خبرنگاران توکیو و واشنگتن برای استقرار نیروهای آمریکا در ژاپن توافق کردند

به گزارش افق بسطام، تهران- خبرنگاران- ژاپن و آمریکا روز چهارشنبه در خصوص هزینه های توکیو برای میزبانی نیروهای آمریکایی در سال اقتصادی 2021 توافق کردند.

خبرنگاران توکیو و واشنگتن برای استقرار نیروهای آمریکا در ژاپن توافق کردند

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری کیودو، دولت ژاپن بیان کرد که توکیو و واشنگتن توافق نموده اند که هزینه های ژاپن برای میزبانی نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور را برای سال اقتصادی 2021 پس از انقضا قرارداد 5 ساله حفظ نمایند.

طبق این توافقنامه، ژاپن در آوریل (اردیبهشت) امسال 201.7 میلیارد ین (1.90 میلیارد دلار) برای حمایت از حضور حدود 55 هزار پرسنل ارتش ایالات متحده در ژاپن یاری خواهد نمود.

انتظار می رود هر دو دولت جدیدترین توافقنامه را به زودی امضا نمایند تا ژاپن بتواند تا سرانجام ماه مارس (فروردین) تصویب مجلس را بدست آورد.

وزرای امور خارجه و دفاع ژاپن در بیانیه ای مشترک از این توافق استقبال کردند زیرا به اطمینان از فعالیتهای موثر نیروهای ایالات متحده برای دفاع از ژاپن و صلح و ثبات منطقه هندو-اقیانوسیه یاری می نماید.

توافق جدید میان توکیو و واشنگتن بر سر هزینه نیروهای مستقر آمریکا در ژاپن در حالی انجام شد که پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا توکیو را تحت فشار قرار داده بود تا بار اقتصادی خود را به شدت افزایش دهد، اما این مذاکرات متوقف شد تا اینکه دولت بایدن بر سر کار امد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1318

به "خبرنگاران توکیو و واشنگتن برای استقرار نیروهای آمریکا در ژاپن توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توکیو و واشنگتن برای استقرار نیروهای آمریکا در ژاپن توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید