تور استرالیا: 8 واقعیت جالب درباره ملبورن

به گزارش افق بسطام، سفر به ملبورن

هنری، پر جنب و جوش، شیک و مدرن… این ها تنها چند ویژگی ای است که برای شهر ملبورن در استرالیا می توان به کار برد. امروزه ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا و یکی از برترین شهرهای دنیا بررای زندگی است. سفر به ملبورن می تواند یک سفر خاطره انگیز باشد و شما را با روح فرهنگی استرالیا آشنا کند چرا که این شهر به مقدار ای دیدنی دارد و فضای آن شاد است که خیلی راحت می توانید یک هفته را در آن بگذرانید و پیشمان نشوید. در ادامه قصد داریم تا شما را با 10 واقعیت جالب از ملبورن آشنا کنیم. با خبرنگاران همراه شوید:

تور استرالیا: 8 واقعیت جالب درباره ملبورن

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

1- هیچ فقیری در ملبورن نمی بینید!

خوب ممکن است به ملبورن رفته باشید و با خودتان بگویید که این فقط یک حرف است! من یکبار به ملبورن رفتم یک بی خانمان را در خیابان دیدم. بله درست است، اما تعداد آن ها به مقدار ای در این شهر بزرگ، انگشت شمار است که اصلا به چشم نمی آید. ضمناً شاید تعجب کنید اگر که بشنوید که ملبورن قابل زیست ترین شهر جهان است! طبق نظر سنجی هایی که شده است تعیین شده است که ویکتوریا مرکز ملبورن به عنوان برترین شهر جهان برای زندگی رای آورده است البته این نظر سنجی مربوط به 2 سال پیش است ولی این حقیقت را نمی توان انکار کرد که ملبورن از برترین شهرهای جهان برای زندگی است. استانداردهای زندگی در ملبورن بسیار بالاست و یکی از 5 معیار اصلی ای که در این رای گیری به آن توجه شده است، ثبات، بهداشت، فرهنگ، محیط زیست، تحصیلات و ساختارهای شهری است.

2- 38 درصد مردم این شهر در خارج از ملبورن به جهان آمده اند!

نیهائو، ناماسته یا مرحابا… این ها از آن دست گفته های رایجی است که در سفر به ملبورن زیاد به گوشتان می خورد و البته که راه دیگری برای سلام گفتن در دومین شهر بزرگ استرالیا است چرا که به طور میانگین نیمی از ملبورنی ها حتی در استرالیا متولد نشده اند! بیشتر آن ها در انگلستان، ایتالیا، ویتنام، چین و یونان به جهان آمده اند و بعدها به ملبورن رفته اند. این همه تنوع باعث شده تا ملبورن شاهد تنوع فرهنگی و تفاوت های بسیاری باشد و همین یکی از دلایل جذابیت این شهر است. هر منطقه ای در این شهر نسبت به منطقه دیگری تفاوت هایی دارد و شما می توانید این تفاوت های فرهنگی را در هر منطقه ای که هستید ببینید.

3- ملبورن نقطه عطفی در مسابقات المپیک در جهان بود

احتمالا خواندن در باره بازی های المپیک یا تماشا ورزشکارانی که در این المپیک با هم مسابقه می دهند اصلا چیز عجیبی برایتان نباشد. اما همواره هم المپیک همینطور نبود، در سال 1956، ملبورن اولین میزبان بازیهای المپیک در خارج اروپا و آمریکای شمالی شد. در کنار همه ورزشکارانی که در این مسابقات با هم مسابقه دادند، ستاره اصلی این بازی ها پسر بچه ای به نام جا یان وینگ بود. او یک نامه بلند بالا به کمیته المپیک فرستاد و این پیشنهاد را داد که ورزشکاران باید با هم در سرانجام مسابقات رژه بفرایند تا سمبلی از اتحاد جهانی باشند… هویت این پسر بچه تا 30 سال بعد ناشناس ماند…

4- در تراموای این شهر به شما غذا داده می گردد!

شاید شوکه شوید وقتی که بشنوید برترین رستوران ملبورن یک تراموا است! این رستوران از دیدگاه مسافرانی که سفر به ملبورن داشته اند و در تریپ ادوایزر نظرات خود را ثبت نموده اند، توانسته رتبه اول را بگیرد. یک تجربه رمانتیک با ترکیبی از آشپزان 5 ستاره و یک تور تماشای به دور ملبورن که احتمالا یکی از تنبلانه ترین راه های ممکن برای گشت و گذار در سفر به ملبورن است. در این گشت، علاوه بر این که غذا می خورید، این تراموا شما را به ساختمان های مجلس، بانک جنوبی و چند خیابان معروف ملبورن می برد. ایده بدی نیست، نه؟

5- چهار فصل را در یک روز می توان تجربه کرد!

یکی از مواردی که ملبورن به واسطه آن شناخته شده است، آب و هوای غیر قابل پیش بینی ملبورن است به طوری که می توان چهار فصل را در یک روز این شهر تجربه کرد!

بالاترین درجه هوایی که تا به حال از ملبورن ثبت شده است، 46.4 درجه سانتیگراد در سال 2009 بوده است و کمترین دمای ثبت شده از این شهر، منفی 2.8 درجه سانتیگراد در سال 1869 بوده است.

6- فرهنگ ورزش در این شهر بی مانند است!

ملبورن یکی از آن شهرهایی در جهان است که ورزش در آن همه گیر است و در واقع مرکز ورزشی غیر رسمی استرالیا محسوب می گردد. ملبورن تنها شهر جهان با 5 امکانات استاندارد بین المللی ورزشی است. این شهر رکورد پیوستن به مسابقات کریکت را با 90800 تماشاچی در سال 1961 داشته است.

7- جالب از شهر ملبورن!

همانطور که می دانید امروزه شهر کانبرا مرکز استرالیا است در حالی که در گذشته چنین نبود. تا 26 سال کامل یعنی از سال های 1901 تا سال 1927، ملبورن مرکز استرالیا بود که از آن تاریخ به بعد، کانبرا مرکز این کشور شد. ملبورن بزرگ ترین سیستم تراموایی را در بیرون از اروپا دارد و چهارمین سیستم بزرگ جهان در جهان را دارد.

چند نکته جالب از شهر ملبورن این است که به این شهر شهر بتمن هم می گویند، اولین چراغ های راهنما در استرالیا در شهر ملبورن نصب شد و بعلاوه این شهر ببیشترین کافه ها و رستوران ها را از نظر تعداد مردمی که به آن جا می فرایند، در جهان دارد!

8- سریع ترین شخص مکعبی جهان در ملبورن است!

تا حال مکعب های روبیک را حل نموده اید آیا پیروز شده اید تا رنگ های آن را درست کنید؟ خیلی از افراد ساعت ها می نشینند و باز نمی توانند بیشتر از یک طرف این مکعب ها جادویی را درست کند. پس احتمالا خیلی متعجب می شوید وقتی که بشنوید فلیک زمدگز سریع ترین فرد جهان در حل مکعب های روبیک با رکورد باورنکردنی 6.54 ثانیه از شهر ملبورن است! او توانست این رکورد را در سال 2013 به دست بیاورد و جدیدا هم رکورد خودش را در سیدنی شکسته است.

منبع: weekendnotes.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1765

به "تور استرالیا: 8 واقعیت جالب درباره ملبورن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: 8 واقعیت جالب درباره ملبورن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید