دادگاه CAS در پرونده نیمار حق را به بارسلونا داد

به گزارش افق بسطام، دادگاه بین المللی حکمیت ورزش CAS در پرونده نیمار که از سوی باشگاه سانتوس مطرح شده بود، حق را به بارسلونا داد.

دادگاه CAS در پرونده نیمار حق را به بارسلونا داد

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، باشگاه سانتوس برزیل تلاش کرده بود تا باشگاه بارسلونا را متهم به تقلب در هنگام امضای قرارداد نیمار جونیور کند و در همین زمینه شکایتی به فیفا انجام داده بود که پرونده پس از رأی فیفا با اعتراض بارسلونا به دادگاه بین المللی حکمیت ورزشی CAS رفته بود.

این دادگاه رأی به برائت باشگاه بارسلونا داد و گفت پولی که مدیران باشگاه بابت انتقال نیمار به پاری سن ژرمن پرداخته است خارج از قوانین مالی جابجایی نبوده و باشگاه سانتوس در این زمینه حقی ندارد، ضمن اینکه باید مبلغ 20 هزار فرانک سوئیس بابت هزینه دادرسی به بارسلونا پرداخت کند.

نیمار در سال 2013 از سانتوس جدا شد و به بارسلونا پیوست. در قراردادی که منعقد شده بود باشگاه بارسلونا متعهد نشد در صورت انتقال این ستاره برزیلی به تیمی دیگر پولی به سانتوس بپردازد اما با پدر نیمار که مدیر برنامه های او بود به همراه آژانسی که در زمینه نقل و انتقال بازیکن فعالیت می کرد، توافقی در این زمینه داشت و در سال 2017 که نیمار به پاری سن ژرمن منتقل شد به تعهدش عمل کرد و این موضوع بهانه ای برای سانتوس شد تا این پرداخت را غیرقانونی بداند و مدعی شود از این انتقال باید 61 میلیون یورو دریافت کند اما دادگاه تشخیص داد پرداخت چنین پولی بر عهده بارسلونا نیست.

نیمار در این پرونده امیدوار بود تا بارسلونا بازنده شود اما او که چند هفته پیش به پرداخت 6.7 میلیون یورو به باشگاه بارسلونا متهم شده بود این بار هم شاهد شکست تیم مورد علاقه اش در برزیل بود.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 933

به "دادگاه CAS در پرونده نیمار حق را به بارسلونا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه CAS در پرونده نیمار حق را به بارسلونا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید