جست و جوی اقتصاد خوراک در گردشگری و خواهرخواندگی شهرها

به گزارش افق بسطام، ایسنا/ رئیس کمیته گردشگری خوراک استان یزد از جست و جوی اقتصاد خوراک در گردشگری و خواهرخواندگی شهرها سخن گفت.

جست و جوی اقتصاد خوراک در گردشگری و خواهرخواندگی شهرها

حسین دهقان منشادی ضمن بیان اینکه توسعه و رونق توریستی با حضور توریست معنا می گیرد، گفت: صرفاً در حوزه توریستی داخلی و بین شهری، سفرها می توانند انواع متعددی مانند تجاری، تفریحی، خانوادگی و فامیلی و غیره باشند که علایق و سلایق افراد تاثیرگذار است اما در مجموع، در یک سفر، غذا نقطه مشترک بین سفرها بشمار می رود.

وی با بیان اینکه غذای محلی و رستوران خوب جزو اولین سوالات مورد نظر گردشران در بدو ورود به شهر یا استان دیگر است، گفت: ممکن است فرد توریست در یک شهر به واسطه اجبار یا علاقه اش رفت و آمد کند یا در پی ملاقات اقوام و فامیل، بارها به مقصد مورد نظر سفر نموده باشد، پس وجود خوراک در خاطره سازی و تنوع سازی سفر مهم است.

این فعال توریستی افزود: جاذبه های خوراکی بطور ویژه ثبت می شوند و تنوع بخشی به سفر برای افرادی که برای اولین بار یا چندمین بار به یزد سفر می نمایند، اهمیت زیادی دارد و علاوه بر آن، توجه به طبع غذاهای متفاوت خصوصا بعد از ثبت ملی خوراکی ها برای توریستی می تواند سفر را هیجان انگیز کند.

وی به ثبت ملی آثار ناملموس خصوصا خوراک به وسیله اداره کل میراث فرهنگی و اشتراک آن با خواهرخواندگی هایی که به وسیله شهرداری یزد انجام می گردد، اشاره نمود و گفت: ریل گذاری شهرداری ها و میراث فرهنگی در مورد یزد می تواند ظرفیت مشترک و مشابهت هایی مانند خوراک را در راستای بهره وری با رویکرد توسعه فرهنگی و مالی تقویت کند بطوریکه اگر از ظرفیت های شکل گرفته بین شهرها خصوصا شهرهای خواهرخوانده استفاده نکنیم، متضرر شده ایم.

دهقان منشادی با تاکید بر اینکه مراکز نوآوری دانشگاه و زیرساخت های متعدد مشابه می توانند در عملیاتی و اجرایی کردن این ظرفیت ها سهم داشته باشند، گفت: اگر میراث فرهنگی هم بتواند در تسهیل این راستا همراه و مشوق باشد؛ توسعه توریستی خوراک با عرضه آن توام شده و اتفاقات مثبتی خواهد افتاد.

رئیس کمیته توریستی خوراک استان در انتها اظهار داشت: تقاضا در استفاده از ظرفیت توریستی خوراک نقش مهمی دارد لذا می توانیم جوابگوی تقاضای فصلی توریستان باشیم و صرفه مالی را هم در این زمینه مدنظر قرار دهیم و از ظرفیت مشابه خواهرخوانده در سرو غذاها و خوراک استفاده کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1734

به "جست و جوی اقتصاد خوراک در گردشگری و خواهرخواندگی شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جست و جوی اقتصاد خوراک در گردشگری و خواهرخواندگی شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید