6 دلیلی که باعث می شوند باتری گوشی خیلی سریع خالی گردد

به گزارش افق بسطام، در این گزارش با 6 علت مهمی که باعث تخلیه سریع باتری گوشی می شوند، آشنا خواهید شد.

6 دلیلی که باعث می شوند باتری گوشی خیلی سریع خالی گردد

خالی شدن سریع باتری گوشی باعث کلافگی می گردد، به ویژه زمان هایی که خارج از منزل هستید و احتیاج مبرم به استفاده از تلفن همراه دارید. ساعت ها گوشی خود را به شارژ می زنید، اما تنها با گذشت نیم ساعت شارژتان به خاتمه می رسد! عوامل زیادی وجود دارد که بدون این که متوجه شوید در کاهش شارژ گوشی شما تاثیر می گذارد.

در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با 6 علت مهمی که باعث تخلیه سریع باتری گوشی می گردد آشنا کنیم.

1- روشنایی بالای صفحه نمایش

یکی از واضح ترین و مهم ترین دلایلی که باعث می گردد باتری گوشی خیلی سریع خالی گردد، روشنایی بالای صفحه نمایش است. وقتی که بیرون از منزل هستید، استفاده از حدبیشتر روشنایی برای صفحه نمایش، استفاده از اسمارت فون را برایتان راحت تر می نماید، اما باید توجه داشته باشید که این کار باعث تخلیه سریع باتری گوشی می گردد. به همین علت هم بهتر است در صورت امکان روشنایی صفحه نمایش را به حداقل برسانید تا در مصرف باتری صرفه جویی گردد.

اگر چشمان ضعیفی دارید و یا در محلی با نور بالا قرار گرفتید، استفاده از صفحه نمایش کم نور برایتان سخت خواهد بود؛ پس به جای کاهش روشنایی صفحه چه کاری باید انجام داد؟ یکی از روش های جایگزین این است که اپلیکیشن های پرکاربرد مانند اینستاگرام و فیسبوک مسنجر را روی حالت دارک مود قرار دهید. این کار به صورت مستقیم نمایشگر اسمارت فون شما را تاریک نمی نماید، اما منوی سفید استاندارد گوشی و تم پس زمینه برنامه را به رنگ سیاه تبدیل می نماید. با این کار اندازه قابل توجهی از باتری گوشی شما ذخیره خواهد شد.

2- اپلیکیشن های پس زمینه

اپلیکیشن ها حتی وقتی از آن ها به صورت مستقیم استفاده نمی کنید در پس زمینه دیوایس شما اجرا می گردد. برای نمونه برنامه هایی نظیر VPN، آنتی ویروس، سلامت و اپلیکیشن های تقویم را می توان مثال زد. این اپلیکیشن ها جنبه های خاصی از گوشی شما را بدون کوچک ترین مداخله ای رصد و یا کنترل می نمایند و همین موضوع باعث می گردد تا اندازه قابل توجهی از باتری گوشی شما سریعا تخلیه گردد. به تعدادی از این برنامه ها برای این که در پس زمینه اجرا شوند احتیاجی ندارید به همین علت هم باید کارکرد آن ها را در بک گراند گوشی متوقف کنید. برای این کار کافیست تا مراحل زیر را پیش بگیرید.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید باید به سراغ Settings گوشی رفته و روی گزینه Device Care در گوشی های اندرویدی و اگر گوشی آیفون دارید روی گزینه Battery کلیک کنید. سپس باید گزینه بهینه سازی باتری را در این قسمت مشاهه کنید که در صورت فعال بودن تمامی اپلیکیشن های غیرضروری را در پس زمینه متوقف خواهد نمود. این کار باعث می گردد تا اندازه قابل توجهی از عمر باتری شما حفظ گردد، پس توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنید.

3- حالت تصویر در تصویر

اگر از یوتیوب پریمیوم، توییچ و یا اپلیکیشن های مشابه روی اسمارت فون خود استفاده می کنید ممکن است از حالت تصویر در تصویر (Picture-in-Picture) استفاده نموده باشید. با یاری این قبلیت شما می توانید هر ویدیو یا استریمی را در باکس نمایشی کوچک در گوشه تصویر، در حالی که با اپلیکیشن های دیگر کار می کنید، پخش کنید. با وجود این که استفاده از این قابلیت بسیار کاربردیست، اما استفاده از چند اپ به صورت همزمان باعث می گردد تا اندازه زیادی از باتری دیوایس شما خالی گردد.

برای برطرف این مسئله کافیست تا با رفتن به قسمت تنظیمات پیشرفته اپلیکیشن انتخابی و خاموش کردن قابلیت Picture-in-Picture اندازه قابل توجهی از باتری را ذخیره سازی کنید.

4- اتصال دائم به اینترنت

بیشتر افراد گوشی خود را در 24 ساعته شبانه روز به اینترنت متصل نگه می دارند تا در صورت دریافت پیغام و یا نوتیفیکیشن نو بلافاصله از آن آگاه شوند، اما توجه داشته باشید که انجام این کار باعث می گردد تا اندازه قابل توجهی از باتری گوشی شما سریعاً تخلیه گردد چراکه دائما نوتیفیکیشن دریافت نموده و با انجام آپدیت های پس زمینه که بعضا به آن ها احتیاجی هم ندارید، گوشی شما به سرعت باتری تخلیه می نماید.

زمانی که می خواهید بخوابید، فرصت خوبی برای خاموش کردن وای-فای خواهد بود؛ می توانید این کار را به راحتی با تغییر به حالت هواپیما انجام دهید. اگر نگران این هستید که تماس واجبی را از دست دهید می توانید تنها داده های اینترنت و وای-فای گوشی را خاموش کنید تا همچنان به تماس های ضروری دسترسی داشته باشید. کافیست تا با رفتن به تنظیمات و غیبرطرفال کردن Wi-Fi و Mobile Data تغییرات لازم را انجام دهید. توجه داشته باشید که قرار دادن گوشی روی حالت Do Not Disturb باعث خاموش شدن وای-فای یا اینترنت خطتان نخواهد شد.

5- مستهلک شدن باتری

گاهی اوقات این اپلیکیشن ها و یا تنظیمات نیستند که باعث تخلیه سریع باتری گوشی شما می شوند، بلکه مشکل از خود باتری است. گوشی های هوشمند نیز مانند سایر لوازم با گذشت زمان قدیمی و فرسوده شده و همین موضوع باعث می گردد تا باتری گوشی شما دیگر خوب کار نکند. بعد از گذشت دو یا سه سال (بسته به مدل گوشی) باتری دیگر توانایی رسیدن به حدبیشتر ظرفیت اولیه خود را ندارد و در نتیجه تخلیه سریع آن را شاهد هستیم.

اولین و واضح ترین راه تعویض باتری است، این روش بسیار مقرون به صرفه تر از خریدن گوشی نو خواهد بود و می تواند به سرعت مشکل تخلیه سریع گوشی باتری گوشی شما را حل نماید. قیمت باتری نو با توجه به مدل گوشیتان متفاوت خواهد بود برای مثال خرید باتری گوشی سامسونگ گلکسی S9 حدودا 10 دلار و خرید باتری آیفون 11 دو برابر آن قیمت دارد. در هر صورت تعویض باتری هزینه گزافی برایتان نخواهد داشت. روش دیگری که وجود دارد تعویض خود گوشی و خرید یک اسمارت فون نو است.

6- اپلیکیشن های ردیابی لوکیشن

اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که از قابلیت ردیابی لوکیشن گوشی استفاده می نمایند که از جمله این اپلیکیشن ها می توان به Google Maps, Bumble, Deliveroo و ... اشاره داشت. ممکن است فکر کنید که این برنامه ها موقعیت مکانی شما را به صورت مستقیم هر باری که از آن ها استفاده می کنید، ردیابی می نمایند، اما اینجور نیست. توجه داشته باشید که رصد موقعیت مکانی شما به انرژی زیادی احتیاج دارد و به همین علت هم گوشی شما در این حالت باتری زیادی را سریعا تخلیه خواهد نمود. اما باید چه کار کرد؟

راحت ترین راه برای جلوگیری از این اتفاق خاموش کردن لوکیش اسمارت فون است؛ برای انجام این کار کافیست تا منو تنظیمات رفته و در پی گزینه Location بگردید. با این حال روش دیگری نیز وجود دارد که می توانید دسترسی اپلیکیشن های خاصی را به لوکیشن باز گذاشته و به صورت دستی اپلیکیشن هایی که نمی خواهید به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند را از بخش Permissions موجود در تنظیمات منع کنید. انجام این روش کمی زمانبر خواهد بود، اما با استفاده از آن کنترل کامل روی شرایط لوکیشن یابی برنامه هایتان خواهید داشت.

توصیه ها و ترفند های بیشتر

با استفاده از روش های بالا می توانید از خالی شدن سریع باتری گوشی خود جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که برای شارژ گوشی حتما از شارژر اورجینال بهره ببرید چراکه با این کار باتری گوشی شما به برترین حالت ممکن به ظرفیت بهینه خود دسترسی خواهد داشت و سریع تر نیز شارژ خواهد شد.

بعلاوه برای آنالیز اندازه عمر باتری خود می توانید به قسمت تنظیمات گوشی رفته و در پی بخش Battery بگردید. در این قسمت اپلیکیشن هایی که بخش عمده از باتری اسمارت فونتان را اشغال نموده اند مشاهده خواهید کرد. محدود کردن اندازه دسترسی و یا استفاده این برنامه ها، منفعت زیادی برای باتری خواهد داشت.

با استفاده از روش های این مقاله تفاوت زیادی را در بهبود عمر باتری اسمارت فون مشاهده خواهید کرد و دیگر احتیاجی نیست که مدام گوشیتان را شارژ کنید. ممکن است حتی احتیاجی به شارژ پرتابل نیز نداشته باشید و دیگر با اتمام سریع شارژ گوشی روبرو نخواهید شد.

منبع: دیجی رو

خبرنگاران وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1871

به "6 دلیلی که باعث می شوند باتری گوشی خیلی سریع خالی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 دلیلی که باعث می شوند باتری گوشی خیلی سریع خالی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید