زندگی در شهر بیرمنگام انگلستان

به گزارش افق بسطام، شناسنامه شهر بیرمنگام انگلستان

  • زبان: انگلیسی
  • واحد پول: پوند
  • نوع برق شهری در بیرمنگام: 230 ولت و 50 هرتز
  • کد کشور: +44
  • اختلاف زمان انگستان با تهران: 3 ساعت و نیم عقب تر

آب و هوای بیرمنگام

در بیرمنگام آب و هوا گرم و معتدل است. میزان بارندگی در این شهر حتی در خشک ترین ماه های سال بسیار بالا است. متوسط دما حدود ده درجه سانتی گراد است. متوسط بارش در این شهر 705 میلی متر است. خشک ترین ماه سال فوریه است که بارش در آن به میزان 50 میلی متر است. بیشترین میزان بارش در دسامبر رخ می دهد که میانگین آن 70 میلی متر است. ماه جولای با میانگین دمای 15.7 درجه سانتی گراد، گرمترین ماه سال است. کمترین میانگین دمای سالانه هم در ماه ژانویه است و در حدود 4 درجه سانتی گراد است. همانطور که مشاهده می گردد، شرایط دمایی و بارش در این فصل بسیار مناسب و معتدل است. آب و هوای مناسب باعث شده است که زندگی در بیرمنگام بسیار دلچسب باشد.

زندگی در شهر بیرمنگام انگلستان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

هزینه های زندگی در بیرمنگام

در مقایسه با دیگر شهرهای عظیم دنیا، قیمت های خانه و مسکن در شهر بیرمنگام منطقی و مناسب است. قیمت ها به وضوح از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، اما ارقام زیر نشان می دهند که در هر محله ای چه چیزی در انتظار شما مهاجرین ایرانی است.

قیمت خرید و اجاره ماهانه در بیرمنگام

  • آپارتمان 1 خوابه (آپارتمان) در مرکز شهر: 550 پوند
  • آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر: 340 + پوند
  • قیمت خرید هر مترمربع برای خرید در مرکز شهر: 2850 پوند
  • آپارتمان 2 خوابه در مرکز شهر: 900 + پوند
  • آپارتمان 2 خوابه خارج از مرکز شهر: 650 + پوند

غذا و مواد غذایی

  • رستوران ارزان قیمت: 8.00 - 16.00 پوند
  • یک فنجان قهوه: 1.70 - 3.00 پوند
  • یک لیتر شیر: 0.50 - 1.00 پوند
  • یک قرص نان: 0.62 - 1.20 پوند
  • ده عدد تخم مرغ: 1.25 - 2.35 پوند
  • یک کیلو مرغ: 4.00 - 6.00 پوند
  • یک کیلو گوشت گاو: 5.00 - 10.00 پوند
  • یک کیلو سیب: 1.00 - 3.00 پوند
  • یک کیلوگرم برنج: 0.60 - 2.00 پوند

محله های مختلف برای زندگی در بیرمنگام

مرکز شهر بیرمنگام

هنگامی که صحبت از زندگی شهری می گردد، می توان آپارتمان های زیادی را در سه محله اصلی مرکز شهر بیرمنگام پیدا کرد که عبارتند از میل باکس (Mailbox)، دیگبث (Digbeth) و کوارترجولری (Quarter Jewellery). معین اصلی مرکز شهر بیرمنگام دارای تمرکز جمعیت، خانه هایی به سبک قرن 18 و 19 میلادی و همچنین آپارتمان های چندطبقه و کارخانجات عظیم است.

فضای پر جنب و جوشی در اطراف میدان سنت پل و در مجاورت باند وارستون لین وجود دارد، بارها، کافه ها و رستوران های زیادی در این منطقه وجود دارند. در منطقه میل باکس، خانه های یک و دو خوابه زیادی برای اجاره و خرید وجود دارند. همچنین زندگی در شب یا نایت لایف در این منطقه بسیار خوب است و شب ها انواع کافه ها و کلاب ها و رستوران ها آماده پذیرایی از شما هستند.

تحصیل در بیرمنگام

مدارس دولتی

همانند بقیه مناطق کشور انگلستان، تحصیل در بین سنین 5 تا 16 ساله در بیرمنگام اجباری است. بیشتر بچه ها در مدارس دولتی تحصیل می نمایند. اگرچه برای بعضی از مدارس، مانند آموزشگاه ها، از نظر قانونی تبعیت از برنامه درسی ملی اجباری نیست، اما بیشتر مدارس از برنامه درسی موسوم به برنامه درسی ملی انگلستان پیروی می نمایند. این مدارس به مدارس ابتدایی برای بچه ها و سن پذیرش 5 الی 11 سال و مدارس متوسطه با سن پذیرش 7 تا 11 سال و 11 الی 16 سال تقسیم می شوند.

مدارس خصوصی

بچه ها کمی در بیرمنگام در مدارس خصوصی مشغول به تحصیل هستند. این مدارس متشکل از موسسات کوچک تا مدارس تاریخی مانند مدرسه پادشاه ادوارد می باشند.

دانشگاه های بیرمنگام

شهر بیرمنگام انگلستان دارای 5 دانشگاه است: دانشگاه آستون، دانشگاه بیرمنگام، دانشگاه شهر بیرمنگام، دانشگاه کالج بیرمنگام و دانشگاه نیومن (Aston University, University of Birmingham, Birmingham City University, University College Birmingham and Newman University). این شهر همچنین میزبان پردیس دانشگاه های عظیم دانشگاه حقوق (University of Law) و دانشگاه BPP و همچنین پایگاه منطقه ای وست میدلند اوپن یونیورسیتی (Open Universitys West Midlands) است. در سال 2011، بیرمنگام 78،259 دانشجوی تمام وقت در سن 18 تا 74 سال داشت که در طول نیم سال تحصیلی ساکن شهر بودند، این رقم بیش از هر شهر دیگر در بریتانیا (به جز لندن) است. بیرمنگام دارای 32،690 دانشجوی پژوهش محور است که این رقم نیز، در مقایسه با سایر شهرها (به جز لندن) بالاترین رقم است.

اقتصاد بیرمنگام

در گذشته بیرمنگام به عنوان یک مرکز فراوری و مهندسی شناخته شده بود، اما امروزه اقتصاد آن تحت تأثیر بخش خدمات واقع شده است به طوری که در سال 2012 حدود 88 درصد از اشتغال شهر را به خود اختصاص داده بود. بیرمنگام در بریتانیا عظیم ترین مرکز در زمینه اشتغال در بخش دولتی، آموزش و سلامت است. و بعد از لیدز دومین مرکز در خارج از لندن در زمینه اشتغال در بخش خدمات و خدمات مالی است.

این شهر از سوی شبکه تحقیقات دنیا و دنیای سازی (Globalization and World Cities Research Network)، به عنوان یک شهر بتای دنیای معرفی گردید و پس از لندن و منچستر رتبه سوم کشور را به دست آورد، و اقتصاد آن دومین اقتصاد عظیم کشور در انگلیس است و فراوری ناخالص داخلی آن بالغ بر 121 میلیارد دلار گشت. شرکت مهندسی IMI plc از جمله شرکت های عظیمی است که دفتر مرکزی آن ها در بیرمنگام است و منطقه کلان شهری بیرمنگام در خارج از لندن و ناحیه جنوب شرق، دارای بیشترین تراکم شرکت های عظیم است.

مجموع ارزش افزوده ناخالص بیرمنگام (GVA) در سال 2015 بالغ بر 9/24 میلیارد پوند بود و رشد مالی در سال های متوالی بین 2013 تا 2015 افزایش داشت، به طوری که در سال 2015 رشد سالیانه به 4.2٪ رسید، سرانه ارزش افزوده ناخالص بیرمنگام در میان هشت شهر اصلی انگلیس، رتبه دوم رشد را کسب کرد. ارزش فراوریات شهر در سال های 1997 تا 2010 به میزان 21 درصد کاهش داشت، اما ارزش فعالیت های مالی و بیمه بیش از دو برابر افزایش داشت.

حمل و نقل در بیرمنگام

در مقایسه با شهرهای دیگر انگلیس، حمل و نقل عمومی در بیرمنگام و مخصوصا حومه آن ضعیف است. پس از جنگ دنیای دوم، برنامه ریزان شهری، بیرمنگام را تنها برای تردد اتومبیل ها طراحی کردند که ایده بسیار بدی بوده است. سیستم تاکسی این شهر تنها در مرکز شهر فعالیت بالایی دارد و این شهر تنها دارای یک خط مترو است که تا مرکز شهر امتداد دارد. همچنین دارای تعداد کمی از خطوط اتوبوسرانی است که خطوط خصوصی، هزینه حمل و نقل بالایی دریافت می نمایند اگر می خواهید به لندن دسترسی آسانی داشته باشید، بیرمنگام واقعا جای خوبی است و دو ارتباط ریلی از این شهر به مرکز لندن وجود دارد که ورود و خروج سریع از بیرمنگام را آسان می نماید.

کار در بیرمنگام

بیرمنگام فرصت های شغلی زیادی دارد که اغلب در حوزه مالی و بانکی و همچنین بیمه هستند و سایر موقعیت های شغلی و صنایع این شهر در حد متوسط قرار دارند، اما باید بدانید که شرایط شغلی در این شهر علی الرغم نزدیکی آن با لندن، به هیچ وجه همانند لندن نیست.

در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام نقل مکان برای شغل باید در نظر بگیرید:

شرایط حقوق: حقوق در بیرمنگام همانند لندن و سایر شهرهای عظیم دنیا بالا نیست. هزینه های زندگی در بیرمنگام که در بخش های قبلی بیان شد، باید برای شما گویا باشد که چقدر باید درآمد داشته باشید تا ارزش نقل مکان به این شهر و زندگی در بیرمنگام را داشته باشد.

باشگاه فوتبال بیرمنگام سیتی

باشگاه فوتبال بیرمنگام سیتی (به انگلیسی: .Birmingham City F.C) یک باشگاه حرفه ای فوتبال در شهر بیرمنگام انگلستان است که در سال 1875 تأسیس شد. این باشگاه کار خود را با نام اسمال هیت آغاز کرد. آن ها دو بار به فینال جام حذفی صعود کردند که البته هر دو بار مغلوب شدند.

استادیوم باشگاه بیرمنگام سیتی سنت اندروز نام دارد و رقیب سنتی بیرمنگامی ها باشگاه فوتبال استون ویلا است.

منبع: اینترنت
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1083

به "زندگی در شهر بیرمنگام انگلستان" امتیاز دهید

4 کاربر به "زندگی در شهر بیرمنگام انگلستان" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در شهر بیرمنگام انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید