برترین رستوران های گیلانی تهران ، تجربه شمال در مرکز

به گزارش افق بسطام، برای تجربه طعم کباب ترش آبدار و نرم، ماهی سفید خوشپخت و اصیل، میرزاقاسمی دودی و پر از سیر و باقلاقاتق با شوید تازه و باقالی اصیل رشتی به کدامیک از بهترین رستوران های گیلانی تهران برویم؟ در میان این همه رستوران کدام یک می تواند طعم واقعی غذاهای معروف گیلانی مانند کباب ترش، مرغ ترش، کته کباب محلی را عرضه کند؟ کدام رستوران کته محلی با برنج اصیل گیلانی در منوی خود دارد؟ در این گزارش از خبرنگاران به معرفی بهترین رستوران های گیلانی تهران پرداخته ایم که غذا خوردن در آن ها حال و هوای سفر به شمال ایران سرفراز را برای شما و اطرافیان زنده خواهد نمود.

برترین رستوران های گیلانی تهران ، تجربه شمال در مرکز

رستوران ماهی سفید

سرو غذاهای لذیذ گیلانی و غذاهای ایرانی با مواد اولیه باکیفیت را در رستوران ماهی سفید می توانید تجربه کنید. علاوه بر منوی کامل غذاهایی گیلانی، محیط زیبای رستوران و طراحی آن نیز یکی دیگر از مجذوب کنندهیت ها برای رفتن به این رستوران است. رستوران ماهی سفید جز بهترین رستوران های گیلانی تهران بوده و برای یک غذای اصلی به همراه پیش غذا 80 تا 100 هزار تومان هزینه بدنبال دارد.

آدرس رستوران ماهی سفید: خیابان پاسداران، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، بعد از چهارراه اختیاریه، پلاک 95

شماره تلفن رستوران ماهی سفید: 22552359 - 021 | 22554615 - 021

گیلانه

گیلانه یکی از بهترین رستوران های گیلانی تهران بوده که با رفتن به آن انگار به شمال ایران سفر کرده اید! گیلانه با طراحی داخلی سنتی و بهره گیری از نمادهای گیلانی همانند وجود قاب پنچره چوبی و گل های شمعدانی سعی در تداعی هرچه بیشتر حال و هوای شمال نمود. طبق نظر بسیاری از مردم، کباب ترش گیلانه نمونه ای از بهترین کباب ترش گیلانی در رستوران های تهران است، حتی بسیاری از مردم آن را بهتر از کباب ترش رستوران حسن رشتی می دانند. علاوه بر کیفیت بسیار عالی غذاها، محیط رستوران موردپسند بسیاری قرار گرفته و گیلانه پذیرای میهمانان خارجی بسیاری نیز در سال های اخیر بوده و با توجه به فضای باز و میزهای بزرگ و بعلاوه سرویس دهی بی نظیر، اغلب مردم میهمانی هایشان را در فضای این رستوران زیبا برگزار می نمایند. سرو غذاها در ظروف مسی نیز یکی از با سلیقه ترین نمونه های سرو غذاهای گیلانی در این رستوران که یکی از بهترین رستوران های گیلانی تهران بوده، به شمار می آید.

آدرس رستوران گیلانه: بلوار آفریقا، جردن، بلوار صبا، پاساژ مدیترانه

شماره تلفن رستوران گیلانه: 22040324

گیلار

گیلار رستورانی زیبا بوده که با هدف حفظ اصالت و معرفی معماری کهن و سنتی گیلان، حال و هوای شمال را به خوبی برای هر بیننده ای تداعی می نماید. گیلار، رستورانی با سابقه درخشان در ارائه غذاهای خوش طعم و اصیل گیلانی بوده و علاوه بر طراحی داخلی، نحوه سرو غذا و استفاده از ظروف سفالی و بعلاوه، ارائه غذاهای پرطرفدار گیلانی با بالاترین کیفیت آن را به یکی از بهترین رستوران های گیلانی تهران بدل کرده است. از جمله غذاهای محلی که در منوی گیلار وجود دارند، می توان به مرغ ترش، فسنجان با اردک و ماهی سفید شکم پر و کباب ترش اشاره ای کوتاه داشت.

آدرس رستوران گیلار: نیاوران به سمت تجریش، بعد از سه راه یاسر، نرسیده به چهارراه مژده، پلاک 397

شماره تلفن رستوران گیلار: 22741665

گمج

یکی دیگر از بهترین رستوران های گیلانی تهران، رستوران گمج بوده و نام آن برگرفته از یک قابلمه سفالی و اصیل گیلانی به نام گمج است. در گیلان از گذشته تا به امروز استفاده از گمج برای پخت غذاهای بسیاری همانند فسنجان کاربرد داشت. رستوران گمج در تهران دارای دو شعبه بوده که یک شعبه آن منحصرا آشپزخانه بیرون بر بوده و هر دوی این رستوران ها در مجموعه راه چوبی واقع شده اند. منوی غذایی گمج شامل طیف وسیعی از غذاها، پیش غذاها، دسرهای اصیل گیلانی بوده و به نوعی دارای کامل ترین منوی غذاهای گیلانی است.

آدرس رستوران گمج: ونک، حقانی، بعد از دنیا کودک، بلوار شهیدی. کوچه کمان شرقی، مجموعه رستوران های سیاوش

شماره تلفن رستوران گمج: 88870284

خوشبین (حسن رشتی)

رستوران خوشبین یکی از بهترین رستوران های گیلانی تهران بوده که شعبه اول آن حسن رشتی نام داشته که در شهر رشت واقع شده است. طراحی رستوران بسیار ساده و بسیار شبیه به رستوران های قدیمی و کنار جاده ای در شمال است. کباب ترش و کته کباب محلی، میرزاقاسمی، کال کباب، باقالی، اشپل و گردو، ماهی دودی، ماهی کولی، ترش تره، جوجه ترش انواع دیگری از غذاهای محبوب و اصیل گیلانی بوده که می توانید آن ها را در این رستوران با خیال راحت نوش جان کنید. طبق نظر مشتریان، قیمت غذاهای حسن رشتی با توجه به کیفیت غذاهایش متعادل و راضی نماینده بوده و به هنگام سرو وعده ناهار واقعا شلوغ هست و جای سوزن انداختن نیست.

آدرس رستوران خوشبین (حسن رشتی): خیابان سعدی شمالی، پایین تر از چهار راه سید علی، پلاک 510

شماره تلفن رستوران خوشبین (حسن رشتی): 33902194

رستوران گیلانی لاکان

غذاخوری لاکان با تابلوی ورودی زرد کوچک بر سر در یک ساختمان قدیمی، بیش از 40 سال قدمت دارد و علاقمندان به ماهی سفید و قزل آلا رفتن به این رستوران برای سرو ماهی جز الویت هایشان است. جالب هست بدانید که این رستوران به وسیله مرحوم حسین باباخانی ساخته شد. طراحی داخلی رستوران با میز و صندلی های قدیمی در سالنی که دیوارهای آن تا بالا سنگ کاری شده، در این سال ها بدون تغییر بر جای مانده است. در لاکان تنها غذایی که سرو می گردد، ماهی بوده و سرویس دهی تنها برای زمان ناهار در این رستوران برقرار است. لاکان با ساده ترین و بی آلایش ترین شکل ممکن غذاهای خود را سرو می نماید و از گذشته تا به امروز چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کیفیت تغییری در غذاهایش مشاهده نشده است.

آدرس رستوران گیلانی لاکان: ابتدای میدان جمهوری

شماره تلفن رستوران گیلانی لاکان: 66427848

آویشو

رستوران آویشو در شرق تهران با منوی غذایی متنوع گیلانی باکیفیت و بعلاوه محیط رستورانی لوکس در کنار کارکنان و مدیریت با اخلاق، محبوبیت بسیاری در بین علاقمندان به غذاهای گیلانی پیدا کرده است. انواع کته کباب، اکبر جوجه، شامی گیلانی، اناردون و سینی مخصوص آویشو در این رستوران که یکی از بهترین رستوران های گیلانی تهران بوده، برای میهمانان سرو می شوند. طراحی آویشو بسیار دلنشین و مجذوب کننده بوده و در مجموع، حال خوبی را هم از غذا و هم از فضا به مشتریان منتقل می نماید.

آدرس رستوران آویشو: فلکه اول تهرانپارس، خیابان امیری طائمه(گلبرگ)

شماره تلفن رستوران آویشو: 77865354

بهزاد

در منوی غذاهای رستوران بهزاد علاوه بر انواع کته کباب های گیلانی، غذا و پیش غذاهای خاص و مجذوب کننده دیگری همانند کال کباب، اناربیج، میرزا کدو، جوجه کباب محلی نیز سرو می شوند که خاص این رستوران بوده و در جای دیگر آن ها را پیدا نخواهید کرد. با توجه به شلوغی محیط رستوران شاید بهتر باشد از قبل میز رزرو کنید. رفتار پرسنل و رسیدگی آن ها به درخواست های مشتریان نیز بسیار مناسب بوده و معمولا در بدو ورود با یک نوشیدنی به سراغ مشتریان می روند. فضای رستوران اگرچه خیلی بزرگ نیست، اما میزها بدرستی چیدمان شده اند و سراسر رستوران پوشیده از گل و گیاه است که سرسبزی گیلان را تداعی می نمایند. اوزون برون با سس انار یکی از غذاهای محبوب رستوران بهزاد بوده که پیشنهاد می کنیم حتما آن را تست کنید.

آدرس رستوران بهزاد: شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان موج، نبش توحید 4

شماره تلفن رستوران بهزاد: 88584800

ماهی ماهی

در هتل تاج محل دو رستوران وجود دارد، یک رستوران هندی و یک رستوران گیلانی که با ارائه انواع غذاهای با کیفیت مشتریان بسیاری را مجدوب خود کرده است. با توجه به موقعیت و لوکس بودن هتل تاج محل، گران بودن غذاها در رستوران ماهی ماهی و رستوران هندی خیلی دور از انتظار نیست. به عنوان مثال قیمت یک پرس کته ساده در این رستوران 25 هزار تومان بوده و می توانید این سطح قیمت را به کل منو تعمیم دهید. چیزی که رستوران ماهی ماهی را خاص کرده، چیست؟ آیتم هایی که در منوی این رستوران می بینید، بسیار متفاوت هستند. پیشنهاد می کنیم که اگر روزی دلتان غذاهای خوشمزه گیلان را خواست، به همراه خانواده و دوستان به این رستوران بروید و لذت ببرید.

آدرس رستوران ماهی ماهی: شیخ بهائی جنوبی، پلاک 29، هتل تاج محل

شماره تلفن رستوران ماهی ماهی: 88035444

گیلک

گیلک رستورانی باسابقه دارای فضایی بسیار دنج و آرامش بخش در تهران است. در گیلک همه چیز در عین مدرن بودن بسیار با اصالت بوده و غذاها به بهترین شکل به سبک گیلانی طبخ و سرو می شوند. برنج را بصورت کته و قالبی در بشقاب سرو می نمایند و علاوه بر ماهی سفید، ماهی سالمون، قزل آلا، سوف و تیلاپیا نیز در منوی رستوران گیلک وجود دارند. در منوی مجذوب کننده رستوران گیلک نام یک پیش غذا شاید بیشتر از بقیه سوال برانگیز باشد. دختر لوس ترکیبی از بادمجان، گردو، رب انار، آب انار و سبزیجات معطر بوده و در واقع همان کال کباب معروف است.

آدرس رستوران گیلک: ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه زاینده رود، مجتمع پارک پرنس، واحد تجاری 15

شماره تلفن رستوران گیلک: 88030404

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2020

به "برترین رستوران های گیلانی تهران ، تجربه شمال در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران های گیلانی تهران ، تجربه شمال در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید