راهنمای سفر به مارسی ، سفری کوتاه اما خاطره انگیز

به گزارش افق بسطام، شهر مارسی، یک شهر بندری فوق العاده است که در گذشته بخاطر نقاط جذاب تر دیگری مانند سنت تروپه Saint-Tropez مورد چشم پوشی قرار می گرفت، اما هم اکنون این شهر به یک نقطه مهم چند فرهنگی تبدیل شده که در نهایت در سال 2013 به کسب لقب پایتخت اروپایی فرهنگ منتهی شد. این شهر با تاریخ بسیار طولانی که قدمت آن به 600 سال قبل از میلاد مسیح می رسد، برای مدت ها یک شهر بندری مهم در تاریخ فرانسه به شمار می رفت. در این شهر، سواحل و نقاط دیدنی ساحلی در انتظار شما هستند؛ همینطور بعضی از زیباترین پارک های ملی فرانسه و سواحلی که در امتداد پوان روژ Pointe Rouge قرار گرفته اند. در نوشتار راهنمای سفر به مارسی، برای شما برنامه ریزی یک سفر چهل و هشت ساعته را تدارک دیده ایم. امید است برای یک سفر خاطره انگیز و تماشای جاهای دیدنی مارسی مورد استفاده قرار گیرد. تا فراموش ننموده ایم بهتر است برایتان توضیح دهیم که جاذبه های گردشگری مارسی آنقدر زیبا و حیرت انگیز هستند که گاه شما را از خود بیخود نموده و ساعت ها غرق تماشایشان می شوید، پس حواستان به گذر زمان باشد.

راهنمای سفر به مارسی ، سفری کوتاه اما خاطره انگیز

روز اول

موزه تمدن های اروپایی و مدیترانه

موزه موسم MuCEM یا همان موزه تمدن های اروپایی و مدیترانه Musée des Civilisations de lEurope et de la Méditerranée نام بسیار بزرگی دارد که با اندازه بسیار بزرگ آن در تناسب است. محلی ها از این موزه با عنوان موسم MuCEM نام می برند و باید گفت برای گشت و گذار کامل در این موزه عظیم که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری مارسی به حساب می آید، به یک روز کامل احتیاج خواهید داشت. در این موزه، نمایشگاه های فوق العاده مدرن برپا می شوند که روی به نمایش در آوردن تاریخچه شهرهای اروپایی بویژه آن هایی که در نزدیکی مدیترانه قرار گرفته اند، تمرکز دارند. بازدید از بنای این موزه که یکی از بهترین جاهای دیدنی مارسی بوده، به خودی خود بسیار جالب و ارزشمند است، چرا که این موزه درون یک قلعه قدیمی واقع شده است. این موزه دقیقا در کنار آب های مارسی قرار گرفته است و چشم اندازهای پانورامایی فوق العاده عالی از دنیا اطراف را به بازدیدنمایندگان ارائه می دهد و البته نگاهی به درون تاریخچه منطقه ای که در آن قرار دارید به شما ارزانی می دارد. به همین علت هم یکی از مهمترین و عالی ترین کارهایی که در مارسی می توانید انجام دهید، بازدید از این موزه است.

صرف ناهار در موسم

موزه MuCEM که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری مارسی بوده، بلکه دارای یک محوطه استراحت و سه کافه برای صرف غذا و نوشیدنی نیز هست. این کافه ها مشرف به آب هستند و شما می توانید در جایگاه های راحت و نرم آن ها به استراحت و وقت گذرانی مشغول شوید. کافه های این موزه غذاها، دسرها و نوشیدنی های خود را با قیمت هایی کاملا منطقی به بازدیدنمایندگان عرضه می نمایند و از آنجایی که این موزه در خارج از شهر قرار گرفته است، بهترین مکان برای صرف ناهار قبل از پرداختن به قدم های بعد در راهنمای سفر به مارسی خواهد بود.

تماشای منظره کلیسای نوتردام دو لگرد

کلیسای نوتردام دو لگرد Notre Dame de la Garde در بالاترین نقطه شهر مارسی قرار گرفته و از این کلیسا می توانید چشم اندازهای پانورامایی از شهری که زیر پایتان قرار گرفته است و دریا را تماشا کنید. با حضور در این کلیسا می توانید به تماشا و تحسین کف مرمرین، سقف های بلند و گنبدی شکل که دارای نقاشی های خارق العاده هستند، مشغول شوید و در میان راهروهای این کلیسای گوتیک خیره نماینده قدم بزنید. ارتفاع بالایی که این کلیسا بر روی آن واقع شده، بازدید از آن را کمی سخت می نماید، چرا که می بایست از نزدیک به 253 پله بالا بروید تا به آن برسید، اما چشم اندازهای عالی اطراف و گنجینه های فوق العاده ای که در این کلیسا که یکی از بهترین جاهای دیدنی مارسی بوده، در انتظار شما هستند، باعث می شوند تا پیمودن این راه طولانی و سخت بسیار ارزشمند باشد.

شب گردی و بارگردی در بندر قدیمی یا ویو پورت

ویو پوورت Vieux Port یا همان بندر قدیمی مارسی، حقیقتا قلب این شهر به شمار می رود. در این بخش از شهر می توانید جوانان و سالمندان را ببینید که در کناره بندر نشسته اند، نوشیدنی می نوشند و از تماشای غروب و گذراندن شب لذت می برند. این منطقه مملو از کافه، فروشگاه و بار بوده و یک نقطه بسیار ایده آل برای وقت گذرانی است. حتما این بخش را در بین جاهای دیدنی مارسی بگنجانید.

روز دوم

بازدید از قلعه شاتو دف Chateau dIf

چطور می توان برای سفر به مارسی برنامه ریزی کرد و بازدید از چند زندان این شهر را در برنامه ریزی سفر قرار نداد. برای مثال قلعه شاتو دف Chateau dIf همان زندانی است که ادموند دانته در کتاب کونت مونت کریستو The Count of Monte Cristo اثر الکساندر دوما Alexandre Dumas در آن زندانی بود. این قلعه بدآوازه که بعدها به یک زندان مشهور تبدیل شد، در جزیره کوچکی در نزدیکی سواحل مارسی واقع شده است. در این جزیره فوق العاده که یکی از جاهای دیدنی مارسی به حساب می آید و تنها چند دقیقه از شهر شلوغ مارسی فاصله دارد، این قلعه تاریخی را در پس زمینه خیره نماینده اقیانوس اطراف تماشا خواهید کرد.

پیک نیک در شاتو دف

قلعه شاتو دف Chateau dIf نه تنها تاریخچه فوق العاده و چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد، بلکه نواحی جالبی داشته که می توانید در زیر آفتاب بعدازظهر در آن ها به پیک نیک مشغول شوید و ساندویچ گوشت، پنیر، نان، میوه و نوشیدنی را صرف کنید. این قلعه که یک نقطه ایده آل برای انداختن زیرانداز و لذت بردن از یک وعده غذای فرانسوی خوش طعم است، نقاط بسیار عالی برای استراحت و تماشای موج های اقیانوس که با ساحل برخورد می نمایند، دارد. در این جزیره می توانید در کمال آرامش یک بعدازظهر کامل را دراز بکشید و یا لم بدهید، موج ها را تماشا کنید و در عین حال، خوراکی ها و ناهار خود را نوش جان نمایید.

آفتاب دریافت در ساحل

امکان ندارد بتوانید به مارسی سفر کنید و به سواحل این شهر سری نزنید. سواحل مارسی در ماه های تابستانی بهترین جاذبه های گردشگری مارسی هستند و به همین علت بسیار شلوغ می شوند. این سواحل به نظر ماسه ای می آیند، اما در میان صخره ها قرار گرفته اند و به همین علت در راهنمای سفر به مارسی باید توصیه کنیم حتما کفش های مخصوص داخل آب رفتن بهمراه داشته باشید. سواحل مارسی در ماه های تابستانی فوق العاده شلوغ می شوند و در آن ها می توان انواع حوله ها و زیر اندازهای رنگارنگ، سگ های راضی، فروشنده ها و دست فروش ها را که از نوشیدنی های خنک تا انواع دسرهای گرم را به فروش می رسانند، مشاهده کرد.

بازدید از کافه های مارسی

در شهر بزرگی که در فرانسه قرار گرفته و بخاطر هیپ هاپ فرانسوی و فرهنگ شلوغ و پر انرژی خود شناخته می گردد، مطمئنا زندگی شبانه پر شور و جالبی وجود دارد و کافه های مختلفی که به طور شبانه روزی به پذیرایی از بازدیدنمایندگان خود مشغول هستند. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که در جستجوی هیجان و آدرنالین، راهنمای سفر به مارسی را انتخاب نموده اید، با رفتن به کافه ها و تجربه زندگی شبانه پر شور این شهر، احساس زنده بودن خواهید داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 205

به "راهنمای سفر به مارسی ، سفری کوتاه اما خاطره انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مارسی ، سفری کوتاه اما خاطره انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید