روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد

به گزارش افق بسطام، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مرکز کنترل پدافند ملی وابسته به وزارت دفاع روسیه بیان کرد که یک فروند جت جنگنده س و-27 روسیه روز سه شنبه یک فروند هواپیمای گشت زنی نیروی دریایی آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری نموده است.

روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: روز پانزدهم سپتامبر، دستگاههای کنترل حریم هوایی روسیه یک هدف هوایی را شناسایی کردند که بر فراز آبهای بی طرف دریای بالتیک در حال نزدیک شدن به مرز کشور روسیه بود.

به منظور شناسایی این هدف هوایی و جلوگیری از نقض مرز کشور روسیه، یک فروند جنگنده س و-27 از نیروهای پدافند هوایی بخش غربی ارتش روسیه عملیات رهگیری را شروع کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که خدمه جنگنده روسیه با حفظ فاصله ایمن به این هدف هوایی نزدیک شده و آن را یک فروند هواپیمای گشت زنی نیروی دریایی آمریکا موسوم به پی -8 اِی شناسایی نموده و سپس آن را بر فراز دریای بالتیک اسکورت کردند.

طبق این بیانیه، جنگنده روسیه پس از دور شدن این هواپیمای نظامی خارجی از مرز این کشور، به سلامت به فرودگاه بازگشت. کل فرآیند پرواز جنگنده س و-27 روسیه مطابق با قوانین بین المللی در حوزه استفاده از حریم هوایی، اجرا شده است.

لازم به ذکر است که مسکو بارها هشدار داده که انجام این گونه پروازها توسط هواپیماهای آمریکا و ناتو در نزدیکی مرز روسیه با خطر درگیری غیرمترقبه همراه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1039

به "روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید