خبرنگاران محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری آذر تقلبی است

به گزارش افق بسطام، شیراز - خبرنگاران- سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری آذر تقلبی و غیرقابل استفاده است.

خبرنگاران محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری آذر تقلبی است

محمدرضا حیدری روز دوشنبه خاطرنشان کرد : مواد ضدعفونی نماینده دست یکی از اقلام اساسی پیشگیری از ابتلا به بیماری کروناست، اما این روزها به دلیل تقاضای زیاد برای این کالا، عده ای از سودجویان اقدام به عرضه مواد تقلبی در بازار کشور از جمله استان فارس نموده اند که مسائل جسمی و پوستی، کمترین عارضه مصرف آن است.

وی اضافه نمود: متاسفانه با توجه به بازرسی های صورت گرفته، گروه صنعتی آذرشیمی بدون اخذ مجوزهای بهداشتی لازم در زمینه فراوری محلول ضدعفونی نماینده دست، اقدام به فراوری محلول با مقادیر قابل توجه متانول با نام تجاری آذر نموده است، بنابراین به قید فوریت و با انجام هماهنگی های لازم با مراجع قضایی و انتظامی نسبت به جلوگیری از هرگونه فعالیت این واحد و توقیف قانونی تمامی مواد اولیه مانند الکل و محصولات حد واسط و بسته بندی شده مرتبط با ضدعفونی نماینده دست به همراه ذکر دقیق اطلاعات اقدام شد.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همچنین واحد فراوریی موظف است سریع نسبت به فراخوان و جمع آوری تمامی محصولات توزیع شده تحت نظارت آن شرکت اقدام و مستندات مرتبط با فروش محصولات به عوامل توزیع و عرضه را برای پیگیری های لازم در اختیار مراجع قانونی و قضایی ذیربط قرار دهد.

دکتر حیدری از معاونان خود در شبکه های بهداشت و درمان استان فارس نیز خواست تا بر اساس مقررات و ضوابط، نسبت به جمع آوری فوری این فرآورده ها از سطح عرضه اقدام و این معاونت را از نتایج به دست آمده آگاه نمایند.

او از شهفرایندان خواست تا در هنگام خرید مواد ضدعفونی نماینده هوشیار باشند و به برچسب مندرج بر روی محصولات توجه و از مجاز بودن محلول برای مصرف ضدعفونی دست یا سطوح، اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 190 وزارت بهداشت و یا با شماره تلفن 32122240 معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تماس بگیرند.

با شناسایی 27 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به 552 نفر فرایند صعودی ابتلا در این استان همچنان ادامه دارد .تا به امروز 17 نفر در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.168 نفر از مبتلایان به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و 175 نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 727

به "خبرنگاران محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری آذر تقلبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محلول ضدعفونی کننده دست با نام تجاری آذر تقلبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید