150میلیارد تومان مالیات از خودرو های لوکس گرفته شد

به گزارش افق بسطام، رئیس سازمان مالیاتی با اشاره به اینکه برگ تشخیص خانه های خالی برای 500هزار مؤدی صادر شده است، گفت: تا روز گذشته 150میلیارد تومان مالیات خودرو های لوکس پرداخت شده است.

150میلیارد تومان مالیات از خودرو های لوکس گرفته شد

به گزارش تسنیم، داود منظور در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سازمان امور مالیاتی کشور برگزار گردید با اشاره به کوشش سازمان مالیاتی برای کاهش نارضایتی ها در بحث مالیات، گفت: کوشش اصلی سازمان حرکت به سمت مؤدی محوری است، بر این اساس سازمان در پی راه اندازی یک خبرگزاری مختص بحث مالیات و پوشش عملکرد ادارات کل امور مالیاتی است.

وی با اشاره به سایر اقدامات سازمان، در حوزه فرهنگ سازی مالیاتی، گفت: مسائل مربوط به تقنین، بخشنامه ها و دستورالعمل ها باید به بحث گذاشته گردد.

منظور با اشاره به پویش پاسخگویی تحول آفرین در هفته دولت گفت: طی این هفته مدیران کل سازمان دو ساعت اول کاری را به مراجعین تخصیص خواهند داد و میز خدمت در ادارات کل برقرار شده است.

وی اضافه نمود، جزئیات اقدامات یک ساله سازمان مالیاتی در بحث های مختلف از جمله توسعه خدمات الکترونیکی، مبارزه با فرار مالیاتی و... در یک کتابچه مجزا تهیه شده است و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

منظور با اشاره به اینکه بعد از سرانجام سال مالی و دریافت اظهارنامه، رسیدگی ها شروع می گردد، گفت: به تازگی اظهارنامه اشخاص حقوقی دریافت شده است در این بین یکی از موارد مهم توجه به قوانین بالادستی مثل قانون حمایت از فراوری مسکن است. بر اساس قانونی که در سال 95 وضع شده است، چنانچه بانک ها اموال مازاد و سهام مازاد در اختیار داشته باشند، جرایم مالیاتی لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی به عنوان پلیس مالی عمل می نماید، گفت: بر این اساس سازمان مالیاتی به وظایف خود به صورت کامل عمل خواهد نمود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به مالیات خانه های خالی، خودرو های لوکس و... گفت: چند سالی در قوانین بودجه سنواتی این موارد لحاظ می شد، اما عایدی وصول نمی شد، قدم اول در وصول شناسایی و تشخیص است، سال گذشته شناسایی اجرا شده و برگ تشخیص برای مؤدیان صادر شده است.

وی اضافه نمود: به ذی نفعان این موضوع به وسیله پیامک و ارسال نامه مکتوب اطلاع رسانی اجرا شده است، اما ابلاغ همان برگ تشخیصی است که روی سامانه قرار گرفته است. از حدود 500 هزار مؤدی مربوط به خانه های خالی، تا کنون 100 هزار نفر به برگ تشخیص مالیات خانه های خالی معترض شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1945

به "150میلیارد تومان مالیات از خودرو های لوکس گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "150میلیارد تومان مالیات از خودرو های لوکس گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید