داستان سرآشپز معروف ترک و کاپ جام جهانی چیست؟

به گزارش افق بسطام، فینال جام جهانی فارغ از حواشی فوتبالی، حواشی غیر فوتبالی هم داشت. جایی که نصرت گوکچه سرآشپز معروف ترک وارد زمین شد و با بازیکنان آرژانتین و جام قهرمانی عکس یادگاری گرفت. عموما در مراسمات قهرمانی، پس از جشن اصلی که به وسیله بازیکنان انجام می گردد، خانواده های بازیکنان وارد زمین می شوند و می توانند در کنار همسرانشان حضور داشته باشند. اما حضور نصرت سالت بی در این مراسم حسابی جنجالی شد.

داستان سرآشپز معروف ترک و کاپ جام جهانی چیست؟

سرآشپز معروف علاوه بر حضور در زمین، جام قهرمانی را لمس کرد و با آن عکس گرفت. این در حالی است که غیر از بازیکنان و کادرفنی تیم قهرمان، کسی حق دست زدن به جام را ندارد.

نصرت سالت بی کیست؟

نصرت گوکچه یکی از افراد بسیار معروف است که در اینستاگرام هواداران زیادی دارد و میلیون ها نفر او را دنبال می نمایند. نوع آشپزی او در کنار روش خاصی که برای تهیه غذا های گوشتی دارد، باعث شده که نصرت را به یکی از خاص ترین سرآشپز های دنیا تبدیل کند. بیشتر افراد نصرت گوکچه را با نام سالت بی (Salt Bee) می شناسند. نصرت در سال 1983 به دنیا آمد و اولین رستوران خود در استانبول را به طور رسمی در سال 2017 در همان شهر استانبول افتتاح کرد. شش رستوران از هشت رستوران او در شهر های مختلف ترکیه، یکی دیگر در شهر دبی و هشتمین رستوران در شهر ابوظبی قرار گرفته است.

نصرت کار خود را در نوجوانی با شستن ظرف ها در رستوران های مختلف شروع کرد تا بتواند هزینه های زندگی خود را تامین کند، کاری که بسیاری از افراد علاقه چندانی به انجام آن ندارند. اما نصرت احساس متفاوتی نسبت به این کار داشت. عشقی که او به غذا و آشپزی داشت سبب می شد که همواره در محیطی کار کند که مربوط به آشپزی، رستوران و غذا باشد و به همین علت برای رسیدن به هدفی که داشت تمام سختی ها را به جان می خرید. او از نوجوانی رویای داشتن رستوران های خود را در سر داشت و قصد نموده بود که مهارت و استعداد خود در آشپزی را به تمام دنیا ثابت کند. اکنون به نظر می رسد که او توانست به رویای خود جامه عمل بپوشاند و با افتتاح رستوران های نصرت خود را به صورت کاملا حرفه ای به کل دنیا معرفی کند.

نحوه برش گوشت و استیک به وسیله نصرت و ریختن نمک به سبکی خاص روی آن باعث محبوبیت او شد و هرساله ستاره های زیادی از سراسر دنیا به رستوران او می روند تا علاوه بر تست غذا های او، با نصرت هم عکس یادگاری بگیرند.

منبع : خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 2006

به "داستان سرآشپز معروف ترک و کاپ جام جهانی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان سرآشپز معروف ترک و کاپ جام جهانی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید