رمانی با موضوع دوران امام دهم به بازار می آید

به گزارش افق بسطام، انتشارات جمکران به زودی رمانی با موضوع دوران امام هادی (ع) روانه بازار نشر می کند. در این اثر بدیع، قصه یک مرد اصفهانی روایت می شود که شیعه شد.

رمانی با موضوع دوران امام دهم به بازار می آید

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، دوران زندگی امام هادی علیه السلام ویژگی های تلخ و منحصر به فردی دارد. شرایط زندگی برای شیعیان و محبین اهل بیت به شکل بی سابقه ای سخت تر می شود و غیبت و دوری امام باعث شده که پلیداندیشان هر روز با شبهه ای تازه و به خیال واهی خود، در صدد نابودی مکتب آل الله باشند، اما در این عصر ظلمانی، امام دهم شیعیان با اتخاذ تدابیر خاص با شیعیان خود در ارتباط بوده و به مسائل آنها رسیدگی می کرد.

در این مقطع، ظلم و ستم حکومت عباسیان نه تنها شیعیان را تحت تاثیر قرار داده بود که همه سرزمین های اسلامی را به ستوه آورده و بسیاری را برای تظلم خواهی روانه بغداد مرکز خلافت می کرد.

طبق روایت تاریخی در آن زمان، یکی از افرادی که برای شکایت و تظلم خواهی راهی مرکز خلافت می شود جوانی از خطه اصفهان است. او که از ظلم و ستم حاکم اصفهان به ستوه آمده، خیال می کند که خلیفه مشکلش را حل خواهد کرد، به بغداد می رود و در آنجا با اتفاقاتی روبرو می شود که فرجام زندگی نیکویی برایش شکل می گیرد. تمام این شرایط خاص و حدیث تشرّف مرد اصفهانی معاصر امام دهم علیه السلام دستمایه اولیه این رمان شده است.

این کتاب هم اکنون مراحل پایانی انتشار خود را طی می کند و برای نمایشگاه کتاب تهران از سوی انتشارات جمکران در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 664

به "رمانی با موضوع دوران امام دهم به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمانی با موضوع دوران امام دهم به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید