وزارت اقتصاد خبرداد؛ اعلام زمان خریدوفروش سهام اولین ETF در بورس

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران: طبق اعلام معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، واحدهای صندوق واسطه گری اقتصادی یکم که به مردم واگذار شده بود از اول تیرماه در بورس قابل معامله می گردد.

وزارت اقتصاد خبرداد؛ اعلام زمان خریدوفروش سهام اولین ETF در بورس

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد در خصوص اینکه چه زمانی واحدهای خریداری شده صندوق واسطه گری مالی یکم قابل معامله می شوند، گفت: تا آخر این هفته شرایط ETF های واگذار شده به مردم تعیین می گردد و از اول تیر ماه این واحدهای سرمایه گذاری به وسیله بورس قابل معامله و خرید و فروش می شوند.

دولت در راستای واگذاری سهام خود در شرکت های دولتی و بانک ها اولین ETF صندوق قابل معامله بورسی به نام صندوق واسطه گری مالی یکم را طراحی کرد که برای هر دارنده کدملی تا سقف 2 میلیون تومان به وسیله شبکه بانکی و بورس واگذار کرد و قرار شد واحدهای این صندوق از تیرماه در بورس قابل خرید و فروش باشد.

همچنین به گفته معاون وزیر امور مالی و دارایی به جامانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات به علاوه به جامانده سهام دولت در بیمه البرز و بیمه اتکایی امین جمعاً به ارزش 23 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود که قرار بود این سهام در قالب صندوق واسطه گری مالی یکم و با تخفیف 20 تا 30 درصد به عموم مردم واگذار گردد که در اولین تجربه از واگذاری اینگونه واحدها بیش از 3.5 میلیون نفر از شهروندان ایرانی شراکت کردند و هنوز کار تسویه و اختصاص واحدها به خریداران به طور کامل انجام نشده و قرار است از اول تیرماه 99 این واحدهای صندوق واسطه گری مالی در پرتفوی دارایی های افراد قرار گیرد و افراد بتوانند دارایی های خود را به وسیله بورس خرید و فروش نمایند.

همچنین طبق اعلام قبلی معاون وزیر اقتصاد قرار است در نیمه اول سال جاری دو ETF دیگر به نام های صندوق واسطه گری پالایشی مرکب از به جامانده سهام دولت در 4 پالایشگاه تهران، تبریز، بندرعباس و اصفهان و صندوق واسطه گری فلزی (شامل به جامانده سهام دولت در شرکت فولاد مبارکه، ملی مس ایران، ایران خودرو و سایپا) با تخفیف 20 تا 30 درصدی به همه دارندگان کدملی ایرانی واگذار گردد. این اقدامات در راستای واگذاری تصدی های دولتی به مردم و گسترش فرهنگ سهامداری و مالکیت در بین مردم و از طرفی تأمین مالی دولت به وسیله بورس انجام می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 873

به "وزارت اقتصاد خبرداد؛ اعلام زمان خریدوفروش سهام اولین ETF در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت اقتصاد خبرداد؛ اعلام زمان خریدوفروش سهام اولین ETF در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید