جا های دیدنی اصفهان در شب شبگردی در نصف دنیا

به گزارش افق بسطام، شبگردی در نصف دنیا

جاذبه های شهر اصفهان تنها به روز محدود نشده؛ بلکه در این شهر جاذبه های بسیار زیادی جای گرفته اند که در شب خودنمایی می نمایند. هنگامی که به این کلان شهر سفر می کنید می توانید از جا های تماشای متعددی برای سرگرمی در شب استفاده کنید. در بسیاری از شهر ها پس از غروب آفتاب و تعطیلی بعضی از موزه ها و بنا های تاریخی امکان گشت و گذار و تماشا جاذبه های مختلف کاهش خواهد یافت؛ اما در شهر اصفهان شرایط متفاوت خواهد بود. شما می توانید در شب به تماشا سی و سه پل و پل خواجو بروید؛ چراکه این اماکن دارای جاذبه های زیبایی هستند که در شب نمایان خواهند شد. استفاده از پارک های جنگلی و شهربازی پس از غروب آفتاب نیز می تواند از سرگرمیات مناسب در این شهر به شمار بیاید.پس اگر برنامه سفر به نصف دنیا را دارید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر با جاهای تماشای اصفهان در شب آشنا شوید.

جا های دیدنی اصفهان در شب شبگردی در نصف دنیا

مکان های تماشای اصفهان در شب

مطمئناً در شهر اصفهان می توانید جاذبه ها و مکان های تماشای بسیار زیادی را در شب مشاهده نمایید؛ اما مهم ترین سوالی که همیشه برای بسیاری از مسافرین و گردشگران شهر اصفهان مطرح می شود این است که کدام یک از مکان های شهر اصفهان مجذوب نماینده تر هستند. برای رسیدن به پاسخ این سوال احتیاج است تا مکان هایی را که معمولاً تماشا آن ها در شب مجذوب نمایندهیت دارد را مورد آنالیز قرار دهید. بعضی از این مکان ها شامل سی و سه پل، محله جلفا و میدان نقش دنیا می شوند.

میدان نقش دنیا

یکی از باشکوه ترین تماشای های شهر اصفهان که قدمت آن به دوران صفویان بازمی شود میدان نقش دنیا است. این میدان به عنوان یکی از شاهکار های معماری ایران شناخته می شود. از زمان های قدیم از نظر رونق مالی یکی از میدان های بسیار بااهمیت اصفهان به شمار می آمد که در آن انواع غرفه ها و مغازه های زیادی وجود داشت.

در فصول سرد در میدان نقش دنیا انواع نوشیدنی های گرم و آش رشته به گردشگران ارائه داده می شوند و در صورتی که در تابستان و در فصل گرم به این منطقه سفر نمایید می توانید از انواع نوشیدنی های خنک و بستنی بهره ببرید. در اطراف این میدان آثار تاریخی بسیار زیادی وجود دارند که تماشا آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

از مهم ترین آثار تاریخی در نزدیکی و مجاورت میدان نقش دنیا می توان به مسجد شاه، مسجد شیخ لطف الله و بازار قیصریه اشاره نمود. بعلاوه کاخ عالی قاپو نیز در فاصله کمی از این میدان قرار گرفته است. تماشا تمامی این مکان ها احساسی بسیار خاطره انگیز را در شما به وجود خواهد آورد؛ مخصوصاً اگر برای تماشا این مکان های تماشای در شب اقدام کنید.

سی و سه پل

در فهرست جا های تماشای اصفهان در شب، سی و سه پل در صدر آن قرار گرفته است. این مکان بی نظیر به عنوان بزرگ ترین آثار تاریخی اصفهان به معروفیت رسیده و به دلیل مجذوب نمایندهیت بسیار زیادی که در میان گردشگران داخلی و خارجی داشته، همیشه به عنوان یکی از مکان های تماشای در اصفهان شناخته می شود.

شب های اصفهان به طرق مختلفی با سی و سه پل گره خورده است؛ چراکه در این مکان می توانید چشم انداز ای بسیار زیبا را نظاره گر باشید. شب ها جمعیت بسیار زیادی از مسافرین و گردشگران روی این پل حضور دارند و در اطراف آن نیز مغازه ها و غرفه های زیادی تعبیه شده اند؛ که می توانید در شب های اصفهان از خوراکی های سنتی این شهر نیز استفاده نمایید.

محله جلفا

محله جلفا در واقع یکی از زیبا ترین محله های شهر اصفهان به شمار می آید که در آن می توانید شور و هیجان زیادی را به هنگام شب نظاره گر باشید. محله جلفا در بخش جنوبی شهر اصفهان قرار گرفته است و برای دسترسی به آن باید به خیابان توحید میانی و خیابان حکیم نظامی مراجعه نمایید. این محله آثار تاریخی بسیار زیادی را در خود جای داده که از معروف ترین آن ها می توان به کلیسای وانک شاره کرد. این کلیسا در زمان صفویان بنا شده و نشان دهنده فرهنگ غنی ارامنه در این محله است. هنگامی که در شب به محله جلفا سری بزنید می توانید از کافه ها و رستوران های باکیفیت و مجلل این محله نهایت استفاده را ببرید.

پل خواجو

این پل در عصر خود به عنوان یکی از پل های معروف شهر اصفهان شناخته می شده که در حال حاضر به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مهم این شهر معرفی می شود. برای توصیف پل خواجو می توان گفت که قدم زدن روی یک پل عریض و طولانی که دارای یک چشم نواز بسیار زیبایی بوده را تصور کنید. مطمئناً می توانید حس وحالی وصف نشدنی را در شب در این پل تجربه نمایید. پل خواجو در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است؛ چراکه طراحی این پل به گونه ای است که تنها به عنوان یک گذرگاه ساده شناخته نمی شود.

مردم به هنگام عبور از روی این پل می توانند توقف داشته باشند و از صدای جریان آب زاینده رود نهایت لذت را ببرند. مهم ترین نکته ای که در رابطه با پل خواجو وجود دارد نورپردازی زیبای آن در شب های تابستان است. این نورپردازی فرصتی بسیار مناسب را برای شما به وجود خواهد آورد تا بتوانید برای گذراندن اوقاتی خوش در شب اقدام کنید. فضای سبز اطراف پل خواجو نیز برای گردش و استراحت بسیار مناسب خواهد بود.

پارک صف

این پارک در بلوار شهدای صفه و در تفرجگاه کوهستانی قرار گرفته است. در واقع اگر در پی یکی از جا های تماشای اصفهان در شب هستید می توانید از این پارک تماشا نمایید. چشم انداز زیبای این پارک همراه با فضای سرسبز و شهربازی، مکانی بسیار مناسب را برای انجام انواع سرگرمیات در شب به وجود آورده اند. در این پارک مسیر های مناسبی نیز برای پیاده روی تعبیه شده اند و بعلاوه می توانید از امکانات دیگری مانند تله کابین یا سینمای 7 بعدی نیز بهره ببرید. رستوران های متعدد و سرگرمیاتی مانند زیپ لاین، سالن بولینگ و باغ وحش از دیگر امکانات سرگرمیی در این پارک به شمار می آیند.

پل رنگین کمان و چشمه هایی که در اطراف آن قرار گرفته اند، باعث شده تا چشم انداز کاملاً متفاوتی را در این پارک نظاره گر باشید. از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های پارک صفه امکان کوهنوردی در این مکانی است. بعلاوه امکانات مناسبی که در این جاذبه سرگرمیی تعبیه شده اند، شرایط مناسبی را برای پیک نیک فراهم آورده اند.

میدان عتیق

از مهم ترین مشخصه های میدان عتیق می توان به نورپردازی بی نظیر و فواره های بزرگ آن اشاره نمود. این نورپردازی ها و فواره ها فضایی کاملاً متفاوت را در شب پدید می آورند و به همین خاطر میدان عتیق یکی از جا های تماشای اصفهان در شب شناخته می شود. این میدان پیش از ساخت میدان نقش دنیا به عنوان مرکز شهر اصفهان معرفی شده بود. به همین خاطر بسیاری از افراد این میدان را به نام میدان کهنه می شناسند.

میدان عتیق یکی از مسیر های مناسب ارتباطی برای مسجد جامع اصفهان با بازار بزرگ، کاروانسرای کاسه گران است. به دلیل وجود معماری قدیمی و تاریخی، این میدان در حال حاضر به عنوان یکی از بنا های تاریخی شهر اصفهان شناخته می شود و سالانه گردشگران خارجی و داخلی زیادی از آن تماشا می نمایند.

چهارراه عباسی

در صورتی که علاقه زیادی به شب گردی و پیاده روی دارید می توانید از پیاده روی در چهارراه عباسی اصفهان لذت ببرید. در این مکان فضای آرام و زیبایی را شاهد خواهید بود. یکی از جا های تماشای شهر اصفهان خیابان چهارباغ است. در این خیابان به دلیل عدم وجود وسایل نقلیه می توان برای پیاده روی اقدام کرد. وجود درختان زیبا و قدیمی سبب شده تا بر مجذوب نمایندهیت چهارراه عباسی افزوده شود. امکان اجاره دوچرخه در این مکان وجود داشته و به دلیل جلوگیری از ورود خودرو به این خیابان، فضای آرام و دلنشینی را شاهد خواهید بود. رستوران های کوچک و بزرگی در این خیابان وجود دارند که می توانید پس از یک پیاده روی لذت بخش در شب از آن ها بهره ببرید.

باغ فدک

باغ فدک یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی در شهر اصفهان به شمار می آید. این پارک جنگلی مساحتی در حدود 85 هزار هکتار دارد و امکانات سرگرمیی مناسبی نیز در این مکان جای گرفته اند. به همین خاطر به عنوان جا های تماشای اصفهان در شب شناخته می شود. وجود دریاچه مصنوعی در باغ فدک باعث شده تا مجذوب نمایندهیت آن برای گردشگران داخلی و خارجی افزایش یابد. باغ فدک فضایی مناسب برای سرگرمی و پیاده روی شبانه خواهد بود. در این باغ 250 هزار درخت وجود داشته و امکانات سرگرمیی و رفاهی مناسبی نیز در آن تعبیه شده اند.

مسجد شیخ لطف الله اصفهان

در صورتی که به شهر اصفهان مسافرت می کنید و تنها قصد بازدید از یک جاذبه را دارید، پیشنهاد می شود تا از مسجد شیخ لطف الله تماشا نمایید. به دلیل معماری بی نظیر و کاشی کاری ها و رنگ کاری هایی که در این مسجد به نمایش گذاشته شده اند، می توانید با معماری بی بدیل دوران صفویه آشنا شوید. این مسجد در ضلع شرقی میدان نقش دنیا قرار داشته و در روبه روی عمارت عالی قاپو واقع شده است. مسجد شیخ لطف الله یکی از مشهورترین مساجد ایران و از جاذبه های گردشگری مهم به شمار می آید. معماری این مسجد بخشی از نبوغ معماران اصفهانی را به تصویر می کشد و به عنوان مدور ترین گنبد دنیا معرفی شده است.

کلام پایانی

شهر اصفهان مکان های تماشای بسیار زیادی را در خود جای داده که تماشا آن ها به تمامی گردشگران و مسافران پیشنهاد می شود؛ اما امکان بازدید بعضی از مکان های گردشگری و سرگرمیی در این شهر به هنگام شب نیز فراهم بوده، به همین خاطر احتیاج است تا اطلاعات مناسبی را از جا های تماشای اصفهان در شب به دست بیاورید. اصفهان در شب به دلیل وجود جاذبه های گردشگری بسیار زیاد مانند سی و سه پل و پل خواجو از اهمیت زیادی برخوردار است. البته پیشنهاد می شود تا این جاذبه های گردشگری را در شب نظاره گر باشید؛ چراکه زیبایی آن ها پس از غروب آفتاب به دلیل نورپردازی مناسب و آرامشی که در شب حاکم است چندین برابر خواهد شد.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2158

به "جا های دیدنی اصفهان در شب شبگردی در نصف دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جا های دیدنی اصفهان در شب شبگردی در نصف دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید