بازی با خاطرات؛نوستالژی هایی خاطره انگیز در باغ امیر

به گزارش افق بسطام، عمارت و باغ امیر که این روز ها تبدیل به موزه شده، یکی از جاذبه های تاریخی شهر سمنان است.

بازی با خاطرات؛نوستالژی هایی خاطره انگیز در باغ امیر

به گزارش خبرنگار ، ایران به واسطه قدمت تاریخی خود میراث دار دستاورد های فرهنگی و هنری حکومت سلسله های مختلفی است. یکی از این سلسله ها با نام قاجار شناخته می گردد و آثار مختلف به جای مانده از این دوره تاریخی در جای جای کشورمان دیده می گردد. امروزه با هدف احیای بنا های تاریخی و نگهداری هر چه بیشتر از این بنا ها کارکرد های متفاوت اما مناسبی به بعضی از عمارت های تاریخی داده اند که یکی از این کارکردها موزه است.موزه مکانی برای حفظ داشته های تاریخی،فرهنگی و هنری یک ملت و تمدن است بنابراین می تواند یکی از بهترین کاربردها برای بناهای تاریخی باشد.

یکی از عمارت هایی که در سال های اخیر با کارکرد موزه سر پای ایستاده و همچنان فعال است با نام عمارت و باغ امیر شناخته می گردد.این عمارت بین سال های 1275 تا 1285به دستور و با هزینه حاج میرزا آقا فامیلی احداث شده است.

عمارت و باغ امیر به تبعیت از معماری صفوی ساخته شده است؛این عمارت یکی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهر سمنان است.

عمارت و باغ امیر که در دوره قاجار ساخته شده، در خیابان باغ فردوس شهر سمنان قرار گرفته و نامش در تاریخ 9آبان سال1377در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. این بنا در سال 1394مرمت شد و امروز به موزه مردم شناسی تبدیل شده است. این موزه مردم شناسی شامل بخش های چاپ، رادیو، تلفن و مخابرات، اسناد، موسیقی، عکس و سینما است.

در بخش تلفن و مخابرات موزه مردم شناسی که در عمارت و باغ امیر تأسیس شده است 35دستگاه تلفن با برندهای مختلف اعم از دستگاه مورس، تلفن های هندلی ، تلفن های قدیمی، تلفن صحرایی و جنگی و اولین دستگاه تلفکسی که در سمنان وجود داشته ،دیده می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 248

به "بازی با خاطرات؛نوستالژی هایی خاطره انگیز در باغ امیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی با خاطرات؛نوستالژی هایی خاطره انگیز در باغ امیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید