خبرنگاران تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به 73 نفر افزایش یافت

به گزارش افق بسطام، ارومیه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: 73 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده اند که از این تعداد چهار نفر فوت کرده اند.

خبرنگاران تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به 73 نفر افزایش یافت

دکتر جواد آقازاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: تا به امروز نمونه آزمایشگاهی 428 نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه 73 نفر مثبت است.

وی اظهار داشت: چهار نفر از شهروندان آذربایجان غربی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته، 62 نمونه آزمایشگاهی از بیماران مشکوک استان نیز تهیه شد که نتیجه آزمایش 18 نفر مثبت و باقی منفی بوده است.

دکتر آقازاده گفت: رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده ها رعایت شود.

وی از خانواده ها خواست در صورت امکان از حضور در مکان های پردتردد شهر همچون بازار، مناطق گردشگری و تاناکورا خودداری کنند و با نشستن در خانه ها از آلودگی به این ویروس در امان باشند.

وی گفت: ماندن در خانه بهترین و مهمترین راهکار مقابله با این ویروس است و سلامت مردم را به دنبال دارد.

وی افزود: هفته جاری هفته صعود منحنی ابتلا به این ویروس در استان است و مردم باید با مسوولان استان در جهت پیشگری از این ویروس همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، 6 هزار و 566 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، 194 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 690

به "خبرنگاران تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به 73 نفر افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به 73 نفر افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید