خبرنگاران 73 آکادمی آزاد هنری در قزوین فعالیت می نمایند

به گزارش افق بسطام، قزوین - خبرنگاران- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از فعالیت 73 آکادمی هنری دارای مجوز در این استان اطلاع داد و گفت: این آکادمی ها در زمینه هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایش و سینمایی فعالیت می نمایند.

خبرنگاران 73 آکادمی آزاد هنری در قزوین فعالیت می نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

ناصر ایزدفر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از مجموع آکادمی های هنری مجوزدار در استان 35 آکادمی در حوزه موسیقی و باقی آنها در حوزه هنرهای تجسمی ، خوشنویسی و سینمایی فعالیت دارند و به طور میانگین در آکادمی های استان برای هر ترم 17 ساعت آموزش به هنرجویان ارایه می گردد.

وی گفت: کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همیشه با بازدیدهای سرزده بر فعالیت آکادمی های هنری نظارت دارند و به نحوه تدریس و مسائل احتمالی آنها رسیدگی می گردد.

این مسوول با بیان اینکه آکادمی های آزاد هنری درحقیقت مکمل آکادمی های رسمی هستند، تاکید نمود: این معاونت کار نظارت بر آکادمی های آزاد هنری را بر عهده دارد و مدرسان این آکادمی ها براساس ضوابط باید دارای تحصیلات عالی ( لیسانس یا بالاتر) در یکی از رشته های هنری مرتبط با نوع فعالیت آکادمی باشند.

ایزد فر همچنین به فعالیت افراد دارای تحصیلات دانشگاهی و دارای تخصص در آکادمی های آزاد هنری نیز اشاره نمود و اضافه کرد: صلاحیت این افراد از سوی شورای مرکزی استان قزوین آنالیز و سپس به تهران ارجاع داده خواهد شد تا کارت صلاحیت تدریس برای این افراد صادر گردد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ ارشاد استان قزوین در ادامه از بازگشایی آکادمی های آزاد هنری در چارچوب و شرایطی ویژه اطلاع داد و گفت: این آکادمی ها که با شیوع بیماری کرونا فعالیت آنها تعطیل شده بود از اوایل اردیبهشت ماه با کلاس ها تک نفره و استاد و شاگردی با رعایت پروتکل های بهداشت اجازه فعالیت دارند.

وی توضیح داد: برگزاری کلاس های جمعی تا اطلاع ثانوی ممنوع است همچنین به منظور رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، آکادمی ها مکلفند از تجمع و حضور همراهان هنرجو در داخل آکادمی جلوگیری نمایند.

ایزد فر با اشاره به خسارت ناشی از کرونا به هنرمندان و آکادمی های آزاد هنری استان اضافه کرد: طبق اعلام مسوولان، کرونا به حوزه فرهنگ و هنر بیش از هزار میلیارد تومان خسارت وارد نموده و در حال حاضر چگونگی پرداخت این خسارت معین نشده است .

وی از معافیت پرداخت حق بیمه سه ماهه هنرمندان عضو صندوق هنر اطلاع داد و یادآور شد:از آنجا که بیشتر هنرمندان از حقوق ثابت برخوردار نیستند و با تداوم تعطیلی فعالیت های فرهنگی و هنری نیازمند حمایت و نگاه ویژه مسوولان هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 855

به "خبرنگاران 73 آکادمی آزاد هنری در قزوین فعالیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 73 آکادمی آزاد هنری در قزوین فعالیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید