خط ویژه خودروهای امدادی در همدان راه اندازی می گردد

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران/همدان رئیس پلیس هدایت و رانندگی استان همدان بیان کرد: خط ویژه خودروهای امدادی در همدان راه اندازی می گردد.

خط ویژه خودروهای امدادی در همدان راه اندازی می گردد

سرهنگ علی فکری سه شنبه 8 بهمن در کارگاه استانی آموزش قوانین هدایت و رانندگی در همدان، با بیان اینکه از میدان قائم(عج) تا میدان امام(ره) خط ویژه خودروهای امدادی راه اندازی خواهد شد، گفت: حوادث ترافیکی در مجموع حوادث کاری اورژانس دارای فراوانی است و سهم بسیاری در شغل اورژانس دارد که بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: حوادث ترافیکی چندبخشی و فرابخشی است از این رو احتیاجمند مدیریت واحد است چرا که فراگیر است و مصوبات و کمیسیون هایی که ابلاغ می گردد باید دارای ضمانت اجرایی باشد و توسط بالاترین فرد اجرایی کشور که مدیر سوانح و حوادث است، مدیریت گردد.

رئیس پلیس هدایت و رانندگی استان همدان با بیان اینکه نخستین استانی هستیم که امتحان گواهینامه را وارد فضای هدایت و رانندگی نموده است، اضافه کرد: کسی که گواهینامه می گیرد عملا با جان خود و دیگران سر و کار دارد، قبلا درصد بالایی از افراد در آکادمی ها قبول می شدند اما در آزمون اخیر از بیش از 200 نفر ممتحن، تنها 30 نفر پذیرفته شدند.

وی با طرح چند مثال از حوادث ترافیکی دهشتناک در راههای شهری و برون شهری، تاکید نمود: آموزش مهمترین محور پیشگیری از بروز حوادث هولناک ترافیکی و پیامدهای بعد از آن است، در اغلب کشورها حدود یکسال آموزش رانندگی به طول می انجامد اما در ایران فقط یک ماه طول می کشد.

فکری ادامه داد: ما در تمام مدارس آموزش و ادارات و سازمانها و حتی برای پیک های موتوری دوره های آموزشی داریم، فرهنگ یاران ترافیک یکی از روینمودهایی بود که طی سالهای اخیر مورد توجه نهاده شد.

وی با بیان اینکه در حوزه ایمنی و استانداردها برای بالابردن ایمنی خودرو و استانداردها احتیاج به عنوان احتیاج اساسی جامعه دیده گردد، تبیین کرد: در حوزه بیمه، چالش ها و مسائلی نیز وجود دارد و اغلب بیمه ها به منافع آنی و لحظه ای می اندیشند در حالیکه اگر در زمینه آموزش یا قانونگذاری و توانبخشی ورود نمایند هزینه های خودشان نیز کاهش می یابد به همین علت احتیاجمند تحول جدی در شرکت های بیمه هستیم.

رئیس پلیس راهور استان همدان عنوان کرد: در ماده 23 که تصریح داشته از درآمدهای اخذ جرابم باید برای ایمن سازی به راهور و شهرداری پرداخت گردد، چالش های جدی داریم، اگر برآیند درآمدها کامل پرداخت گردد، بخشی از این مسائل مرتفع می گردد.

وی متذکر شد: امداد و آمایش امدادگران، فرماندهی صحنه تصادف و ساختار اطفاء حریق از دیگر مسائلی است که به مشارکت چند بخشی احتیاج دارد همچنین ضروری است مدنظر داشته باشیم که آموزش، فرهنگسازی و اعمال قانون لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

فکری تشریح کرد: پس رویداد (کوتاه ترین راه انتقال مصدومان به مراکز درمانی) باید با فرهنگسازی به سمت مشارکت و همراهی بیشتر مردم با اورژانس و خودروهای امدادی منجر گردد تا بخشی از مسائل پس از حوادث کمتر گردد.

وی با اشاره به اینکه آنچه افراد را از حوادث تلخ عبور داده و به آرامش می رساند حضور پلیس و اورژانس هستند، گفت: بعضی از این حوادث سالهای سال در ذهن افراد باقی می مانند و ما برای مدیریت این شرایط احتیاجمند یاری همه دستگاهها هستیم تا تخلفات و تصادفات کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور استان اعلام کرد: چند عامل عمده در گسترش حوادث رانندگی تاثیرگذار است؛تغییر سبک زندگی، تغییر نوع خودروها، افزایش استرس که باعث باعث سه برابر شدن سطع تصادفات بوده و عدم درک تابلوهای هدایت و رانندگی است.

وی اظهار کرد: تعداد تلفات ترافیکی سال گذشته 17 هزار نفر بود که بسیاری از آنها متخصص، معلم و ... هستند و مادر و پدر و فرزند و امید خانواده های خود بودند، رعایت اصول ایمنی نظیر بستن کمربند ایمنی، سرعت بهینه، مهمترین علت تصادفات سرعت بالاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 623

به "خط ویژه خودروهای امدادی در همدان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط ویژه خودروهای امدادی در همدان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید