خبرنگاران اختصاص 3400 فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی

به گزارش افق بسطام، تهران - خبرنگاران - مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: سه هزار و 400 فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی با هماهنگی سازمان شهرداری و دهیاری های کشور اختصاص یافت.

خبرنگاران اختصاص 3400 فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مرتضی ضامنی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: به دنبال نوسازی ناوگان تاکسیرانی و همچنین افزایش قیمت خودرو، این تعداد تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سازمان های تاکسیرانی کشور قرار خواهد گرفت که این اقدام می تواند آغاز خوبی برای ادامه نوسازی تاکسی های فرسوده باشد

وی با بیان اینکه در این طرح سازمان تاکسیرانی شهرها، اولویت های خود را برای دریافت این تسهیلات اعلام خواهند کرد، گفت: وام 50 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد خواهد بود و زمان باز پرداخت آن هم 60 ماه و بانک عامل آن هم پست بانک است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: در مرحله نخست اعطای این تسهیلات شامل سه هزار و 400 راننده تاکسی که خودروهای فرسوده دارند، خواهد شد و در حال پیگیری هستیم تا با مساعدت سازمان شهردای ها و دهیاری ها و همچنین بانک عامل، پرداخت این تسهیلات به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی ادامه یابد.

ضامنی ادامه داد: در این طرح سعی شده، اولویت های پرداخت تسهیلات متناسب با عملکرد و تعداد تاکسی های فرسوده سازمان تاکسیرانی هر شهر باشد تا حداقل نوسازی تاکسی های فرسوده در این شهرها انجام گردد.

وی ادامه داد: خودروهای در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شامل سمند و پژو 405 با استاندارد و سطح آلایندگی یورو5 است و قیمت هم توسط خودرو ساز اعلام خواهد شد.

ضامنی با بیان اینکه شرایط استفاده از مزایای اسقاط تاکسی های فرسود مانند سابق است، افزود: بعد از اینکه راننده تاکسی متقاضی فرآیند ثبت نام را انجام دادند و به بانک معرفی می شوند و بعد از تکمیل ثبت نام برای آنها پیش فاکتور صادر می گردد و مابقی وجه مورد نظر به خودرو ساز به وسیله اعطای تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: تا مهر سال جاری چهار هزار و 935 تاکسی نوسازی با استاندارد یورو چهار نوسازی و تحویل متقاضیان شدو فرآیند تحویل خودرو با استاندارد یورو 5 براساس اعلام آمادگی شرکت خودروساز، از 15 آبان ماه با هدف تداوم نوسازی تاکسی های فرسوده دوباره از سر گرفته شد و امیدواریم در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی بتوانیم با همکاری شرکت خودروساز (ایران خودرو) عملکرد قابل قبولی در این بخش ارائه کنیم.

وی تاکید نمود: بر این اساس تا کنون دو هزار و 500 متقاضی تکمیل ثبت نام نموده اند و مبلغ مورد نظر قیمت خودرو را هم پرداخت نموده اند و امیدواریم که تا خاتمه ماه آینده هم بتوانیم خودروهای آنها را تحویل دهیم و بر این اساس از ابتدای سال جاری تا خاتمه سال 12 هزار تاکسی نو سازی خواهد شد.

ضامنی اضافه نمود: اکنون 192 هزار تاکسی در سن فرسودگی قرار دارند و این تعداد تاکسی فرسوده تا خاتمه سال 1400 به 242 هزار دستگاه خواهد رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1163

به "خبرنگاران اختصاص 3400 فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختصاص 3400 فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید