حدود 13 تن انواع فرآورده گوشتی در مهاباد معدوم شد

به گزارش افق بسطام، رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: حدود 13 تن انواع فرآورده گوشتی شامل گوشت قرمز و مرغی فاسد در کشتارگاه ها و مراکز عرضه فرآورده خام دامی این شهرستان معدوم شده است.

حدود 13 تن انواع فرآورده گوشتی در مهاباد معدوم شد

عباس شروع رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد اضافه نمود: در طول 6 ماهه نخست سال، بیش از 5 میلیون و 299 هزار کیلوگرم گوشت مرغ و آلایش های مرغی در کشتارگاه طیور و بیش از یک میلیون و 154 هزار کیلوگرم گوشت قرمز و آلایش های دامی در کشتارگاه دام استحصال شده است.

شروع با بیان اینکه از این اندازه گوشت فاسد حدود 2 تن گوشت غیر بهداشتی دام صنعتی در کشتارگاه دام این شهرستان، معدوم شده، اضافه نمود: بعلاوه از مجموع گوشت مرغی فاسد بیش از 7 تن و 937 کیلوگرم گوشت طیور قبل از ورود به بازار مصرف حذف شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به اینکه یک کشتارگاه دامی و یک کشتارگاه طیور در این شهرستان فعال است، توضیح داد: بعلاوه طی 6 ماهه امسال 2 تن 809 کیلوگرم گوشت و فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف طی 2 هزار و 635 نوبت بازرسی کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده خام دامی، ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به وسیله تماس با شماره تلفن های 42442228 و 42442229 این شبکه اطلاع دهند.

خبرنگاران مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1967

به "حدود 13 تن انواع فرآورده گوشتی در مهاباد معدوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 13 تن انواع فرآورده گوشتی در مهاباد معدوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید