دامپزشکی سمنان 600 فرصت شغلی ایجاد کرد

به گزارش افق بسطام، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: این اداره کل با برون سپاری خدمات تخصصی خود سال جاری 600 شغل در استان ایجاد کرد.

دامپزشکی سمنان 600 فرصت شغلی ایجاد کرد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا حسینی اضافه نمود: اداره کل دامپزشکی استان سمنان با برون سپاری خدماتی مانند واکسیناسیون در قالب درمانگاه، کلینیک بخش خصوصی 600 فرصت شغلی ایجاد نموده است.

وی ادامه داد: اشتغال ایجاد شده توسط اداره کل دامپزشکی استان سمنان در قالب برون سپاری خدمات حداقل 4 برابر نیروهای مشغول به کار در این اداره کل است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان نمود: دولت تدبیر و امید برای برون سپاری کارها و خرید خدمات، بعضی طرح ها مانند طرح واکسینه کردن دام علیه تب برفکی و واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل را در قالب طرح توسعه به بخش خصوصی واگذار نموده است.

حسینی اضافه نمود: اداره کل دامپزشکی استان سمنان به منظور تقویت بخش خصوصی و حفظ و ایجاد اشتغال، برون سپاری خدماتی مانند واکسیناسیون دام و طیور را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی اضافه نمود: اکنون 34 مرکز مایه کوبی در استان سمنان فعال است و در قالب عقد قرارداد از محل اعتبارات دولتی به منظور برون سپاری خدمات، این مراکز واکسیناسیون دام را انجام می دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان نمود: دولت در زمینه درمان دام و طیور فقط تصدی گری دارد و ارائه مستقیم خدمات درمانی و دارویی به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گفته حسینی، 26 داروخانه دامپزشکی، 11 شرکت پخش دارویی و 7 آزمایشگاه در استان سمنان در زمینهٔ بهداشت و درمان دام و طیور خدمات ارائه می دهد.

وی بیان نمود: 6 درمانگاه حیوانات خانگی در استان وجود دارد که بیشتر در شهرهای سمنان و شاهرود مستقر است.

150 واحد دامداری صنعتی و 511 واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 42 مزرعه مرغ تخم گذار، 12 واحد پرورش شترمرغ، 6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت فراوری 19 هزار و 200 قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.

بیش از یک میلیون و 600 هزار رأس دام سبک و حدود 100 هزار رأس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 601

به "دامپزشکی سمنان 600 فرصت شغلی ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دامپزشکی سمنان 600 فرصت شغلی ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید