سمنان میزبان جشنواره ملی ایل سنگسر است

به گزارش افق بسطام، مدیرکل میراث فرهنگی سمنان گفت: جشنواره ایل سنگسر در قالب یک رویداد ملی از 22 تا 24 آبان ماه سال جاری در استان برگزار می گردد.

سمنان میزبان جشنواره ملی ایل سنگسر است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی سمنان، مهدی جمال در دیدار شماری از اعضای کارگروه های جشنواره ایل سنگسر با معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، اضافه کرد: این جشنواره با رویکرد استانی و در شهرستان گردشگری مهدیشهر برگزار می گردد.

منصور بیرقی دبیر جشنواره ایل سنگسر نیز در این دیدار گفت: این جشنواره در سال 95 به مدت سه روز برگزار گردید و بالغ بر 40 هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند.

او بابیان این که 80 نوع مشتقات لبنی و 40 نوع نان ازجمله قابلیت های سنگسر در بخش گردشگری غذا است، اضافه کرد: موضوع سال جاری جشنواره صنایع دستی است و این جشنواره سرآمد جشنواره های کشوری خواهد شد.

بیرقی بابیان این که افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره در سایت جشنواره گل های داوودی مهدیشهر با رژه گروه های مختلف برگزار می گردد، گفت: اجرای آفرود، مسابقات اسب سواری و بازی های محلی، جشنواره غذا، برگزاری نشست های تخصصی، پرواز پاراگلایدر، پیاده روی خانوادگی، برپایی سیاه چادرها ازجمله برنامه های این جشنواره است.

او گفت: جشنواره ایل سنگسر اتفاق خوبی است و به وسیله این رویداد می توانیم ایل سنگسر و استان را معرفی کنیم.

حبیب ا.. خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان خواهان تدوین تقویم روزشمار جشنواره شد و گفت: روزهای جشنواره نیز به طور مجزا احتیاج به روزشمار دارند.

او بر برگزاری باشکوه جشنواره، استفاده از ظرفیت چهره ها و مفاخر شهرستان و چهره های ماندگار در این جشنواره تأکید کرد و گفت: می توان از ظرفیت این جشنواره برای وحدت آفرینی هر چه بیشتر استفاده کرد.

خجسته پور با تأکید بر حمایت استانداری سمنان از برگزاری این جشنواره گفت: برای سایر دستگاه های اجرایی نیز اقدامات لازم ابلاغ گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 206

به "سمنان میزبان جشنواره ملی ایل سنگسر است" امتیاز دهید

1 کاربر به "سمنان میزبان جشنواره ملی ایل سنگسر است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمنان میزبان جشنواره ملی ایل سنگسر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید