عباسی معروفان: نهاده های دامی موجود در بنادر برای تامین احتیاج 3 ماهه کافی است

به گزارش افق بسطام، سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نهاده های دامی موجود در بنادر برای تامین احتیاج 3 ماهه بخش فراوری کافی است.

عباسی معروفان: نهاده های دامی موجود در بنادر برای تامین احتیاج 3 ماهه کافی است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با تأمین ذخایر استراتژیک کشور اظهار کرد: دو شرکت پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی ایران مسئول تأمین ذخایر استراتژیک کشور در زمینه کالا های اساسی و مواد غذایی هستند.

وی اضافه نمود: مقدار ذخایر کالا های استراتژیک به مقدار مدت مشابه سال گذشته است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با مقدار ثبت سفارش کالا های استراتژیک گفت: حدود 430 شرکت واردنماینده نهاده های دامی در کشور داریم که ذرت، جو، کنجاله و دانه سویا را به کشور وارد می نمایند و بعضی از این شرکت ها روغن خوراکی هم وارد می نمایند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 4 میلیون و 350 هزار تن نهاده دامی در 9 بندر کشور وجود دارد در حالی که احتیاج ماهانه کشور حدود یک میلیون و 300 تا یک میلیون 700 هزار تن است، بنابراین موجودی بنادر برای تأمین احتیاج 3 ماهه بخش فراوری کافی است.

معروفان توضیح داد: تأمین کالای اساسی استمرار دارد و تا به امروز 11 میلیون تن از چهار نوع کالای ذرت، جو، کنجاله و دانه سویا ثبت سفارش شده است که به مرور به کشور وارد می گردد و ما تا حدود 9 ماه آینده نگرانی بابت تأمین نهاده دامی نخواهیم داشت.

وی اضافه نمود: ارز بانک مرکزی هم بابت کالا های ثبت سفارش شده تأمین و تخصیص داده شده است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه عرضه نهاده دامی در سامانه بازار گاه نام کرد: هر ماه یک میلیون و 700 هزار تن نهاده دامی در بازار گاه عرضه می گردد و ما عرضه خارج از این سیستم نداریم.

وی با اشاره به افزایش قیمت جهانی نهاده دامی ادامه داد: سال گذشته هر تن جو در بازار های جهانی حدود 190 دلار بود در حالی که امروز 270 دلار است؛ هر تن ذرت 205 دلار بود و امروز 319 دلار است، بنابراین قیمت جهانی این کالا ها افزایش داشته و افزایش قیمت آن به وسیله دولت و واردنمایندگان صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1534

به "عباسی معروفان: نهاده های دامی موجود در بنادر برای تامین احتیاج 3 ماهه کافی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباسی معروفان: نهاده های دامی موجود در بنادر برای تامین احتیاج 3 ماهه کافی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید