کرونا در اروپا، مرزهای جمهوری چک تا یک سال بسته می ماند، ابتلای 145 هزار آلمانی

به گزارش افق بسطام، جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا از ابتلای بیش از 145 هزار آلمانی به کرونا و اعلام دولت چک برای بسته ماندن مرزها بر روی مسافران برای مدت یک سال به منظور مقابله با شیوع این بیماری خبر می دهد.

کرونا در اروپا، مرزهای جمهوری چک تا یک سال بسته می ماند، ابتلای 145 هزار آلمانی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب اجتماعی، بهداشتی و مالی آن گسترده تر می شود.

جدیدترین اخبار کرونا از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که امتحانات نهایی متوسطه در برلین امروز تحت تدابیر شدید و ویژه برای جلوگیری از شیوع کرونا برگزار گردید.

افزایش جریمه های نقض قوانین کرونا در برلین

پلیس هم از افزایش چشمگیر جریمه ها به دلیل نقض محدودیت های ضد کرونایی در برلین در روز یکشنبه نسبت به روزهای قبل خبر داده است.

وزیر دارایی اتریش هم خواهان تعلیق قانون یاری های اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا است. وی تاکید نموده که همبستگی نباید یک جاده یک طرفه باشد.

ایالت بایرن هم هفته آینده استفاده از ماسک در مراکز خرید و حمل و نقل عمومی را اجباری می نماید.

200 بیمار کرونایی از کشورهای اروپایی در آلمان تحت درمان قرار دارند

دولت فدرال آلمان هم اعلام نموده است که می خواهد هزینه ها برای درمان بیماران کرونایی از دیگر کشورها را تقبل کند. وزیر بهداشت آلمان اعلام نموده که بیمارستان های آلمان در قسمت های مراقبت های ویژه تا به حال بیش از 200 بیمار سخت کرونایی از دیگر کشورهای اروپایی را تحت درمان قرار داده اند.

وی تاکید نمود که آلمان در راستای اعلام همبستگی با شرکای اروپایی خود آماده است بیماران کرونایی دیگری را هم بپذیرد.

مرزهای چک به مدت یک سال بسته می ماند

رئیس جمهور چک هم به دلیل شیوع ویروس کرونا به شهروندان خود اعلام نموده که این تابستان به کشف زیبایی ها در کشور خود بپردازند.

وی در مصاحبه ای رادیویی گفت که مرزهای این کشور برای مقابله با شیوع کرونا یک سال کامل بسته خواهد ماند تا موج جدیدی توسط مسافرانی که به کشورهای دیگر که کرونا در آن همچنان شایع است سفر می نمایند ایجاد نشود.

شرکت های توریستی پیش از این از دولت چک درخواست نموده بودند در تابستان حداقل سفر به بعضی کشورهای محبوب از نظر شهروندان چک مانند اسلواکی و کرواسی که در آن مبتلایان کرونا کم هستند اجازه داده شود.

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ترکیه و آمریکا درباره کرونا

رئیس جمهور ترکیه و همتای آمریکایی وی دونالد ترامپ هم در یک گفتگوی تلفنی درباره بحران کرونا، مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه ای صحبت کردند.

وزیر دادگستری آلمان هم اعلام نموده است که همه حقوق شهروندی که در دوران بحران کرونا به حال تعلیق درآمده است به محض اینکه شرایط سلامت اجازه بدهد به حالت قبل باز می شود.

در فرانسه هم در چارچوب کاهش محدودیت های ضد کرونایی اجازه ملاقات در خانه های سالمندان و آسایشگاه ها دوباره داده می شود. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از امروز (دوشنبه) اجازه این گونه ملاقات ها داده خواهد شد. این خبر را وزیر بهداشت فرانسه اعلام نموده است. با این هممه نباید بیش از دو نفر برای ملاقات با یک سالمند به این موسسات مراجعه نمایند و قواعد فاصله گذاری هم باید رعایت شود.

شرکت های هواپیمایی آلمان هم با توجه به آغاز مجدد پروازها در چارچوب کاهش محدودیت های ضدکرونایی خواهان استفاده از ماسک توسط مسافران شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا هم از مرز 200 هزار نفر گذشت.

در جمهوری چک هم اجازه برگزاری مراسمات عروسی در محافل کوچک داده شده و بعضی محدودیت های ضد کرونایی به تدریج لغو می شود. تا به حال در این کشور 6800 نفر به کرونا مبتلا شده و 188 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مهد کودک ها در نروژ باز می شوند

در نروژ هم مهد کودک ها بعد از تعطیلی یک ماهه البته تحت شرایط سخت گیرانه ای باز می شوند. در این کشور تا به حال بیش از 7 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 154 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارهای مبتلایان و مرگ کرونایی در کشورهای مهم اروپایی

کرونا همچنان در اروپا جولان داده و افراد بیشتری را مبتلا به این بیماری می نماید.

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده تا به حال در اسپانیا 200210 نفر به کرونا مبتلا شده و 20852 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 178972 نفر به کرونا مبتلا شده و 23660 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمارهای رسمی تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه هم به 152894 نفر افزایش پیدا نموده و 19718 نفر هم در اثر این بیماری جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 145743 نفر به کرونا مبتلا شده و 4642 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انگلیس هم به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و تا به حال 120067 نفر به کرونا مبتلا شده و 16060 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 774

به "کرونا در اروپا، مرزهای جمهوری چک تا یک سال بسته می ماند، ابتلای 145 هزار آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، مرزهای جمهوری چک تا یک سال بسته می ماند، ابتلای 145 هزار آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید