آمازون؛ قربانی آتش

به گزارش افق بسطام، تعداد آتش سوزی ها در جنگل های آمازون، همزمان با افزایش نگرانی ها درباره رویکرد ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل نسبت به این اقلیم بسیار مهم، افزایش یافته است.

آمازون؛ قربانی آتش

به گزارش الجزیره، یافته های آژانس تحقیقاتی فضایی برزیل تعیین نموده است که بین ماه های ژانویه تا آگوست(زمستان تا تابستان)، 73هزار آتش سوزی در جنگل های آمازون روی داده است که به مراتب بیشتر از 39هزار و 759مورد آتش سوزی در تمام سال2018 بوده است. آتش سوزی های سال جدید، نسبت به مدت زمان مشابه در سال2018 میلادی، 83درصد رشد داشته است. در روزهای اخیر چند مورد آتش سوزی بزرگ در نقاط مختلف جنگل های آمازون گزارش شده و در بعضی مناطق، وضعیت اضطراری اعلام شده است.

آتش سوزی ها همزمان با استقرار دولت بولسونارو افزایش یافته است. بولسونارو نظریات دانشمندان درباره اهمیت محیط زیستی جنگل های آمازون را زیر سؤال برده و وعده داده است که با صاف کردن این جنگل ها، آن را به مرتع و مزرعه تبدیل کند. یک دلیل افزایش آمار آتش سوزی ها، به آتش کشیدن عمدی جنگل ها با هدف تبدیل آنها به مراتع برای دامداری است. این کار، با توجه به رویکرد دولت جدید برزیل، با جسارت بیشتری از سوی مردم دنبال می گردد.

بولسونارو در واکنش به یافته های آژانس تحقیقات فضایی کشورش گفته است که برزیل در فصل کیمارا (سوختن) به سر می برد، یعنی فصلی که کشاورزان از آتش برای پاک کردن زمین ها استفاده می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 153

به "آمازون؛ قربانی آتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون؛ قربانی آتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید