جاذبه های دیدنی ایران را در پاییز بشناسید (بخش دوم)

به گزارش افق بسطام، ایران در پاییز

فصل پاییز و زیبایی های بصری که در آن وجود دارد، زمان مناسبی برای گشت و گذار و سفر است. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از جاذبه های ایران در پاییز بدانیم.

جاذبه های دیدنی ایران را در پاییز بشناسید (بخش دوم)

از میبد غافل نشوید

اگر به طبیعت علاقه ندارید، می توانید شهر های کویری مانند یزد را برای سفر دو نفره تان انتخاب کنید. پاییز فصلی است که در آن می توان چهار فصل را در یک شبانه روز در یزد تجربه کرد. صبح های بهاری، ظهر های گرم تابستانی، غروب پاییزی و شب ها و نیمه شب های زمستانی، ارمغان پاییز برای کویر است. شهر میبد در نزدیکی یزد یکی از شهرستان های تاریخی دیگری است که با داشتن بناهای تاریخی بسیار زیاد، شما را مجذوب می کند تا سری هم به آنجا بزنید. به واسطه بافت تاریخی ارزشمندی که این شهر دارد بیشتر نقاط آن در لیست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است. نارین قلعه، برج کبوتر و کاروان سراهای مختلف از جاذبه های زیبای این شهر است که تماشای آنها در پاییز بسیار دلچسب است.

آب گرم لاویج

روستای زیبای لاویج، روستایی است که دور تا دور آن را کوه های البرز در بر گرفته است و طبیعت بکر و کم نظیری دارد. کوه هایی که در بهار، پوشیده از درختانی سبز رنگ هستند و چشم را نوازش می دهد و در پاییز نیز فستیوالی از رنگ را در این منطقه برپا می نماید. اگر به این منطقه رفتید، آب گرمش را به هیچ عنوان از دست ندهید. آب گرم لاویج در دامنه کوه های قسمت شرقی لاویج می جوشد. این آب گرم دارای املاح معدنی و گوگردهای فراوانی است که برای امراض پوستی و درد های مفاصل، کمر درد، پا درد و مهم تر از همه برای اعصاب بسیار مفید است.

به جندق سفر کنید

پیشنهاد ما برای کویرگردی مرنجاب و مصر نیست بلکه جندق است. جندق از توابع شهرستان خور است که در 350 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار گرفته است. شهری کویری که آسمانش منجمان و علاقه مندان به ستاره شناسی را به خود جذب می کند. وقتی به جندق سفر می کنید فرصت دارید تا شتر سواری را تجربه کنید. علاوه بر این، حیات وحش جندق هم با کل و بز، قوچ و میش، خرگوش، قمری، کبک و تیهو و پاقرقره، انواع روباه معمولی و روباه شنی، گرگ، عقاب و البته پلنگ و یوزپلنگ مجذوب کنندهیت های خاصی را در این منطقه ایجاد نموده است. اگر سفر به جندق خیلی برای شما مجذوب کننده بود، می توانید از همان جا به کویرریگ جن که در نزدیکی جندق قرار گرفته است و وجه ماجراجویانه سفرتان را به اوج می رساند هم سری بزنید. ریگ جن به مثلث برمودای ایران معروف است و ویژگی های خاصی دارد؛ به همین علت بهتر است با تور به این منطقه بروید.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1791

به "جاذبه های دیدنی ایران را در پاییز بشناسید (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی ایران را در پاییز بشناسید (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید