رقابت هیدروژن بین امارات و عربستان استارت خورد

به گزارش افق بسطام، شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) سرگرم مذاکره با شرکتهای انرژی درباره سهمی در پروژه ها، سرمایه گذاریها و قراردادهای بلندمدت در صنعت هیدروژن است.

رقابت هیدروژن بین امارات و عربستان استارت خورد

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش خبرنگاران، این حرکت به معنای شکل گیری رقابت دیگری میان امارات متحده عربی و عربستان سعودی علاوه بر اختلاف فعلی درباره سیاست فراوری نفت تحت توافق اوپک پلاس است.

شرکت دولتی ادنوک تقریبا همه نفت امارات متحده عربی را فراوری می نماید و پیش از این اهداف خود برای حضور در بازار هیدروژن به خصوص هیدروژن آبی تاکید نموده که با تبدیل شدن گاز طبیعی به هیدروژن و دی اکسید کربن فراوری می گردد و دی اکسید کربن جمع آوری و به طور دائمی ذخیره می گردد.

سایر فراوریکنندگان نفت خاورمیانه از جمله عربستان سعودی در رقابت برای کسب سهمی از بازار هیدروژن هستند به خصوص که تعداد رو به رشدی از دولتهای دنیا متعهد شده اند آلایندگی اقتصادهایشان را در سه دهه آینده به صفر برسانند و سرمایه گذاران انرژی در پی تامین اقتصادی منابع انرژی پاک هستند.

منابع مطلع به بلومبرگ گفتند: ادنوک اکنون در جستجوی سرمایه گذاران برای تامین اقتصادی تاسیسات صادرات هیدروژن است.

سلطان احمد الجابر، مدیرعامل گروه ادنوک و وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات متحده عربی آوریل سال جاری بیان کرد این شرکت نفتی دولتی در پی آنالیز بازار هیدروژن با بخشهای خصوصی و دولتی هند به منظور حمایت از تقاضای رو به رشد هند برای انرژی و احتیاج به سوختهای پاکتر است.

الجابر در آوریل گفته بود صنعت هیدروژن هنوز در مرحله ابتدایی توسعه است و می تواند یک تغییردهنده بازی و یک فرصت واقعی برای تسریع فرایند گذار انرژی باشد. فرصتی که ادنوک و امارات متحده عربی در موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری روی آن قرار دارند.

ادنوک و شرکت جی اس انرژی کره جنوبی یک ماه پیش توافقی را برای همکاری در زمینه توسعه زنجیره های ارزش نو برای هیدروژن آبی و سوختهای حامل مانند آمونیاک آبی در ابوظبی امضا کردند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، امارات متحده عربی با سایر فراوریکنندگان نفت در خلیج فارس در بازار هیدروژن رقابت خواهد نمود. بازی که کارشناسان انتظار دارند در دهه های آینده رشد قابل ملاحظه ای پیدا کند. رقیب اصلی امارات متحده عربی کسی بجز عربستان سعودی نخواهد بود که بزرگترین صادرکننده نفت دنیا است و می خواهد در بازار هیدروژن هم پیشرو باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1531

به "رقابت هیدروژن بین امارات و عربستان استارت خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت هیدروژن بین امارات و عربستان استارت خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید