آیا ایرفلوت ایرلاین امنی برای سفر است؟

به گزارش افق بسطام، آیا ایرفلوت و ایرلاین های روسیه برای سفر امن هستند؟

مطلبی که باید در مورد پروازهای روسیه مدنظر قرار داد این است که، رتبه دهنده ایرلاین ها(irline Ratings)، یکی از مقامات پیشرو در معین امنیت ایرلاین ها، به صورت اتوماتیک به ایرلاین هایی که فقط از هواپیماهای روسی استفاده می کنند، رتبه منفی می دهد. در ادامه برای یافت علت این رتبه دهی، به بررسی حوادث هوایی در روسیه و مشهورترین هواپیمایی این کشور یعنی ایرفلوت می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

آیا ایرفلوت ایرلاین امنی برای سفر است؟

اگرچه استانداردهای هوایی در این کشور پهناور نسبت به دوران اتحاد جماهیر شوروی که به علت استفاده بیش از حد از خدمه هواپیما، استفاده از هواپیماهای قدیمی، و شرایط جوی نامساعد خدشه دار شده بود، بهبود یافته است، هنوز هم حوادث هوایی با هواپیماهای روسی اعتماد به آن ها را سخت کرده است.

رزرو آنلاین بلیط هواپیمایی ایرفلوت

حادثه هوایی که در تاریخ 11 فوریه 2018 برای هواپیمای آنتونوف 148 که مربوط به هواپیمایی ساراتوف بود و در حوالی مسکو رخ داد، به رکورد روزهای بی حادثه هواپیمایی مسکو خاتمه داد و مجموع حوادث هوایی روسیه را به 519 عدد با 8424 کشته رساند. فقط ایالات متحده که سالیانه 13 پرواز بیشتر از روسیه انجام می دهد، با مجموع 812 حادثه و 10.714 کشته این رکورد را در دست دارد.

خرید بلیط هواپیمای ایرفلوت

ایرفلوت، که این روزها ایرلاینی امن و مدرن محسوب می شود، تعداد زیادی حادثه هوایی را به نام خود ثبت کرده است. در سال 1973 این ایرلاین به تنهایی 27 حادثه هوایی داشته است. که در مجموع این حوادث 780 نفر جان خود را از دست دادند. در سال 1974، 21 حادثه هوایی دیگر به وقوع پیوست که این تعداد در سال 1975 به 19 نفر کاهش پیدا کرد. اما در سال 1976 این تعداد به 33 عدد رسید. بین سال های 1946 و 1989 ایر فلوت 721 حادثه هوایی را تجربه کرده است.

غم انگیزترین و سهل انگارانه ترین حادثه ایرفلوت را می توان مربوط به سال 1994 دانست. در این حادثه، خلبان هواپیما پسر کوچک خود را به کابین مخصوص خلبانان می برد و به او اجازه می دهد که به جای او روی صندلی کنترل هواپیما بنشیند. پسر خلبان تصادفا با فشار دکمه ای هواپیما را از حالت پرواز اتوماتیک در می آورد و در حالت دستی قرار می دهد.

از آنجایی که این هواپیما به تازگی به ناوگان ایرفلوت اضافه شده بود، خلبان نمی دانست که هیچ صدای هشدار دهنده ای برای این حالت وجود ندارد و متاسفانه هنگامی متوجه خطر شد که دیگر دیر شده بود. تا خلبان روی صندلی خود بنشیند، هواپیما به علت ارتفاع کم با کوه های منطقه برخورد کرد و تمام سرنشینان آن که 62 مسافر و 12 خدمه بودند در این حادثه جان خود را از دست دادند.

ایرفلوت با 8231 کشته در مدت زمان کوتاهی بیشترین تعداد حوادث هوایی را داشته است. بعد از آن بیشترین تعداد این حوادث مربوط به ایر فرانس با 1783 کشته است. البته در این رتبه بندی باید بزرگی و حجم تعداد مسافرانی که این ایرلاین ها جابجا می کنند را نیز در نظر گرفت.

در زمان جنگ سرد، ایرفلوت مسئول تمام پروازها در اتحاد جماهیر شوروی بود و در سال 1976، 100 میلیون مسافر را جابجا کرد. یعنی چیزی بیشتر از تعدادی که تا به حال ترابری هایی مانند ایزی جت و بریتیش ایرویز جابجا کرده اند.

در سال 2013 AirlineRatings.com لیست 10 هواپیمای امن تر را منتشر کرد. هواپیمای Czech LET 410 در راس این جدول قرار داشت، این هواپیما در سال 1970 معرفی شد، اما در آن زمان پنج هواپیمای روسی دیگر نیز موجود بودند، از آن جمله می توان به ناوگان ایرفلوت در جریان جنگ سرد اشاره کرد- این ناوگان شامل هواپیمای Tupolev Tu-154 بود. ویکی پدیا لیست 50 مدل اصلی این هواپیما را منتشر کرد، که 8 عدد از آن ها مربوط به ایرفلوت بودند و 39 عدد دیگر باعث از بین رفتن جان بسیاری از انسان ها شدند.

بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، دیگر ایرفلوت به همان صورت سابق نبود. بلکه نسلی از آن ایرلاین بود و به آن فلوت های کودک(Babyflots) می گفتند، که بعدها تحت موارد امنیتی بیشتری قرار گرفت.

در آن زمان حدود 800 ایرلاین وجود داشت- از جمله هواپیمایی کِمِروو، پتروپاولووسک، کامچات اسکای، و ورونژاویا، و بسیاری دیگر- که زمانی عضو ایرفلوت بودند.

در سال 1994، امنیت برخی از ایرلاین های بین المللی شوروی به حدی پایین بود که مردم تا جایی که امکان داشت ترجیح می دادند برای سفر از قطار استفاده کنند.

در سال 2000 هواپیماهای Babyflots از رده خارج شدند، و امنیت آن ها به حدی پایین بود که رکورد پایین ترین امنیت را از آن خود کردند. همین موضوع باعث شد که دولت روسیه به فکر بهبود شرایط بیفتد و تلاش کند تا استانداردهای امنیتی را بالا ببرد.

آیا ایرفلوت امروزی امن است؟

ایرفلوت خاتمه هواپیماهای جت غربی را جایگزین هواپیماهای شوروی سابق کرد. در ابتدا ایرباس A310 را معرفی کرد و پس از آن هواپیماهای A350s و A330s را که در حال حاضر در ناوگان این شرکت هواپیمایی موجود هستند.

به روز شدن ناوگان هوایی ایرفلوت، و جایگزینی هواپیماهای آن با هواپیماهای اروپایی و امریکایی این شرکت هواپیمایی را به ایرلاینی مدرن و قابل اعتماد تبدیل کرده است. در سال 2006، ایرفلوت دهمین ایرلاینی بود که به گروه اسکای تیم پیوست. و به جمع ایرلاین هایی مانند دلتا، کی ال ام، و ایرفرانس اضافه شد.

در سال 2013، ایرفلوت حامل رسمی باشگاه منچستر یونایتد بود و همین امر، این ایرلاین را در سراسر جهان بیان نمود.

با این حال هنوز هم کیفیت ایرلاین های برخی از کشورهای شوروی سابق شک برانگیز است و نمی توان به آن ها کاملا اعتماد کرد.. به طور مثال، اتحادیه اروپا پرواز تمامی هواپیماهای قرقیزستان را به خاطر امنیت بسیار پایینی که دارند، بر فراز آسمان اروپا ممنوع اعلام کرده است.

خرید بلیط هواپیما ایرفلوت

رزرو هتل در مسکو با نازلترین قیمت

خرید آنلاین بلیط هواپیما مسکو

احتمالا این مطلب را هم بپسندید:

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1994

به "آیا ایرفلوت ایرلاین امنی برای سفر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ایرفلوت ایرلاین امنی برای سفر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید