تظاهرات ضدنژادپرستی در مونترال؛ پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد

به گزارش افق بسطام، پلیس بعد از آنکه مردم به سمت مأموران چیزهایی پرتاب کردند، استفاده از مواد شیمیایی محرک را تأیید نموده است. یک نفر نیز به اتهام تهدید قتل بازداشت شد.

تظاهرات ضدنژادپرستی در مونترال؛ پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

روزنامه کانادایی مونترآل گزت گزارش داد که پلیس مونترال، عظیم ترین شهر ناحیه فرانسوی-زبان کبک، برای پراکنده کردن تظاهرنمایندگان علیه خشونت پلیس و نژادپرستی، از گاز اشک آور استفاده نموده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، هزاران نفر روز گذشته به خیابان های کبک آمدند تا به دنبال مرگ جورج فلوید در آمریکا، علیه نژادپرستی و خشونت پلیس اعتراض نمایند.

بر اساس اخبار خبرگزاری ها، تظاهرات مونترال نسبتاً مسالمت آمیز بوده اما، افسران اجرای قانون به منظور پراکنده کردن کسانی که بعد از تمام شدن رویداد مایل به ترک محل نبوده اند، از گاز اشک آور استفاده نموده اند. پلیس بعد از آنکه مردم به سمت مأموران چیزهایی پرتاب کردند، استفاده از مواد شیمیایی محرک را تأیید نموده است. یک نفر نیز به اتهام تهدید قتل بازداشت شد.

تظاهرات ها در دنیا پس از مرگ جورج فلوید، مرد آمریکایی آفریقایی تبار که 25 مه (5 خرداد) در بازداشت پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا جان سپرد، شروع شده است. ویدئوی دستگیری این مرد نشان می داد که یک افسر پلیس سفیدپوست زانوی خود را به مدت دست کم 8 دقیقه، در حالی که او را به شکم خوابانده و دستبند زده، بر گردنش می فشارد، در حالی که فلوید مرتباً تکرار می کرد که نمی تواند نفس بکشد.

این حادثه، اعتراضاتی را علیه خشونت پلیس و نژادپرستی در شهرهای مختلف آمریکا و سایر کشورها به راه انداخته است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 815

به "تظاهرات ضدنژادپرستی در مونترال؛ پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات ضدنژادپرستی در مونترال؛ پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید