عربستان به جای غذا و دارو برای یمن، پشه بند فرستاد، صنعا نپذیرفت

به گزارش افق بسطام، مدیر شاخه شورای عالی هماهنگی مسائل انسان محبت آمیز یمن گفت که عربستان سعودی در اقدامی موهن به دولت و ملت یمن، به جای دارو و غذا، محموله پشه بند ارسال نموده است.

عربستان به جای غذا و دارو برای یمن، پشه بند فرستاد، صنعا نپذیرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت نجات ملی یمن یاریهای انسان محبت آمیز عربستان سعودی را نپذیرفت. خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از جابر الرزاحی مدیر شاخه شورای عالی هماهنگی مسائل انسان محبت آمیز یمن گزارش داد که سرویسهای امنیتی در بندرگاه الحدیده، شش کانتینر پشه بند را توقیف کردند.

الرزاحی بعلاوه اطلاع داد که سازمان بهداشت جهانی این محموله را از مرکز ملک سلمان دریافت نموده است.

وی در انتقاد از این اقدام ریاض، گفت: اقدامات گمراه کننده سازمان بهداشت جهانی برای دریافت محموله پشه بند برای ملتی را محکوم می کنیم که با موشمها و جنگنده های سعودی کشته می شوند.

این مسئول یمنی خطاب به ریاض گفت: کسی که زنان و بچه ها یمن را می کشد و از غذا و داروی آنان ممانعت می نماید، نمی تواند هیچ یاریی به آنان بکند تا زندگیشان را نجات دهد.

الرزاحی از سازمان بهداشت جهانی خواست که تا یمن اقدامات لازم را برای از بین بردن این محموله انجام نداده است، آن را مرجوع کند.

وی بعلاوه از نهاد بین المللی خواست که به خاطر این رفتار، رسما از ملت و دولت یمن عذرخواهی کند.

این مسئول یمنی ضمن قدرداین از هشیاری نیروهای امنیتی بندر الحدیده در ضبط این محموله، گفت که عربستان سعودی تحت اسم یاری به ملت یمن، در پی اجرای طرحهای خصمانه خود است.

عربستان سعودی از فروردین 1394 ائتلافی را علیه ملت و دولت یمن تشکیل داد تا بتواند رئیس جمهور مستعفی این کشور را به قدرت بازگرداند که جز ویرانی و کشتار این مردم، چیزی به دست نیاورده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1598

به "عربستان به جای غذا و دارو برای یمن، پشه بند فرستاد، صنعا نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان به جای غذا و دارو برای یمن، پشه بند فرستاد، صنعا نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید