اهتمام بوم گردی ها به فراوری محتوا جهت معرفی جذابیت ها و جذب گردشگران

به گزارش افق بسطام، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بر لزوم فراوری محتوای جهت معرفی جذابیت بوم گردی ها و افزایش سهم گردشگران خارجی تاکید نمود و گفت: فراوری محتوای بوم گردی ها باید بیانگر واقیعت زندگی و روحیه میهان نوازی ایرانی ها باشد.

اهتمام بوم گردی ها به فراوری محتوا جهت معرفی جذابیت ها و جذب گردشگران

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر شالبافیان امروز آدینه 26 آبانماه در گردهمایی اقامتگاه های بوم گردی کشور که به میزبانی اردکان و در دانشگاه پیغام نور این شهرستان برگزار گردید، از ایجاد تشکل اقامتگاه های بوم گردی کشور در این دوره ابراز خرسندی کرد و گفت: از برکات این تشکل که حدود یک سال از شکل گیری آن می گذرد، برگزاری دومین دوره سمینار آموزشی و پژوهشی اقامتگاه های بوم گردی کشور است.

وی اضافه نمود: اصلی ترین کارکرد تشکل ها، یاری آنها با دلتمردان برای ارتقاء سطح کسب و کار حوزه خودشان است و بخش مهمی از این ارتقاء به آموزش و شناسایی موضوعات بازمی گردد.

وی هم افزایی ایجاد شده در گردهمایی اقامتگاه های بوم گردی کشور را ستود و گفت: ضروری است این گردهمایی ها برای برطرف مسائل و چالشها در حوزه های مختلف مرتبط با اقامتگاه های بوم گردی در طول سال برگزار گردیده و استمرار یابد.

شالبافیان بعلاوه بر مستندسازی این گردهمایی ها و نتایج آنها تاکید نمود و گفت: باید مسائل مطرح شده و برطرف آنها که مشترکاً در خصوصشان تفاهم داریم باید پیگیری گردد.

وی در این باره بر لزوم پیگیری مسائلی مانند فراوری محتوای و افزایش سهم جهانگردان خارجی و نیز معرفی جذابیت های بوم گردی در جغرافیای کشور تاکید نمود و گفت: بوم گردی ها همزمان انعکاس دهنده میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی هستند و صرفاً به عنوان اقامتگاه مطرح نیستند.

وی بر حضور بوم گردی ها در نمایشگاه های بین المللی تاکید و مطرح نمود: خوشبختانه ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی در هفته آینده نیز در یکی از مهم ترین سازمان ها و مهم ترین نهادهایی که کشورمان در آن عضو شده یعنی سازمان شانگهای منعکس خواهد شد.

معاون جهانگردی خواهان مطالبه گری تشکل های جهانگردی از جمله تشکل های بوم گردی ها شد و اضافه نمود: امیدواریم بخشی از این موانع و مسائل بوم گردی ها در قالب طرحی که نماینده مردم اردکان و رییس فراکسیون جهانگردی کشور در مجلس دنبال می نمایند، مرتفع گردد.

وی با بیان این که یکسری موضوعات و مسائل بوم گردی ها به قانون و مقررات مربوط نیست، از جمله آنها را مسائل مربوط به آموزش، سرفصل ها، بازاریابی و شناساندن ذکر کرد و گفت: انتظار داریم برنامه مشخصی از سوی بوم گردی ها به وزارت ارائه گردد هرچند سرفصل هایی که امروز نیز ارائه می گردد همان هایی است که خودمان به بوم گردی ها ارائه کردیم.

شالبافیان در خصوص فراوری محتوی در حوزه بوم گردی ها نیز بیان کرد: فراوری محتواهای رویدادمحور یا زمان محور و فراوریات محتوای خاص ایرانی است چرا که چالش نیامدن جهانگردان با فراوری محتوای مکان محور حل نمی گردد و فکر جهانگرد معطوف به جذابیت های رویداد محور که نشان دهنده واقیعت زندگی ایرانی و انعکاس روحیه میهان نوازی ایرانی هاست که دسترسی آن در اختیار بوم گردی هاست.

معاون جهانگردی کشور بعلاوه از تدارک برنامه های حمایتی وزارت میراث در زمینه بازاریابی بوم گردی ها اطلاع داد و گفت: از برنامه زمان بندی طرح های آموزشی به ویژه در خصوص شهرهای کمتر شناخته شده نیز حمایت خواهیم کرد.

شالبافیان در خاتمه نیز تاکید نمود: وزارتخانه در هنگام شکل دهی تشکل ها، نگاه حمایت تمام قدی از آنها دارد لذا مدیران میراث فرهنگی در استان ها موظف هستند در نشست با تشکل ها، بوم گردی ها را به مثابه دیگر تشکل ها دیده و از همکاری آنها بهره ببرند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 28 آبان 1402 بروزرسانی: 28 آبان 1402 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2119

به "اهتمام بوم گردی ها به فراوری محتوا جهت معرفی جذابیت ها و جذب گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهتمام بوم گردی ها به فراوری محتوا جهت معرفی جذابیت ها و جذب گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید