ایران باید در میان 3 کشور برتر گردشگری دنیا قرار گیرد، زنان اوکراینی در ایران خانواده ای منسجم دارند

به گزارش افق بسطام، سفیر اوکراین در تهران می گوید با توجه به میراث فرهنگی گسترده ای که در ایران وجود دارد، این کشور می تواند پس از ایتالیا و چین سومین کشور دنیا از نظر تعداد توریست های فرهنگی باشد.

ایران باید در میان 3 کشور برتر گردشگری دنیا قرار گیرد، زنان اوکراینی در ایران خانواده ای منسجم دارند

برای دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، سرگئی بوردیلیارک در بخش اول تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران از سفر رئیس جمهور این کشور به تهران پس از 20 سال اطلاع داد. وی همچنین انتقال موشک های خا-55 از اوکراین به ایران را نیز تکذیب نموده و گمانه ای نادرست خواند.

بخش دیگری از تبادل نظر با سفیر اوکراین به بحث های غیر سیاسی اختصاص داشت که در ادامه ارائه می گردد.

خبرنگاران: کدام جاها را به ایرانی ها پیشنهاد می کنید که در زمان دیدار از اوکراین حتما از آن بازدید نمایند.

بوردیلیارک: جاهای بسیار زیادی در اوکراین وجود دارند. زیرا ما کشوری با دشت ها، کوه ها و سواحل هستیم. بنابراین، قویا توصیه می کنم که به غیر از کی یف ایرانی ها از این اماکن نیز دیدار نمایند. شهرهایی به مانند خارکیف، لویف، اودسا و بسیار شهرها و جاهای دیگر و حتی روستاهای تاریخی در اوکراین به مانند منطقه کاپاتی. من از شما دعوت می کنم برای اسکی در زمستان به کاپاتی، برای شنا در تابستان در دریای بلیک، و برای سفر در سرزمین های اوکراین که کشوری بسیار زیبا است سفر کنید.

خبرنگاران: آیا به شهرهای دیگری در ایران سفر نموده اید؟ و آیا توصیه ای به مسافرین خارجی و اوکراینی برای دیدار از شهرهای ایران دارید؟

بودریلیارک: به دعوت مقامات اصفهان قرار است به این شهر سفر کنم. همچنین به تبریز، مازندران و چند شهر دیگر خواهم رفت.

خبرنگاران: چه زمانی این دیدارها انجام خواهد گرفت؟

بودریلیارک: شاید به زودی، طی یک ماه. من سفر را دوست دارم. به همراه دوستانم در اوکراین مسافرت می کنیم. برای مثال هر آدینه عصر کی یف را ترک می کنیم، تا جاهای بسیاری را در اوکراین بازدید نموده و دوشنبه به کی یف بازمی گردیم. خانواده من می دانند که این عادت من است و نمی دانند چه نمایند (خنده). آنها به من اجازه می دهند که یک بار در ماه خانه را ترک کنم. آنها، همسر من، موافقت نموده اند، البته تنها یک بار در ماه.

خبرنگاران: به عنوان یک گردشگر حرفه ای ایران را چگونه دیده اید؟

بودریلیارک: ایران ظرفیت عظیمی دارد. می دانید که در لیست گنجینه های تاریخی یونسکو ایران در رده های بالایی و بالاتر از بسیاری کشورهای دیگر قرار گرفته است. بنابراین شما اماکن تاریخی بسیاری دارید. فکر می کنم این امر چالشی بزرگ پیش روی شما است زیرا نیازمند ایجاد یک زیرساخت توریستی بسیار خوب است به مانند زیرساخت های حمل و نقل یا هتل ها. اما اگر این کار را انجام دهید تمام امکانات برای دستیابی به یکی از سه رتبه نخست گردشگری در دنیا را دارا هستید. شاید بعد از ایتالیا و چین اما در میان سه کشور اول جای خواهید داشت.

خبرنگاران: اکنون به سنت ها و غذای ایرانی ها بپردازیم. آیا غذای ایرانی می خورید؟

بوردیلیارک: بله.

خبرنگاران: غذای ایرانی مورد علاقه شما چیست؟

بوردیلیارک: البته که کباب. من کباب را دوست دارم.

خبرنگاران: وقتی به اوکراین برمی گشت به عنوان سوغات چه می برید؟

بوردیلیارک: فرش. فرش درباره تمدن و فرهنگ بشری است. فرش یک تاریخ مختلط در منطقه ای کوچک است.

خبرنگاران: آیا در خیابان های تهران به خرید می پردازید؟

بوردیلیارک: نه. من علاقه مند به مسافرت هستم. خرید را اعضای دیگر خانواده انجام می دهند.

خبرنگاران: سرگرمی های شما در تهران چه چیزهایی هستند و تعطیلات خود را چگونه می گذرانید؟

بوردیلیارک: مسافرت و خواندن کتاب ها بالاخص کتاب های تاریخی. من به تاریخ ایران علاقه مند هستم.

خبرنگاران: قبلا در چین سفیر بودید؟

بوردیلیارک: نه. در پکن به مدت پنج سال مسئول امور کنسولی بودم و پس از آن نیز سرکنسول اوکراین و نیز نماینده دولت در شانگهای بودم.

خبرنگاران: ایران و چین در مقایسه با هم چگونه بودند؟

بوردیلیارک: متفاوت. دو تمدن و فرهنگ متفاوت. اما هیچ تمدن و فرهنگ انسانی بدون ایران و همچنین بدون چین وجود ندارد. نقاشی کلی تمدن بشری به مانند موزائیکی با قطعه های متفاوت است. اسناد زیادی وجود دارد که نشان می دهند فرهنگ های ایران و چین بر یکدیگر تأثیر گذاشته اند. زیرا بسیاری سال های قبل بالاخص در حدود قرون هفت تا ده میلادی، حدود سیصد سال، یعنی زمان جاده ابریشم که اکنون در حال احیاء شدن است، تعداد زیادی از بازیگران و تجار چین در پایتخت چین با نام چنان زندگی می کردند. این منطقه بسیار بزرگ بود زیرا در آن موقع، بیش از هزار سال پیش، بیش از دو میلیون نفر بود. چنان بزرگترین شهر دنیا بود و 200 تا 300 هزار نفر از ساکنان آن از خاورمیانه، بالاخص ایران، آمده بودند. برای مثال مجسمه های مشهور شیر چینی از ایران به این کشور آمدند، فرش ها از ایران آمدند. مناطق غربی در چین نیز تأثیر زیادی از تمدن ایران پذیرفته اند.

خبرنگاران: مدت زمانی نیست که در ایران هستید و در این مدت چه مقدار فارسی یاد گرفته اید؟

بوردیلیارک: تازه آغاز نموده ام. تا کنون پنج تا شش جلسه درسی داشته ام و پس از دیدار امروز مان جلسه بعدی انجام خواهد شد.

خبرنگاران: چه جملاتی را به زبان فارسی می توانید بیان کنید؟

بوردیلیارک: اکنون اندکی سردرگم هستم شاید در دیدار بعدی مان شاید بتوانم تبادل نظری بسیار کوتاهی به زبان فارسی انجام دهیم.

خبرنگاران: پس از اکنون در حال یادگیری زبان فارسی هستید؟

بوردیلیارک: البته. چگونه می توان در ایران بود و فارس یاد نگرفت. این خلاء بسیار بزرگی در زندگی من خواهد بود.

خبرنگاران: فکر می کنم یادگیری چینی بسیار سخت است. آیا زمانی که در چین بود زبان این کشور را یاد گرفتید؟

بودریلیارک: بله.

خبرنگاران: تهران را چگونه دیدید؟

بوردیلیارک: بسیار متفاوت. بخش های شمالی ایران بسیار متفاوت از بخش های جنوبی هستند. تمام مناطق دارای فرهنگ یکسان اما ویژگی های مخصوص به خودشان هستند. برای من مطالعه ایران بسیار جالب بوده است.

خبرنگاران: سؤال دیگر این است که در گذشته اوکراینی های متخصص زیادی در ایران بوده و در بوشهر کار می کردند. آیا هنوز اوکراینی ها در ایران کار می نمایند؟ به یاد دارم که تعداد این افراد بسیار زیاد بود.

بوردیلیارک: جامعه کوچکی از اوکراینی ها در ایران زندگی می نمایند که به دو بخش تقسیم می شوند. بخش اول، زنان اوکراینی که با ایرانی ها ازدواج نموده و خانواده هایی قوی و منسجم تشکیل داده اند. این امر نشان می دهد که ریشه های روانی ما بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

زیرا بعضی اوقات تشکیل خانواده بین نمایندگان فرهنگ های مختلف سخت است. اما ما در دو تمدن با تفاوت بسیار نیستیم. یک تمدن بسیار بزرگ منطقه ای وجود دارد، و ما در معنای روانی به یکدیگر نزدیک هستیم. بنابراین این خانواده ها منسجم و قوی هستند.

بخش دوم، متخصصین اوکراینی هستند که عمدتا در نیروگاه بوشهر فعالیت می نمایند. امیدواریم تعداد زیادی از متخصصین اوکراینی را دعوت کنیم تا در ساخت و ساز و صنعت اینجا به عنوان متخصص و کارشناس فعالیت نمایند. امیدوارم که تعداد اوکراینی ها بسیار زیاد خواهد شد.

خبرنگاران: از اینکه با صبر به سؤالات ما پاسخ دادید تشکر می کنم. امیدواریم در آینده پس از اینکه همکاری ها گسترش یافتند بار دیگر شما را دیدار کنیم.

بوردیلیارک: با کمال میل.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 509

به "ایران باید در میان 3 کشور برتر گردشگری دنیا قرار گیرد، زنان اوکراینی در ایران خانواده ای منسجم دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران باید در میان 3 کشور برتر گردشگری دنیا قرار گیرد، زنان اوکراینی در ایران خانواده ای منسجم دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید