آیا مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3 از وای فای 6 پشتیبانی می کند؟

به گزارش افق بسطام، اگر قصد خرید لپ تاپ سرفیس 3 مایکروسافت را دارید؛ بهتر است نگاهی هم به ویژگی های ارتباطی و استاندارد وای فای آن بیندازید تا در آینده غصه نخورید.

آیا مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3 از وای فای 6 پشتیبانی می کند؟

در حال حاضر، وای فای 6 جدیدترین و آخرین استاندارد شبکه های بی سیم است که امکان دسترسی به سرعت های چند گیگابیتی را روی اسمارت فون ها، لپ تاپ ها و کامپیوترهای خانگی فراهم می کند. بهتر است کم کم سراغ خرید دستگاه هایی بروید که از وای فای 6 پشتیبانی می کنند.

حالا می خواهیم بررسی کنیم مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3 از وای فای 6 پشتیبانی می کند یا خیر؟

شرکت مایکروسافت این لپ تاپ را با دو پیکربندی اینتل و ای ام دی روانه بازار کرده است. مدل 13.5 اینچی با پردازنده های نسل دهم اینتل Core i5 و Core i7 عرضه شدند و مدل 15 اینچی به پردازنده رایزن 3580U و 3780U مجهز هستند.

همه می دانیم که پردازنده های نسل دهم اینتل به وای فای 6 مجهز هستند. بنابراین؛ می توانیم بگوییم مدل های 13.5 اینچی سرفیس لپ تاپ 3 مایکروسافت از وای فای 6 پشتیبانی می کنند.

مدل های 15 اینچی که دارای پردازنده رایزن ای ام دی هستند؛ به وای فای 5 مجهز بوده که باز هم از نظر سرعت و پهنای باند مناسب است ولی به پای وای فای 6 نمی رسد.

پس، اگر ماجرای وای فای 6 و قابلیت های ارتباطی برای شما اهمیت دارد؛ مدل 13.5 اینچ سرفیس لپ تاپ 3 را خریداری کنید. هر دو مدل از بلوتوث 5 هم پشتیبانی می کنند.

روتر وای فای 6 فراموش نشود

فقط یک نکته را از قلم نیاندازید و آن، خرید یک روتر وای فای 6 است. چون هرچند یک لپ تاپ یا اسمارت فون مبتنی بر وای فای 6 داشته باشید؛ تا هنگامی که روتر وای فای 6 خریداری و در خانه یا محل کار خود نصب نکرده باشید؛ از قابلیت ها و مزایای وای فای 6 سودی نخواهید برد و عملا هم وای فای 6 اسمارت فون و لپ تاپ شما بی فایده است.

این روزها، روترهای وای فای 6 قدری گران قیمت هستند؛ به خصوص در بازار ایران که قیمت ها چند میلیون تومانی است. ولی خرید یک لپ تاپ وای فای 6 این فایده را دارد تا اگر امروز نمی خواهید یک روتر وای فای 6 خریداری کنید؛ 6 ماه بعد یا 1 سال دیرتر به وای فای 6 مجهز شوید.

لینک سیس از اولین روتر مش وای فای 6 رونمایی کرد. روتر Velop WiFi 6 محصول جدید شرکت لینک سیس است که با قیمت 399 دلار یا بسته…

اگر یک روتر وای فای 6 مانند ایسوس ROG RAPTURE GT AX11000 یا RT-AX88U خریده باشید؛ احتمالا دنبال لپ تاپ سازگار با وای فای 6 می گشت. چون زمانی…

ایسوس ایران تبلیغات روتر وای فای 6 جدید این شرکت را آغاز کرده است و می توانیم امیدوار باشیم که این روتر به زودی در بازار ایران عرضه…

هفته گذشته مایکروسافت دو دستگاه تبلت لپ تاپ هیبریدی به نام های سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو 7 معرفی کرد. سرفیس هایی بسیار زیبا و قدرتمند که…

با عرضه آیفون های 11 که از وای فای 6 پشتیبانی می کنند؛ اکنون این پرسش مهم مطرح می شود که آیا باید یک روتر وای فای 6 بخریم؟ پیش…

موسسه Wi-Fi Alliance که متولی توسعه و تصویب استانداردهای وای فای است؛ انتها دستورالعمل ها و برنامه های وای فای 6 (استاندارد 802.ax) را رسما بیان نمود تا حرکت…

اپل از آیفون های جدید خود رونمایی کرد. سه آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس تا دو هفته دیگر وارد بازار می شوند و جایگزین…

در حالی که روترهای مش وای فای بازار قیمت هایی در حدود 400 دلار دارند؛ شرکت نت گیر از روتر مش وای فای جدیدی با قیمت 700 دلار معرفی کرد….

منبع: شبکه چی
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 416

به "آیا مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3 از وای فای 6 پشتیبانی می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 3 از وای فای 6 پشتیبانی می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید