براق کننده بدن؛ انواع ماسک و توصیه های مهم برای شفافیت پوست

به گزارش افق بسطام، استفاده از براق کننده بدن برای داشتن پوستی براق و زیبا یکی از روش هایی است که می توان با استفاده از آنها پوستی شفاف داشت. با رعایت یک سری نکات و مراقبت های ساده و ماسک های خانگی می توانید به هدف خود برسید.

براق کننده بدن؛ انواع ماسک و توصیه های مهم برای شفافیت پوست

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - داشتن پوستی یکدست و شفاف نقش مهمی در زیباتر شدن خواهد داشت. همه خانم ها زیبایی را دوست دارند و بیشتر آن ها ترجیح می دهند به صورت طبیعی زیبا به نظر برسند. البته امروزه زیبایی و داشتن پوستی براق و شفاف مختص خانم ها نیست و آقایان هم متوجه این مسئله شده اند که استفاده از ماسک های مختلف هیچ عیبی ندارد. اگر شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که لک ها و قسمت های تیره پوستتان شما را کلافه نموده و به دنبال پوستی شفاف و صاف هستید حتما این مقاله را دنبال کنید.

در ابتدا به معرفی چند ماسک خانگی براق نماینده بدن پرداخته و پس از آن به نکات کلی اشاره خواهیم کرد که برای داشتن پوستی براق باید رعایت شوند.

ماسک های براق نماینده بدن

1. ماسک براق نماینده صورت

  • برای اینکه پوستی نرم، براق و تمیز داشته باشید ابتدا صورت خود را بخور دهید، سپس روغن زیتون خالص روی پوست مالیده و به مدت 7 دقیقه ماساژ دهید. برای اینکه نتیجه بهتری حاصل گردد، هر 4 تا 5 روز یک بار این کار را تکرار کنید.
  • یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کف کند، سپس آن را روی پوست تان بمالید. بگذارید حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بماند بعد پوست تان را با آب ولرم بشویید و در آخر کمی آب خنک روی صورت تان بریزید. این ماسک علاوه بر اینکه پوست شما را سفید می نماید، برای از بین بردن جوش های صورت هم موثر است.
  • یک چهارم قاشق غذاخوری زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری شیر به خوبی مخلوط کنید و به مدت 20 تا 30 دقیقه روی صورتتان بگذارید. سپس با آب ولرم بشویید.

2. ماسک براق نماینده مو

  • لیمو یا پرتقال با شیر: اول آب یک عدد لیم یا پرتقال را گرفته بعد با شیر مخلوط کنید. مو ها را کاملا با ماسک بپوشانید و روی سر کلاه مخصوص مو بگذارید. نیم ساعت صبر کنید و سپس آن را بشویید.
  • مایونز: نصف فنجان مایونز را با دو قاشق غذاخوری عسل (در صورت نبود از آب بهره ببرید) مخلوط کنید. این ماسک را هم می توانید بر روی مو و هم پوست بدن گذاشته و بعد از نیم ساعت به حمام بروید.
  • برای تهیه این ماسک به یک عدد موز، یک عدد تخم مرغ، 1 قاشق غذاخوری عسل و نصف لیوان ماءالشعیر ساده احتیاج دارید. همه مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. پس از یکدست شدن مواد، آن ها را روی مو ها مالیده و دو ساعت بگذارید بماند. در آخر، با آب گرم بشوئید. این ماسک را هر هفته یک بار روی مو های خود بمالید تا نتیجه بگیرید.

3. ماسک براق نماینده بدن

  • همانطور که می دانید، ماست خواص فوق العاده ای برای زیبایی دارد و یکی از آن ها برطرف تیرگی پوست بدن است. روزی دوبار مقداری ماست را به قسمت های تیره پوست بزنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، می توانید کمی شیر یا آب لیموترش نیز به آن اضافه کنید.
  • آب گازدار غنی از ریزمغذی هایی مثل کلسیم، منیزیم و بی کربنات است و به پاک شدن آلودگی ها از روی پوست و افزایش جریان خون یاری می نماید و باعث روشن شدن پوستتان میگردد. توجه کنید که آب گازدار برای شستشوی روزانه پوست مناسب نیست زیرا به شدت محرک است. استفاده از آن بیش از یک بار در هفته پیشنهاد نمی گردد.
  • ماسک خیار می تواند به طور طبیعی طی یک دوره زمانی استفاده لطافت بیشتر و رنگ روشن تر را به پوست دست ها و پا های شما هدیه کند. ویژگی های روشن نماینده پوست خیار می توانند به خلاص شدن از شر رنگ برنزه ناخوشایند پوست یاری نمایند.
  • با پد یا پنبه، روزی دوبار شیر را به قسمت های تیره بدنتان زده و زمانی که خشک شد آن را بشویید.

توجه داشته باشید که استفاده از هر کدام از موارد بالا در صورت بروز حساسیت باید متوقف گردد.

نکات کلی در حفظ شفافیت و سلامت پوست

ورزش کنید

همه ما می دانیم که ورزش کردن علاوه بر تاثیر بر بدن موجب شادابی نیز می گردد. ورزش منظم به افزایش تعریق پوست منجر شده و اثر خوبی در نرم شدن پوست و پیشگیری از شنمایندگی آن دارد و موجب بشاش تر و شفافتر شدن چهره می گردد. همچنین ورزش خونرسانی به عضلات، بخصوص عضلات صورت را افزایش داده که موجب پاکسازی و سلامت پوست می گردد. کسانی که ورزش می نمایند، بعد از یک دوره به وضوح تاثیر آن بر پوست را دیده و به طور آشکاری رنگ پوست زیباتری خواهند داشت.

به تغذیه خود اهمیت دهید

تغذیه درست یکی از راز های داشتن پوستی سالم و شفاف است. می دانیم که برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، باید روزانه 8 لیوان آب نوشید. به خصوص در صورت گرمای هوا، ورزش و فعالیت های بدنی زیاد، که به علت تعرق بدنتان آب بیشتری احتیاج داردف این توصیه را جدی بگیرید. سلول های پوستی برای آنکه بتوانند مواد مغذی مورد احتیاج خود را جذب نمایند و برای داشتن غشای نرم به میزان زیادی مایعات احتیاج دارند. از مواد غذایی مقوی و مفید برای پوست می توان به میوه ها و سبزیجات (همه میوه ها تقریبا به یک نسبت بر پوست تاثیر می گذارند) به خصوص لیمو ترش، کیوی، پرتقال و اسفناج، تنقلاتی مانند تخمه آفتابگردان، بادام و پسته (به مقدار مناسب نه بیش از حد) و مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند مرغ، ماهی و انواع لوبیا بهره ببرید.

از مرطوب نماینده بهره ببرید

کرم مرطوب نماینده یکی از لوازم مراقبتی پوست است که هر فردی باید از آن استفاده کند. کرم های مرطوب نماینده باید حاوی ترکیبات رطوبت رسان (مانند گلیسیرین، سوربیتول و… که آب لازم را به سطح و لایه های عمقی پوست می رساند)، ترکیبات رطوبت نگهدار (که نمی گذارند آب پوست بخار شده و از بین برود) و ترکیبات احیا نماینده پوست (ترکیب هایی مانند سرامید، مونولورین و اسیدلینولئیک که معمولاً با مواد دیگری ترکیب شده و باعث می شوند رطوبت پوست حفظ گردد) باشند. استفاده از مرطوب نماینده برای پوست بدن و صورت باعث بهبود شرایط پوستی می گردد.

مواردی مانند دوری از استرس و دخانیات و خواب کافی نیز می توانند تاثیرات زیادی روی پوست بگذارند، اما این سه کار از اساسی ترین کار های اولیه برای مراقبت از پوست هستند.

سخن آخر

بعد از به کارگیری توصیه های بالا به صورت منظم، با استفاده از ماسک های خانگی براق نماینده بدن یاری دو چندان به پوست خود نموده و به شفافیت آن بیفزایید. ماسک های گیاهی همه برای پوست هزاران فایده دارند، چون دارای هیچ افزودنی نیستند و می توان با خیال راحت از این ماسک های ارگانیک استفاده کرد. رعایت و دنبال کردن این اصول شاید در ابتدا سخت و سخت به نظر بیایند، ولی برای داشتن پوستی سالم باید به داشتن سبک زندگی سالم اهمیت داد.

منبع: setare.com
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1299

به "براق کننده بدن؛ انواع ماسک و توصیه های مهم برای شفافیت پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براق کننده بدن؛ انواع ماسک و توصیه های مهم برای شفافیت پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید