طراحی ساخت ویلا: عکس های شگفت انگیز طراحی فضای سبز حیاط خانه ویلایی و معمولی

به گزارش افق بسطام، اگر بیشتر اوقات خود را در فضای بیرون از خانه سپری می کنید بنابراین طراحی فضای سبز حیاط خانه یکی از کارهایی لازمی است که باید به هر نحوی که شده آنرا انجام بدهید. این کار هم باعث افزایش روحیه و امید به زندگی خواهد شد هم اینکه فضای خانه را بسیار لوکس و زیبا نشان می دهد، طوری که هر فردی به محض قدم گذاشتن داخل حیاط شما شگفت زده خواهد شد و سخت می تواند آن محل را بدون تحسین و ابراز علاقه به محیط ترک کند. خانه های ویلایی و معمولی ایی که در این مطلب با آنها آشنا خواهید شد دقیقا چنین ویژگی دارند.

طراحی ساخت ویلا: عکس های شگفت انگیز طراحی فضای سبز حیاط خانه ویلایی و معمولی

جهت دریافت خدمات طراحی ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خصوصاً در عصر حاضر و در دنیای پرمشغله و عجیب این روزها یکی از مهمترین و لازم ترین ابزار برای کاهش تنش های بیرونی، وجود مکانی بسیار مجذوب نماینده و آرام در منزل برای بهبود شرایط روحی-روانی ست و چه چیزی بهتر از طراحی فضای سبز حیاط خانه تا بتوان به یاری آن تمامی این فشارها را محو کرد. امروزه از چنین حیاط هایی بعنوان شریان حیاطی هر خانه ای نام می برند، حتی اگر خانه ای ویلایی نبود و از چنین حیاطی در آن هیچ خبری نبود طراحان دست بکار شده و تراس و بالکن منازل را به همین سبک و سیاق طراحی می نمایند تا باز هم مکانی سرسبز و زیبا برای دوری از فشارها و چای و قهوه میل کردن فراهم گردد.

استفاده زیاد از عناصر طبیعی در اطراف این خانه های ویلایی باعث شده بیشتر شبیه یک کلبه جنگلی شوند و نه یک خانه امروزی و مدرن. اما سایر خانه ها هم به صورت متعادل اینکار را انجام داده اند. همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد تمام فضای اطراف خانه ها با گیاهان سرسبز و بسیار زیبا پوشانده شده طوریکه نمای چندانی از خود ساختمان خانه دیده نمی گردد. در خود حیاط هم سعی شده برای کامل شدن دکوراسیون فضای شیک بیرون، از کفپوش های عالی حیاط و مبلمانیی بسیار باکیفیت، مقاوم و مداوم استفاده گردد. همه این عناصر کنار هم باعث شده تا طراحی فضای سبز حیاط خانه به معنای واقعی کلمه خارق العاده و کامل جلوه کند.

قسمت ورودی خانه ویلایی زیر به سبک حیاط خانه های مدیترانه ای و استوایی تزیین شده و به همین دلیل هر بیننده ای را در همان نگاه اول مجذوب زیبایی خود می نماید. بیشتر قسمت حیاط با چمن پوشیده شده اما راهرویی که بین فضاهای سبز قرار گرفته هم طراحی جالب و زیبایی دارد. در ضمن برای بالا بردن پوشش اطراف خانه و ایجاد فضای خصوصی، خیلی هوشمندانه از نوعی از گیاهان استفاده شده که با شاخ و برگ های متعدد خود دید افراد کنجکاو از تمام جوانب ساختمان به داخل را محدود می نماید.

کاری به ساختمان ها و خانه های اطراف این خانه ویلایی نداریم که قطعاً وجود دارند اما در این تصویر فقط این خانه ویلایی و حیاط سرسبز آن دیده می گردد که همین نما، خانه ویلایی را دقیقاً وسط جنگلی سرسبز و طبیعتی بکر نشان می دهد که البته هدف از طراحی فضای سبز حیاط خانه در اینجا دقیقاً همین موضوع بوده است. در تصاویر بعدی هم می توان به خوبی از بالا و سایر جهات تمامی دکوراسیون و نوع معماری ساختمان و البته طراحی حیاط خانه را کاملاً مشاهده کرد، فضا بشدت سرسبز و سرزنده است. استفاده از چنین طراحی های روحنوازی برای حیاط خانه فقط مختص استفاده از زیبایی آن در داخل حیاط نیست بلکه قسمتی از این زیبایی هم از درون ساختمان به خوبی قابل مشاهده و استفاده خواهد بود که در تصاویر بعدی به زیبایی نشان داده شده.

در عکس های زیر مشاهده می کنید که راهروی متصل به اتاق اصلی خانه چقدر باریک و چقدر جالب طراحی شده که هیچ چیز آن معمولی بنظر نمی رسد. در ایوان خانه هم با فضایی احاطه شده با گیاهان سبرسبز روبرو هستیم که برای گفت و گو یا حتی مطالعه و میل صبحانه برترین مکان خواهد بود. حتی در آشپزخانه هم دیواری تمام شیشه ای نصب شده تا از فضای سبز اطراف نهایت استفاده برده گردد. علاقه خانه دار به موضوع جنگل و گیاهان بقدری زیاد بوده که حتی حین آشپزی هم نمی خواسته از تماشا فضای سبز اطراف محروم گردد.

در اطراف راه پله ها هم از گیاهان انبوه و متنوع برای کشاندن سرسبزی و زیبایی گیاهان به داخل استفاده شده تا حدی که بتوان در زمان عبور از پله ها به راحتی گیاهان را دید و حتی لمس کرد؛ این برترین ایده و مجذوب نمایندهترین روش برای طراحی فضای سبز حیاط خانه و داخل خانه است یعنی به این شکل می توان نه تنها در کنار گیاهان بلکه با گیاهان زندگی کرد.

البته برای طراحی فضای سبز حیاط خانه حتما نباید خانه ایی ویلایی با حیاط عظیم و بی سرانجام داشته باشید. شکل زیر بخوبی نشان می دهد که یک حیاط کوچک هم می تواند به خوبی تعداد ایده های خلاقانه و منحصر بفرد به زیباترین شکل ممکن تزیین گردد. استفاده از سنگریزه در کنار سنگ های عظیم بعنوان راهرو، ایده ای بسیار زیبا و در عین حال بسیار مقرون به صرفه است. شکل دوم هم ایده ای مشابه با شکل اول را بکار گرفته ولی در عین حال متفاوت و یگانه جلوه می نماید. قرار دادن مجسمه ای تزیینی در وسط بعنوان نقطه کانونی دکوراسیون کاری بسیار هوشمندانه است.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

نظرتان در خصوص چمن کاری حیاط منزل چیست؟ بدون شک زیباترین حیاط ها هم بدون حضور چمن کامل نخواهند شد. البته کاشت چمن کمی دردسر دارد. برترین زمان برای کاشت چمن اواخر فصل زمستان یا اوایل بهار است. البته اگر چمن تازه تهیه نموده و آنرا در زمان درست بکارید فرایند کار بسیار راحت تر خواهد شد. چمن بروی خاک گرم و مرطوب به خوبی رشد نموده و ریشه می دهد. فصل بهار برترین زمان برای رشد چمن است چرا که آب مورد احتیاج خود را به وسیله بارندگی دریافت می نماید، در این فصل چمن بیشترین احتیاج را به آب دارد.

شکل های زیر ایده جالب دیگر برای طراحی فضای سبز خانه را نشان می دهد. همانطور که معین است گیاهان کاشته شده در حیاط این خانه خیلی دور از دسترس نبوده و احتیاج به مراقبت همه روزه ندارند همچنین در شرایط آب و هوایی سخت هم بخوبی شادابی خود را حفظ می نمایند. حیاط این خانه هم چندان عظیم نبوده اما با گیاه کاری هوشمندانه هیچکس متوجه کوچکی آن هم نخواهد شد. در حقیقت مزیت عظیم گیاهکاری حیاط خانه این است که فضاهای عظیم را گرم و صمیمی نشان داده و از آنطرف حیاط های کوچک را دلباز و عظیم نشان می دهد.

منبع: اتاق
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1609

به "طراحی ساخت ویلا: عکس های شگفت انگیز طراحی فضای سبز حیاط خانه ویلایی و معمولی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طراحی ساخت ویلا: عکس های شگفت انگیز طراحی فضای سبز حیاط خانه ویلایی و معمولی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ساخت ویلا: عکس های شگفت انگیز طراحی فضای سبز حیاط خانه ویلایی و معمولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید