آیا فرازمینی ها واقعا وجود دارند؟

به گزارش افق بسطام، فرا زمینی ها

یکی از جالب ترین جنبه های علم، جستجو در پی زندگی در سیارات دیگر است و در واقع یکی از جالب توجه ترین جنبه های مدرن است که به خصوص به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. از آن جایی که این موضوع از نظر علمی اهمیت زیادی دارد، تا حالا فضا نوردان زیادی در سیاره های دیگر در پی حیات گشته اند و هزینه زیادی در این مورد شده است. با خبرنگاران همراه شوید تا ببینیم آیا فرا زمینی ها واقعا وجود دارند؟ اگر دارند، وجود آن ها چه اهمیتی برای بشریت دارد.

آیا فرازمینی ها واقعا وجود دارند؟

اگر چه حیات فرازمینی ها تا حال کشف نشده است و شاید اصلا هم وجود نداشته باشد، با این وجود جستجوهایی که در این زمینه انجام می شود، فواید زیادی برای جامعه خواهد داشت تا جایی که هم از نظر علمی و هم فلسفی پر اهمیت است. شاید خیلی ها با این گفته موافق نباشند و بر این باور باشند که هزینه کردن در این راه فقط و فقط دور انداختن بودجه است، با این حال در ادامه پیامدهای مثبت این تحقیقات را برای جامعه خواهید خواند.

چیزی که باید اول از همه بدانید این است که برای این که بتوان در پی فرا زمینی ها گشت، باید حداقل درکی از چندین رشته مثل رشته های ستاره شناسی، زیست شناسی و زمین شناسی داشت. گاهی کسی که قرار است در این زمینه خیلی جدی تحصیل کند باید با همه این رشته ها از قبل آشنایی داشته باشد.

اختر زیست شناسی نام رشته ای علمی است که در آن چند شاخه با هم تلفیق می شوند و به همین خاطر در بین علومی که در این زمینه هستند بسیار پر اهمیت است. این رشته از علم دانشمندان را با جنبه های جدیدی از دنیای طبیعی آشنا می نماید و باعث می شود تا فکر بازتری پیدا نمایند. این یک واقعیت است که اگر نه همه اما بیشتر کشفیات پر ارزش در آینده حاصل تلفیق علوم مختلف است از جایی که اختر زیست شناسی چنین ویژگی ای را به صورت بالقوه در خود دارد، حتی اگر واقعا منجر به کشف هیچ فرا زمینی ای هم نشود اما باز هم پر ارزش است و می تواند برای جامعه سودآوری داشته باشد.

حالا که پیش زمینه ای در این مورد پیدا کردیم و آن را مورد آنالیز قرار دادیم وقت آن رسیده به یک سوال جواب دهیم: آیا فرا زمینی ها واقعا وجود دارند؟ تا حالا وجود این موجودات در کرات دیگر نه تایید و نه رد شده است بنابراین هیچ جواب قاطعی نمی توان به آن داد با این حال استدلال هایی در این زمینه وجود دارد که نشان از وجود آن ها دارد و ما در این جا برخی از آن ها را آنالیز می کنیم.

وجود تکنولوژی پیشرفته در دوران گذشته

کشفیات باستان شناسان پرده از اشیا و تصاویری برداشته که قدمت آن ها به هزاران سال قبل برمی شود. برای مثال یکی از این کشفیات تصاویری روی دیوارها هستند که قدمتشان متعلق به دوران مصر باستان است، به این نقاشی ها و خطوط، هیروگلیف گفته می شود و در واقع تصاویری شبیه به هلیکوپتر هستند. سوال این جاست که در آن دوران که خبری از این تکنولوژی ها نبوده است، پس آن ها چطور از چنین چیزی با خبر بوده اند؟ آیا فرا زمینی ها به آن ها دانششان را منتقل نموده اند؟ اگر چنین است پس ممکن است تکنولوژی ایی که ما هم امروزه در اختیار داریم، از جایی خارج کره زمین به ما منتقل شده باشد!

سیگنال عجیبی به نام WOW

در سال 1977 محققان یکی از دانشگاه های آمریکا به نام دانشگاه اوهایو، سیگنال های یک تلسکوپ رادیویی را آنالیز می کردند که به مورد عجیبی برخوردند. سیگنالی به دست آن ها رسیده بود که طبق تبدیلاتی که آن ها روی آن انجام دادند، به سیگنال 6EQUJ5 رسیدند که سیگنالی بسیار قدرتمند است. اما نکته بسیار عجیب تر این بود که این سیگنال از جایی دریافت شده بود که حتی در آن محدوده تا فاصله 220 میلیون سال نوری هیچ ستاره ای وجود نداشته است به عبارتی دیگر این سیگنال که دانشمند آن دوران دکتر جری اهمن نام WOW را روی آن گذاشته بود، از فضایی کاملا خالی به دست آن ها رسیده بود. این سیگنال 37 ثانیه تمام طول کشید… آیا پای فرا زمینی ها در میان بود؟

وجود میکروب در شهاب سنگ ها

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود تا ما به وجود فرا زمینی ها باور داشته باشیم یا حداقل آن را رد نکنیم، وجود میکروب هایی است که در شهاب ها دیده شده است. در سال 2011 شهاب سنگ کربنی ای به زمین آمد که بعد از تحقیقاتی که روی آن انجام شد، وجود میکروب هایی در آن به وسیله دانشمند ناسا ریچارد هوور تایید شد. در واقع این میکروب ها شبیه به جلبک هایی تک سلولی بودند. وجود و کشف این باعث جنجال های زیادی شد و خیلی ها آن را نادرست و نا کامل اعلام کردند… با این حال تناقضات زیادی در این باره وجود دارد که هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

اسناد فیزیکی

تا حالا از افراد مختلف در جاهایی مختلف کره زمین شنیده هایی شنیده شده که خبر از وجود فرا زمینی ها دارد اما وقتی که این گفته ها همراه با سند مدرک باشد، قطعا نمی توان بی اعتنا از کنار آن گذشت.

در سال 1957 یکی از ماهیگیران آرژانتینی ادعا کرد که یک دیسک پرنده را در آسمان دیده و بعد هم منفجر شده است البته نه یک انفجار عادی، انفجاری بسیار درخشان و بی مانند. او قطعه ای فلز را از این دیسک پرنده منفجر شده برداشته بود که طبق آزمایش هایی که بر روی آن انجام شد معین شد که از جنس آلومینیوم فلزی ناشناخته است، بعدا معلوم شد که این فلز ناشناخته منیزیم بسیار خالصی است که امکان فراوری آن به وسیله انسان ها نیست. یا داستان مردی که ادعا نموده که یک سفیه فضایی را دیده و به آن دست زده است و بعد به دلیل سوختگی شدیدی به بیمارستان رفته است. بعد از تشخیص معین شد که سوختگی ها ناشی از تابش شدید اشعه گاما یا ایکس بوده است…

این ها تنها تعدادی از استدلال وجود فرا زمینی ها بود… آیا شما به آن ها باور دارید؟

منبع: space.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1837

به "آیا فرازمینی ها واقعا وجود دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا فرازمینی ها واقعا وجود دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید