عظیمی: با یاری رئیس جمهور گواتمالا سرمربی کشتی این کشور شدم، از ارتباط کشتی ایران و گواتمالا سود می بریم

به گزارش افق بسطام، سرمربی تیم ملی کشتی گواتمالا تاکید نمود که فدراسیون این کشور خواهان ارتباط با کشتی ایران است و با توجه به نفوذی که رئیس فدراسیون گواتمالا دارد، این ارتباط سود دوجانبه خواهد داشت.

عظیمی: با یاری رئیس جمهور گواتمالا سرمربی کشتی این کشور شدم، از ارتباط کشتی ایران و گواتمالا سود می بریم

رضا عظیمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد سوابقش در کشتی گفت: من همدوره علیرضا دبیر، علیرضا رضایی، علیرضا حیدری، پژمان درستکار و... هستم. 4 مدال در رده های سنی پایه دارم، نقره نوجوانان دنیا، برنز جوانان دنیا و دو مدال برنز امیدهای دنیا. بعد از مسابقات امیدهای دنیا در فنلاند به علت ضرب خوردگی که از ناحیه کمر داشتم به علت آسیبی که به سیاتیک و دیسکم وارد شده بود، پزشک گفت که اگر کشتی را ادامه دهم احتمال فلج شدنم وجود دارد. آن موقع علم پزشکی ورزشی مثل امروز نبود و این حرف ترس را به دلم انداخت که نکند ادامه کشتی آسیب را به جایی برساند که زندگی عادی هم دیگر نداشته باشم. به همین علت کشتی را کنار گذاشتم. یکی دو سال دیگر خواستم برگردم، اما دیگر نشد.

این قهرمان مازندرانی که در سبک وزن مدعی تیم ملی بود، در مورد آغاز کار مربیگری اش در کشتی ایران توضیح داد: سال 2013 با محمد طلایی مربی تیم ملی جوانان شدم، با تیم ملی بزرگسالان هم همکاری می کردم. تا سال 2015 هم بودم و با تیم به مسابقات دنیای و آسیایی هم رفتم اما بلافاصله بعد از آن به عنوان سرمربی تیم ملی نیکاراگوئه انتخاب شدم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این تجربه خوبی برای کار مربیگری اش بود؟، تاکید نمود: خداراشکر آنجا بعد از یک سال کار کردن توانستیم مدال های خوبی بگیریم. عملکرد ما در پان آمریکن که بی سابقه بود و از همانجا بود که با فرانسیسکو دی لوپز که از آدم های صاحب نفوذ در کشتی دنیاست، آشنا شدم. او رئیس کنفدراسیون قاره آمریکاست که 35 کشور زیر نظر او هستند. او شاهد عملکرد من در تیم ملی نیکاراگوئه بود که بعد از من دعوت کرد که به گواتمالا بیایم. البته در این فاصله دو سال هم سرمربی استان پنجاب در هندوستان بودم و در ادامه فرانسیسکو دی لوپز به من پیشنهاد همکاری داد و سپس به وسیله رئیس جمهور گواتمالا برای من ویزای این کشور گرفته شد و سرمربی تیم ملی گواتمالا شدم.

عظیمی در مورد شرایط کشتی این کشور گفت: دنیای جوانان را در پیش داریم و شاید در دو وزن بزرگسالان هم اعزام به دنیای داشته باشیم. اینجا خیلی باید کار گردد، در این کشورها کشتی را دوست دارند، ولی آنطور که باید و شاید به لحاظ فنی کار نشده و قطعا با یکی دو سال کار نمی گردد نتیجه گرفت. باید 5-6 سال کار کنیم تا انتظار مدال داشته باشیم.

این مربی مازندرانی در پاسخ به این سوال که حضور او در گواتمالا چقدر می تواند در افزایش روابط کشتی ایران و قاره آمریکا موثر باشد، اظهار داشت: اینها لابی شان قوی است، همین آقای دی لوپز یک مهره حساس در کشتی دنیاست که اگر ما روابط خوبی با گواتمالا داشته باشیم، بالای 30 رای خواهیم داشت. این کشور دوست دارد که با کشتی ما در رابطه باشد. با آقای دبیر هم در این رابطه صحبت کردیم. اینگونه ارتباطات در گرفتن یک کرسی موثر در اتحادیه دنیای به ما یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1890

به "عظیمی: با یاری رئیس جمهور گواتمالا سرمربی کشتی این کشور شدم، از ارتباط کشتی ایران و گواتمالا سود می بریم" امتیاز دهید

1 کاربر به "عظیمی: با یاری رئیس جمهور گواتمالا سرمربی کشتی این کشور شدم، از ارتباط کشتی ایران و گواتمالا سود می بریم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیمی: با یاری رئیس جمهور گواتمالا سرمربی کشتی این کشور شدم، از ارتباط کشتی ایران و گواتمالا سود می بریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید