رایزنی برای افزایش ساعت فعالیت تئاتری ها تا اجراهای آنلاین

به گزارش افق بسطام، تهران (پانا) - دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از برگزاری این جشنواره به صورت برخط خبرداد.

رایزنی برای افزایش ساعت فعالیت تئاتری ها تا اجراهای آنلاین

به گزارش ایرنا، حمید نیلی دبیر این جشنواره با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور، ما از ابتدا برای برگزاری جشنواره با دو برنامه ریزی متفاوت پیش رفتیم. گرچه پاک کردن صورت مسئله و برگزار نکردن جشنواره راحت ترین تصمیم بود، به احترام تئاتر و هنرمندان سخت کوش تئاتر کشور برآن شدیم تا جایی که می توانیم و با پیش فرض های متفاوت نسبت به برگزاری جشنواره هفدهم و به نتیجه رسیدن زحمات هنرمندان، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی اضافه نمود: حال با توجه به شرایط وخیم موج سوم و اضطراری بودن شرایط کشور، طی جلسه ای که چند روز پیش در ستاد برگزاری داشتیم تصمیم برآن شد که هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به صورت آنلاین در نیمه دوم آذرماه برگزار گردد.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در سرانجام گفت: برگزاری بخش خیابانی و محیطی با توجه به باز بودن فضا و مکان های اجرایی، با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به صورت زنده برگزار خواهد شد.

معرفی هیات انتخاب آثار بخش صحنه ای جشنواره تئاتر مقاومت

با حکم حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، اعضای هیات انتخاب آثار بخش صحنه ای این جشنواره متشکل از رحمان سیفی آزاد، خیرالله تقیانی پور و سعید نجفیان معرفی و منصوب شدند.

هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح آذرماه امسال برگزار خواهد شد.

رونمایی از نشان جدید انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس

نشان جدید انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با حضور اعضای هیات مدیره بنیاد فرهنگی روایت فتح رونمایی و معرفی گردید.

این نشان که تلفیق نماد خنده و گریه در تئاتر و دو رنگ قرمز و سبز است، توسط حامد مغروری طراح و گرافیست جوان کشور طراحی شده و عنوان این نشان نیز توسط روح الله ابوالفضلی خوشنویس کشور نگاشته شده است.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح به عنوان مرکز تخصصی هنرهای نمایشی، وظیفه و رسالت ترویج ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به وسیله هنر نمایش بر عهده دارد.

اکران برخط دو نمایش هفت خوان بچه ها و قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح

فیلم نمایش هفت خوان بچه ها به نویسندگی و کارگردانی حسین مزینانی از تولیدات مرکز تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در قالب طرح نمایش نما در فضای مجازی اکران شد.

نمایش هفت خوان بچه ها ویژه بچه ها 5 تا 12 سال است و هنرمندانی همچون محمدرضا معجونی، حسین مزینانی، فرشید عسگری و مانی کلاته در آن ایفای نقش می نمایند.

در خلاصه این نمایش آمده است؛ یک گروه نمایشی به طور اتفاقی با دو کودک به نام های ازل و ابد که از دل زمان آمده اند، آشنا می شوند و از سوی آن ها به دل زمان می فرایند تا هفت خوان رستم را روایت نمایند و لشگر ایران را از دست دیو سفید نجات دهند.

همچنین فیلمِ نمایش قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح از تولیدات سال 1398 مرکز تئاتر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به کارگردانی مریم معترف در پایگاه اینترنتی نمایش نما اکران شد.

این نمایش برگرفته از داستان کشتی نوح و مناسب بچه ها پنج سال به بالا است. نمایش قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح روایتگر داستان حضرت نوح و فرمان خداوند برای ساختن کشتی و سوار کردن جفت های مختلف حیوانات در آن، ماجراها و اتفاق هایی که تحت تأثیر شیطنت های شیطان، میان حیوانات در کشتی اتفاق افتاده، نگارش کتیبه قانون زندگی در کنار هم از سوی حضرت نوح و در نهایت رسیدن به خشکی است.

میثم یوسفی، مجتبی گوهرخای، علی بیک محمدی، منا شمس الدینی، شهرام نجاتی و مسعود پورجمشید در این نمایش نقش آفرینی نموده اند.

علاقه مندان می توانند فیلم نمایش های هفت خوان بچه ها و قصه های سفر پرماجرای کشتی نوح را تا سرانجام آبان 1399 در پایگاه مجازی نمایش نما کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به نشانی th.kpf.ir تماشا نمایند.

برگزاری جشنواره تئاتر تک نفره دیوار به شکل برخط

جشنواره تئاتر تک نفره آنلاین دیوار با شعار تئاتر به مثابه جان، ضرورت، نان ... از یکم تا دهم دی ماه به صورت برخط (پخش به وسیله یکی از پلتفرم های داخلی) برگزار می گردد.

به گفته شیوا اردوئی دبیر این دوره از جشنواره، آثار نمایشی در دو بخش فارسی و انگلیسی رقابت خواهند کرد. متون انگلیسی باید از آثار نمایشنامه نویسان انگلیسی زبان و یا به زبان انگلیسی نوشته شده باشند، آثار ترجمه شده مورد ارزیابی قرار نمی گیرند.

جشنواره محدودیت موضوعی ندارد اما آثاری با موضوع مواجهه دنیا امروز با پدیده کرونا اولویت خواهند داشت.

بازبینی آثار به وسیله فایل ویدئویی و یا اجرای زنده (به انتخاب گروه اجرایی) از 15 تا 20 آذرماه 1399 انجام خواهد شد.

دو انتصاب در سی ونهمین جشنواره تئاتر فجر

حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره تئاتر فجر در گام سی ونهم؛ طی دو حکم جداگانه محسن بابایی ربیعی را به عنوان مدیر دبیرخانه و دستیار دبیر و مهدی دوایی را به عنوان مدیر هنری سی ونهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی کرد.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در امسال برگزار می گردد.

اعلام مهلت ارسال آثار در دو بخش جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک

طبق اعلام ستاد برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک مهلت ارسال آثار برای شرکت در ارزیابی نهاییِ دو بخش نمایش های خیابانی و محیطی و نمایش های عروسکی سنتی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک تا 14 دی است.

پیش از این اسامی 25 طرح و ایده پذیرفته شده در بخش نمایش های خیابانی و محیطی و 14 طرح و ایده پذیرفته شده در بخش نمایش های عروسکی سنتی اعلام شد و گروه های نمایشی پذیرفته شده تا تاریخ 14 دی فرصت دارند برای شرکت در ارزیابی نهایی اقدام نمایند.

بخش نمایش های خیابانی و محیطی با مدیریت سامان خلیلیان و بخش نمایش های عروسکی سنتی با مدیریت سیاوش ستاری برگزار می گردد.

در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی و صیانت از سلامت گروه های نمایشی و مخاطبان، بیشتر بخش های هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران -مبارک در اسفندماه امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1128

به "رایزنی برای افزایش ساعت فعالیت تئاتری ها تا اجراهای آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی برای افزایش ساعت فعالیت تئاتری ها تا اجراهای آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید