گزارش اختصاصی خبرنگاران از نشست لوفت هانزا ؛ برندی که حتی در جنگ، ایران را ترک نکرد

به گزارش افق بسطام، گروه لوفت هانزا در جهت ارتباط هرچه بهتر با رسانه های آنلاین و انتشار اخبار مربوط به گسترش خدمات و پروازهای خود در ایران اقدام به برگزاری نشستی خبری در هتل آزادی کرد. این گروه با سابقه 59 ساله در ایران هیچگاه حضور خود را در ایران کمرنگ نکرد و هم اکنون با طیف وسیعی از خدمات آماده حضور در بازار رو به رشد ایران است. با خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات و جزییات بیشتری از این نشست را مطالعه کنید.

گزارش اختصاصی خبرنگاران از نشست لوفت هانزا ؛ برندی که حتی در جنگ، ایران را ترک نکرد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

صنعت هوایی ایران همواره در صدر مسائل مطرح شده در بخش حمل و نقل بوده و گه گاه حوادث کوچک و بزرگی که در این صنعت اتفاق افتاده این سوال را برمی انگیزد که راهکار واقعا چیست، مشکل کجا است و چطور می توان به رشد و شکوفایی این صنعت یاری کرد؟ شاید امنیت اولین موردی باشد که به ذهن یک ایرانی برسد، اما موضوع تنها به امنیت ختم نمی گردد. کیفیت خدمات ارایه شده به مسافران از زمین تا آسمان، مدیریت پروازها و زمانبندی درست، کیفیت تجهیزات رفاهی درون هواپیما و بسیاری موارد دیگر از نکاتی بود که تیمور گودرزی پور، قائم مقام فروش و خدمات خاورمیانه، آفریقا و جنوب شرق آسیا، تاکید زیادی بر آن داشت. نکته این جا است که امنیت بدیهی است. توجه بیش از اندازه بر زنده ماندن در آسمان، نگاه ما را نسبت به عوامل رفاهی دیگر نابینا نموده است.

لوفت هانزا؛ گروهی که در طول 59 سال گذشته حتی در جنگ ایران را ترک نکرد

به گفته تیمور گودرزی پور، گروه لوفت هانزا 30 میلیارد یورو درآمد سالیانه دارد و دارای 13 شریک تجاری بزرگ است. این گروه نه تنها دارای سه خط هوایی Lufthansa، Eurowings و Austrian Airlines است، بلکه خدمات فرودگاهی و هواپیمایی نیز مانند کترینگ، مدیریت پروازها و بسیاری خدمات دیگر را به شرکت ها و خطوط هواپیمایی دیگر ارایه می نماید. بر اساس گزارش وی، این گروه تصمیم دارد 37 میلیارد یورو طی 10 سال آینده در این صنعت سرمایه گذاری کند و 260 هواپیما به ناوگان خود اضافه کند. این مبلغ در چنین زمانی به معنای 10 میلیون یورو در روز است. همچنین گروه لوفت هانزا سهام دار فرودگاه مونیخ است که تنها فرودگاه 5 ستاره در اروپا به شمار می رود. این عنوان توسط مسافران به این فرودگاه نسبت داده شده و چنین عنوانی را نمی توان با پول خریداری کرد. همچنین خط هوایی Lufthansa میخواهد که در سال 2016 عنوان 5 ستاره را از سازمان Skytrax دریافت کند. اسکایترکس یک سازمان کاملا مستقل است که این عنوان را تنها به بهترین ها اهدا می نمایدو تا به امروز هیچ خط هوایی در اروپا قادر به دریافت آن نبوده است. شهریور ماه سال آینده، این گروه شصتمین سالگرد حضور خود را در ایران جشن می گیرد. به گفته گودرزی پور، لوفت هانزا هیچگاه ایران را حتی در بدترین شرایط و در جنگ ایران و عراق ترک نکرد که این موضوع یکی از افتخارات این شرکت به شمار می رود.

ایران، بازاری رو به رشد

تیمور گودرزی پور در سخنان خود اشاره نمود که هم اکنون تمامی پروازهای این گروه در ایران به سرعت به فروش می رسند و همواره ظرفیت جوابگوی احتیاج بازار نیست. این موضوع دلیل اصلی گسترش پروازهای لوفت هانزا است و انتظار می رود که این فرایند با رشد همراه باشدا. تابستان سال آینده خط پرواز تهران - فرانکفورت و تهران - مونیخ زمان بندی های جدیدی خواهد داشت. در گذشته تنها پروازها شب از تهران برمی خواستند در حالی که تابستان آینده پروازهای صبح از تهران نیز اضافه خواهد شد تا مسافران انتخاب بیشتری داشته باشند. خط پرواز تهران - وین هم با خطوط هوایی Austrian Airelines به مجموعه خدمات ارایه شده توسط این گروه اضافه خواهد شد که تا 14 پرواز در هفته ظرفیت خواهد داشت. گودرزی پور همچنین برند جدید Eurowings را معرفی کرد که یک برند ارزان قیمت در گروه لوفت هانزا است و پروازهای خود را در ایران از تابستان آینده آغاز خواهد نمود. این خط هوایی با ظرفیت 2 پرواز در هفته مسافران را از تهران به شهر کلن آلمان منتقل می نماید.

کیفیتی بالا و یکسان در تمام صندلی ها و تمام هواپیماها

مارتین ریکن در توصیف کیفیت خدمات لوفت هانزا گفت که این گروه به منظور ثبات در خدمات ارایه شده به تمام مسافران همواره ناوگان خود را مورد نظارت دقیق قرار می دهد و تمام سعی این گروه برخلاف دیگر خطوط هوایی این است که تجربه مسافران در تمامی هواپیماها چه ایرباس A380 و چه یک بویینگ کوچک یکسان باشد. همچنین وی به این موضوع اشاره نمود که در گروه لوفت هانزا شما چه سوار یک هواپیمای جدید شوید و چه یک هواپیما با 10 سال عمر، تجربه شما کاملا مشابه خواهد بود چرا که این گروه حتی در سطح کیفیت صندلی نیز نظارت کامل به هواپیماهای خود دارد. به همین دلیل هواپیماهای قدیمی همواره از صندلی های نو استفاده می نمایند و امکان ندارد که شما هنگام نشستن در یک هواپیما به عمر آن پی ببرید.

بلیط مالی ممتاز و انتخاب های بیشتر برای مسافران

شاهر مراد، مدیر منطقه ایران در توصیف طیف خدمات لوفت هانزا اضافه کرد که این گروه انتخاب های فراوانی را به مسافران خود ارایه می نماید و مسافران بر اساس بودجه و احتیاجهای خود می توانند به راحتی بهترین بسته خدمات را برای خود برگزینند. برای مثال پرواز دبی به کلن با استفاده از Eurowings آغاز قیمتی معادل 99 یورو دارد که قیمت بسیار رقابتی است. شرکت لوفت هانزا همچنین سرویس جدید مالی ممتاز(Premium Economy) را ارایه می نماید. اگرچه لوفت هانزا در این سرویس اولین نبوده، در این رده بلیط بهترین خدمات را در میان دیگر خطوط هوایی ارایه می نماید.

خدمات متعهدسازی گروه لوفت هانزا هم فردی و هم سازمانی؛ Miles & More

گروه لوفت هانزا در راستای پاسخ گویی به تعهد مشتریان فردی و سازمانی اقدام به ایجاد سیستم Miles & More نموده است. این سیستم همانند بسیاری از سیستم های متعهد سازی خطوط هوایی دیگر به ازای هر پرواز امتیازی به صورت مایل در اختیار مسافران قرار می دهد. شاهر مراد در توصیف این سرویس گفت: کوشش می کنیم که این سیستم همواره بهتر و بروزتر از رقبای ما باشد و همواره با ارایه خدمات و امکانات جدید مشتریان خود را بیش از پیش به برند محبوب شان متعهد سازیم. به همین دلیل مشتریان سازمانی ما از خدمات اختصاصی برخوردار خواهند بود و هم فردی که از آن سازمان پرواز انجام داده و هم خود سازمان امتیاز دریافت خواهند کرد. در خاتمه مدیران گروه لوفت هانزا به سوالات خبرنگاران در زمینه ادامه فعالیت شان در بازار ایران پاسخ گفتند.
  • آیا ذهنیت مردم ایران در خصوص قیمت بالای لوفت هانزا برای شما نگران نماینده نیست ؟
لوفت هانزا در تمام کره زمین به عنوان یک برند رده بالا شهرت دارد و پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از خدمات این برند امری بدیهی برای مسافران است چرا که لوفت هانزا چه در زمین و چه در آسمان خدماتی متمایز را ارایه می نماید و هیچگاه مسافران خود را تنها نمی گذارد. از خدمات جالب این شرکت می توان به سیم کارت مسافرتی و خدمات متمایز به مسافران ترانزیت اشاره نمود. ثبات و کیفیت خدمات لوفت هانزا در چند دهه اخیر موجب شده که این برند صندلی خود را در قله نامهای صنعت هوایی به مسافران بشناساند و این اطمینان خاطر در ارایه خدمات به موقع و با کیفیت موجب رشد همیشگی مسافران خطوط هوایی این شرکت بوده است و هیچگاه قیمت چند درصد بالاتر نگرانی برای آن های ایجاد ننموده و مسافران با خیال راحت این بها را پرداخت می نمایند.
  • آیا لوفت هانزا رقباتی بین خود و هواپیمایی ماهان که پروازهای جدیدی به آلمان(مونیخ) ارایه می نماید حس نمی نمایند؟
برند لوفت هانزا به دلیل سالها ارایه خدمات با کیفیت و متمایز و پروازهای به موقع و دیگر خصوصیات یک برند رده بالا خود را در صندلی رقابت با خطوط هوایی ماهان یا دیگر خطوط داخلی حس نمی نماید و اختلاف قیمت در این مورد خاص نمی تواند تعداد مشتریان رو به رشد این شرکت را در ایران کم کند. چرا که بیشتر کسانی که از لوفت هانزا استفاده می نمایند اطمینان از خدمات برایشان خیلی بیشتر از چند درصد قیمت بیشتر ارزش دارد.
  • آیا لوفتهانزا پرواز داخلی هم در ایران ارایه خواهد نمود؟
خیر. به دلیل اینکه پرواز داخلی احتیاجمند مجوز های جداگانه است و در لیست خطوط پرواز کنونی لوفت هانزا نیست این امکان وجود ندارد. همچنین این خطور پرواز داخلی در سیاست ها و برنامه های کنونی لوفت هانزا نیز قرار ندارد.
  • در راستای تمایز خدمات با دیگران آیا گروه لوفت هانزا برنامه ای برای احداث یک لانژ اختصاصی در فرودگاه امام یا حضور فیزیکی بیشتر در فرودگاه دارد؟
متاسفانه به دلیل محدودیت فضای فرودگاه امام خمینی و نبود امکان در اختیار دریافت مجوز احداث لانژ اختصاصی در فرودگاه امام، این امکان برای گروف لوفت هانزا یا هیچ خط هوایی دیگری وجود ندارد. اما لوفت هانزا در صورتی که برنامه ای برای توسعه فرودگاه وجود داشته باشد حتما پیش قدم خواهد شد تا حضور خود را در فرودگاه پررنگتر کند. همچنین لوفت هانزا به دلیل خدمات متمایز خود در پرواز و در فرودگاه های مقصد یا ترانزیت بدون شک این تفاوت را به راحتی به مسافران خود نشان خواهد داد و مشتریان ما خیلی آشکار این تفاوت را احساس خواهند کرد.
  • آیا شایعه سرمایه گذاری شما برای احداث یک فرودگاه جدید در ایران درست است؟
مجموعه Lufthansa همواره به دنبال راهکارهایی برای توسعه روابط تجاری خود با بازارهای مختلف است. بخش Luftansa Consulting نیز همواره در راستای اهداف گروه لوفتهانزا موقعیت ها و فرصت های جدید را آنالیز می نماید و اگر موردی از دید ما توجیه مالی داشته باشد حتما در جهت آن اقداماتی انجام خواهیم داد، اما در حال حاضر نمی توانیم هیچ خبری را در خصوص فرودگاه یا برنامه های دیگرمان را تایید کنیم.
  • برنامه شما برای معرفی خدمات گسترده شما در بخش B2B یا سازمانی به شرکت های کوچک تا متوسط ایران چیست؟
در حال حاضر بیش از 7 هزار مشتری سازمانی و تجاری داریم که همواره با آنها در تماس هستیم و نمایندگان ما همواره برای ارتباط به شرکت ها و سازمان های جدید در کوشش هستند. تجربه خوب شرکت ها و سازمان ها موجب شده لوفت هانزا هیچ گاه در رشد بازار تجاری و سازمانی خود مسئله ای نداشته باشد و همواره مشتریان موجب گسترش برند لوفت هانزا به عنوان انتخاب اول سازمان ها مطرح شده است. در خاتمه مدیران ارشد لوفت هانزا به گسترش حضور این گروه در ایران ابراز امیدواری کردند و از ایران به عنوان یک فرصت بزرگ در منطقه یاد کردند. تهیه شده در خبرنگارانمنبع: کجارو
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 607

به "گزارش اختصاصی خبرنگاران از نشست لوفت هانزا ؛ برندی که حتی در جنگ، ایران را ترک نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش اختصاصی خبرنگاران از نشست لوفت هانزا ؛ برندی که حتی در جنگ، ایران را ترک نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید