آشنایی با جاذبه های متفاوت هانوی؛ شهر معروف ویتنام

به گزارش افق بسطام، این شاهکار جایی نیست جز رود سرخ هانوی. این رودخانه شگفت انگیز که طولش به 120 کیلومتر رسیده و در برخی نقاط عرض آن تقریبا 140 کیلومتر است، مرکز تجاری کشور ویتنام به شمار می رود.

آشنایی با جاذبه های متفاوت هانوی؛ شهر معروف ویتنام

جدا از این موضوع، Red River دارای پل ها و جاذبه هایی است که هر گردشگری را تحت تاثیر خود قرار می دهند. به همین دلیل، هنگام خرید بلیط هواپیما هانوی باید برنامه ویژه ای برای شناخت نقاط مختلف رود سرخ و آشنایی بیشتر و بهتر با خود این رود داشته باشیم.

چرا بازدید از پل ها و جاذبه های رود سرخ هانوی پیشنهاد می شود؟

پل ها و جاذبه های رود سرخ بسیار متنوع و متعدد بوده و تک تک آنها جزو مهم ترین جاهای دیدنی هانوی هستند.

در بین پل های ساخته شده بر روی رود سرخ هانوی، مواردی وجود دارد که حتی به نمادی برای شهر هانوی تبدیل شده اند.

نزدیک به 5 میلیون نفر امروزه در کنار رود سرخ هانوی زندگی می کنند. بنابراین بازدید از بخش های مختلف این پل به منزله آشنایی با بخش وسیعی از مردمان جهان خواهد بود.

پل ها و جاذبه های رود سرخ هانوی به قدری زیبا هستند که می توانند چند روز از برنامه سفر شما را به خود اختصاص دهند.

کشتی سواری در رود سرخ هانوی

اگر هدفتان از سفر به هانوی، تجربه ای بسیار متفاوت از یک مسافرت است، بدون تردید باید کشتی سواری در رود سرخ هانوی را تجربه کنید. این کار که مانند یک تور گردشگری است، در داخل یک کشتی بسیار جالب، شما را با انبوهی از صحنه های خارق العاده از کشور ویتنام آشنا خواهد کرد.

در طول کشتی سواری در رود سرخ شما مزارع ذرت و نیشکر در کرانه این رود را تماشا خواهید کرد. همچنین می توانید از روستاهای سنتی این شهر مثل روستای بات تران و چندین جاذبه مختلفی که فاصله چندانی با رودخانه سرخ ندارند، بازدید کنید. شکی نیست که علاقه مندان به فضاهای طبیعی بیشترین لذت را از کشتی سواری در رود سرخ هانوی خواهند برد.

محله قدیمی هانوی

افرادی که تجربه سفر به پایتخت کشور ویتنام را داشته اند، به خوبی می دانند که وقتی از محله قدیمی این شهر یا همان اولد کرنر آن صحبت می کنیم، در واقع از چه مکان خارق العاده و شگفت انگیزی سخن می گوییم. محله قدیمی هانوی، جایی است که بیشتر معابد تاریخی این شهر در آن قرار دارند.

دریاچه کیم، معبد انگوک سون، بازار دون خوآن، کلیسای جامع سنت ژوزف، معبد باک ما و تئاتر عروسک آبی تانگ لانگ تنها تعداد کمی از جاذبه های متنوع محله قدیمی هانوی به شمار می فرایند. این محله که فاصله چندان زیادی با رود سرخ ندارد، به قدری غنی از تاریخ و فرهنگ این شهر است که به تنهایی می تواند حداقل یک یا دو روز از برنامه سفر شما به هانوی را به خود اختصاص دهد.

موزه انقلاب هانوی

موزه انقلاب هانوی یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی در نزدیکی رود سرخ این شهر است. این موزه که در منطقه تانگ دون واقع شده، دارای عمارت دو طبقه ای است که تماشای خود آن عمارت به خاطر زیبایی چشم نوازی که دارد، مطمئنا برای شما جذاب خواهد بود. موزه انقلاب هانوی در سال 1959 تاسیس شد و در طی مدت فعالیت خود همراه رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

به طوری که در سال 2008 میلادی، 40 هزار اثر و شیء هنری در این موزه وجود داشت. ناگفته نماند که موزه انقلاب هانوی دارای 30 گالری مختلف است که در این 30 گالری می توان آثار و اشیاء بسیار جالبی را مورد بازدید قرار داد. لازم به ذکر است که فاصله بین موزه انقلاب و رود سرخ حدودا 700 متر است.

جزیره کن دائو هانوی

در فاصله ای حدودا 800 متری از رود سرخ هانوی، یکی دیگر از مکان های طبیعی شگفت انگیز این شهر یعنی جزیره کن دائو هانوی قرار گرفته است. البته می توان نام این مکان را مجمع الجزایر نیز نامید. چراکه از چندین جزیره کوچک تشکیل شده است. این جزیره به خاطر فاصله ای که با شلوغی شهر هانوی دارد، به عنوان یکی از ستاره های درخشان گردشگری ویتنام شناخته می شود. البته جالب است بدانید که زمانی از جزیره کن دائو هانوی به عنوان مکانی برای تبعید و زندانی کردن خلافکاران استفاده می شد. اما پتانسیل فوق العاده خوبی که 15 جزیره ریز و درشت در این مکان برای پیاده روی، شیرجه زنی و سایر فعالیت های هیجان انگیز دارند، باعث شد که مجمع الجزایر کن دائو هانوی به جاذبه ای مهم برای گردشگران شهر هانوی تبدیل شود.

خانه باستانی هانوی

یکی دیگر از جاذبه هایی که فاصله چندانی با رود سرخ ندارد، خانه باستانی هانوی است. تماشای این خانه نشان می دهد که وقتی هانوی یک شهر بسیار کوچک بوده، مردم آن درک بسیار بالایی از زندگی داشته اند. گردشگران و بازدیدکنندگان می توانند وارد تمام اتاق های خانه باستانی هانوی شوند و وسایل و اثاثیه آن را تماشا کنند تا از رویه زندگی مردمان گذشته هانوی بهتر آگاه شوند. بدون تردید، در مقایسه با بازدید از بسیاری از موزه های هانوی که اسم و رسمی برای خود دارند، بازدید از این خانه بسیار پربارتر است. البته یکی از اشکالاتی که معمولا نسبت به خانه باستانی هانوی وارد می شود، نبود راهنما و اطلاعات کافی در آن است. بنابراین همواره گردشگران با تجربه توصیه می کنند که قبل از رفتن به این خانه اطلاعات کافی را خودتان به دست بیاورید تا به خوبی متوجه شوید که با چه مکانی روبرو هستید.

موزه ملی تاریخ ویتنام

اگر حدودا 830 متر از رود سرخ هانوی فاصله بگیرید، با مکانی در پایتخت ویتنام روبرو خواهید شد که ارزش و زیبایی آن توصیف ناپذیر است. این مکان که موزه ملی تاریخ ویتنام نام دارد با ساختمان چشم نوازی که بین گیاهان سرسبز دارد، در همان نگاه اول شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برای بازدید از موزه ملی تاریخ ویتنام به زمان بسیار زیادی نیاز خواهید داشت. چرا که گوش تا گوش این موزه پر از گنجینه های بسیار ارزشمند است. موزه ملی تاریخ ویتنام که یکی از قدیمی ترین و خاص ترین جاهای دیدنی هانوی است، اسناد و مدارکی در مقابل دیدگان شما قرار می دهد که بر اساس آنها، ویتنام دارای قدمتی 4 هزار ساله است.

دریاچه کیم و پل گیکسو

حتما تا به امروز در عکس هایی که از شهر هانوی تماشا کرده اید، متوجه یک پل قرمز رنگ و زیبا بر روی یک دریاچه شده اید. این پل گیکسو نام دارد. پلی که ترکیب آن با زیبایی دریاچه کیم، هارمونی فوق العاده زیبایی از لحاظ بصری به وجود می آورد. این پل که تقریبا طولانی هم هست در ساعات پایانی شب و پس از تاریک شدن هوا با نورپردازی خاصی که دارد همچون نگینی بر روی یک انگشتر می درخشد. ناگفته نماند که در زبان ویتنامی از این پل با نام کائو دی هوک نیز یاد می شود.

پارک لی تای تو هانوی

پارک لی تای تو هانوی دیگر جاذبه ای است که فاصله چندانی با رود سرخ ندارد. این پارک با فضاهای آزاد و محیط آرامش بخشی که دارد معمولا میزبان تعداد زیادی از گردشگران و اهالی شهر هانوی است. مخصوصا در روزهای آخر هفته ویتنامی ها معمولا این پارک به مقصدی مورد علاقه برای عده زیادی تبدیل می شود. البته پارک لی تای تو هانوی صرفا یک فضای سرسبز و پارک ساده نیست. بلکه در داخل آن، مجسمه یادبودی از اولین شاه سلسله لی به نام لی تای هو نیز وجود دارد که می توانید آن را مورد بازدید قرار دهید. در مورد کیستی این شخص بهتر است بدانید که وی با انتقال جایگاه قدرت خود به شهر هانوی، آن را تبدیل به پایتخت ویتنام کرد. به همین دلیل، شاه لی تای هو ارزش خاصی برای اهالی هانوی دارد. از پارک لی تای تو هانوی به عنوان یکی از مکان های مناسب برای دریافت عکس های خاطره انگیز نیز می توان یاد کرد.

پل لانگ بین هانوی

پل لانگ بین هانوی یکی از اصلی ترین پل های موجود بر روی رود سرخ هانوی است. این پل تاریخی بین سال های 1899 و 1902 میلادی ساخته و در سال 1903 میلادی افتتاح شد. البته تا سال 1954 میلادی و تا قبل از استقلال کشور ویتنام، این مکان پل دومر نامیده می شد. در آن زمان، پل لانگ بین هانوی با طول 2.4 کیلومتر، یکی از طولانی ترین پل های قاره آسیا به شمار می رفت. ناگفته نماند که ساخت پل لانگ بین هانوی نقش بسیار زیادی در حفظ منافع حکومت استعمارگر فرانسه در ویتنام داشت. ضمناً، جالب است بدانید که 3000 ویتنامی در ساخت این پل نقش داشتند. پل لانگ بین هانوی در جنگ ویتنام به شدت هدف حمله های موشکی و بمباران های مختلف قرار گرفت. اما پس از بازسازی های اجرا شده، امروزه پل لانگ بین هانوی دو منطقه هوآن کیم و لانگ بین را به همدیگر متصل می کند و قطارها، دوچرخه ها، عابرین پیاده و سایر وسایل نقلیه و افراد مختلف برای عبور و مرور از آن استفاده می کنند.

پل تانگ لانگ هانوی

فرودگاه بین المللی نوا به و شهر هانوی با استفاده از پلی به یکدیگر متصل می شوند که پل تانگ لانگ هانوی نام دارد. ساخت این پل در سال 1974 میلادی آغاز شد و در 5 می 1985 میلادی ساخت آن پایان یافت. پل تانگ لانگ هانوی که جزو پل های موجود بر روی رود سرخ هانوی است، دارای عرشه های مختلف است که هر یک از آنها به صورت مجزا مناسب عبور و مرور خودرو، قطار، دوچرخه و عابرین پیاده هستند. طول این پل فلزی 3250 متر است. در کنار همه این موارد، زیبایی غروب خورشید در پل تانگ لانگ منظره ای شگفت انگیز به وجود می آورد که تماشا کردن آن مطمئنا برای شما بسیار جذاب خواهد بود.

پل نات تان هانوی

با ارتفاعی 110 متری و طول 3900 متری، پل نات تان هانوی یکی از زیباترین و عظیمترین پل های موجود بر روی رود سرخ هانوی به شمار می رود. البته این پل جزو جدیدترین پل های رود سرخ نیز محسوب می شود. چرا که در 4 ژانویه 2015 میلادی احداث شد. پل نات تان هانوی یک پل کابلی بوده و بخشی از یک عظیمراه شش باندی است که شهر هانوی را به فرودگاه بین المللی نوا به متصل می کند. پل نات تان هانوی توسط یک سازمان دولتی مستقل ژاپنی به نام جایکا ساخته شده است. عرض این پل عظیم الجثه 33.2 متر هست که دارای چهار خط مختلف برای عبور و مرور موتور سیکلت، اتوبوس و خودروهای شخصی است. لازم به ذکر است که هدف از ساخت پل نات تان هانوی تبدیل شدن آن به نمادی جدید برای پایتخت ویتنام بود و امروزه 5 برج کابلی آن نمایانگر 5 درب اصلی هانوی هستند. در مجموع به جرات می توان گفت که چشم نوازترین پل روی رود سرخ هانوی، پل نات تان این شهر است.

پل چونگ دونگ هانوی

یکی دیگر از پل های مهم پایتخت ویتنام که از روی رود سرخ این شهر عبور می کند، پل چونگ دونگ هانوی نام دارد. این پل 1213 متری که وزنش به 80 تن می رسد، دارای 2 باند مختلف برای رفت و آمد وسایل نقلیه است. پل چونگ دونگ نیز به لحاظ زیبایی معماری ارزش خاصی در شهر هانوی دارد. البته از ارزش و جایگاه تاریخی این پل نیز نباید چشم پوشی کرد. پل چونگ دونگ هانوی در سال 1985 میلادی ساخته شده است. البته کار ساخت این پل در ماه های پایانی سال 1983 میلادی آغاز شده بود. امروزه این پل فلزی جزو شاهراه های محورهای مواصلاتی پایتخت ویتنام به شمار می رود.

پل تان تری هانوی

پل تان تری هانوی جزو پل های طلاییه دار این شهر در بخش های مختلف است. برای مثال، با توجه به احداث این پل در سال 2008 میلادی، از آن به عنوان یکی از جدیدترین سازه های عظیم کشور یاد می شود. همچنین طول 3084 متری پل تان تری هانوی باعث شده که این پل را جزو طولانی ترین پل های قاره آسیا قلمداد کنیم. البته مهم تر از همه این ها، پل تان تری لقب عظیمترین پل از جنس بتن پیش تنیده را نیز یدک می کشد. عملیات ساخت این پل در سال 2002 میلادی آغاز شد و 6 سال طول کشید. در عرض 33.1 متری آن 6 لاین عبور و مرور مختلف برای وسیله های نقلیه و عابرین پیاده تعبیه شده است تا بدین ترتیب، پل تان تری هانوی جزو مهم ترین جاذبه های گردشگری ویتنام شناخته شود.

پل کائو ین لن هانوی

7316 متر از راه های برقراری ارتباط بین دو سوی رود سرخ هانوی را پل کائو ین لن هانوی تامین می کند. از طرفی دیگر عرض این پل نیز به 47 متر می رسد که همین موضوع باعث می شود، از آن به عنوان یکی از عریض ترین پل های رود سرخ هانوی یاد شود. این پل که جزو پل های شش گانه بر روی رود سرخ است، به طور کلی دارای مختصات بسیار مهمی بوده و جزو سازه های ارزشمند بر روی این رودخانه به شمار می رود.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1436

به "آشنایی با جاذبه های متفاوت هانوی؛ شهر معروف ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های متفاوت هانوی؛ شهر معروف ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید