تور ویتنام: غذاهای خیابانی ویتنام که نباید از دست دهید

به گزارش افق بسطام، غذا و شکمگردی همواره یکی از مجذوب کننده ترین فعالیت های گردشگری است و غذاهای خیابانی ویتنام نیز از این قاعده مستثنی نیستند. غذاهای خیابانی بخش مهمی از فرهنگ کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند و غذاهای ویتنامی نیز به دلیل استفاده از مواد اولیه تازه، می توانند هر گردشگری را شیفته خود سازند.

تور ویتنام: غذاهای خیابانی ویتنام که نباید از دست دهید

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

غذاهای خیابانی ویتنام را می توانید در مراکز شهر و بافت های تاریخی، بازارهای سنتی و … شهرهای ویتنامی پیدا کنید. غذاهای ویتنامی ساده و خوشمزه هستند و تقریبا در تمامی نقاط این کشور یافت می شوند.

در این مقاله با تعدادی از مهمترین غذاهای خیابانی ویتنام آشنا خواهیم شد.

فو

بان می

بان ترانگ ترون

اوک

چه

گوی کوون

بان ترانگ نوونگ

کا فه ترونگ

فهرستی از بهترین غذاهای خیابانی ویتنام

فو (Pho)، سوپ نودل برنج

سوپ نودل برنج یا فو، مهمترین و شاخص ترین غذای خیابانی ویتنامی است که در سرتاسر این کشور پیدا می شود. ممکن نیست در بازارهای سنتی ویتنام قدم بزنید و افرادی را در حال خوردن این غذای ویتنامی نبینید. این غذای خیابانی ویتنام، ترکیبی از نودل برنج به همراه برش هایی از گوشت یا مرغ و مخلوطی از ادویه و سبزیجات است.

فو غذای فوق العاده ای برای شروع یک روز پرانرژی است و از بهترین غذاهای خیابانی هانوی و هوشی مین به شمار می رود.

بان می (Bánh mì)، ساندویچ ویتنامی

یکی دیگر از غذاهای خیابانی ویتنام که در تور ویتنام حتما باید تجربه کنید، بان می یا ساندویچ ویتنامی است. این غذا به میزان فو محبوبیت و معروفیت دارد و بسیاری از اهالی ویتنام و حتی گردشگران شیفته آن هستند.

این غذای خیابانی ویتنام تحت تاثیر فرهنگ غذایی فرانسوی به وجود آمده است و نوعی ساندویچ با برش های گوشت و سبزیجات در نان باگت است. بان می را تقریباً در تمامی شهرهای ویتنام خواهید یافت.

بان ترانگ ترون (Bánh tráng trộn)، سالاد برگه برنج

اگر در خیابان های ویتنام هوس یک سالاد خوشمزه به سرتان زد، حتما سالاد بان ترانگ ترون را امتحان کنید. این سالاد یکی از بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین، هانوی و تمامی شهرهای ویتنام است. اگر بخواهیم در یک جمله این سالاد را توصیف کنیم، باید بگوییم که جهانی جدیدی از مزه ها را در یک لقمه آن خواهید یافت.

این سالاد از نوارهای برگه برنج، گوشت های خشک شده مانند گوشت گوساله، میگو، هشت پا و …، نعنا، انبه و … تهیه می شود و طعمی استثنایی دارد.

اوک (Ốc)، حلزون دریایی

این غذا شاید نام مجذوب کنندهی نداشته باشد اما باید بدانید که یکی از محبوب ترین غذاهای ویتنامی است که در خیابان ها و بازارهای سنتی این کشور فروخته می شود. ریشه این غذا به جنوب ویتنام بازمی شود و از بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین به شمار می رود.

حتی جالب است بدانید که در ویتنام، رستوران هایی وجود دارند که تنها همین غذا را سرو می نمایند و می توانید نحوه پخت آن را نیز انتخاب کنید. یک بشقاب حلزون دریایی و یک نوشیدنی خنک، چیزی است که در هیچ کجای جهان مانندش را نخواهید دید.

چه (Chè)، دسر شیرین ویتنامی

چه یک نوع دسر ویتنامی است که بیشتر به یک نوشیدنی و شربت خنک شباهت دارد. با این وجود چه را می توانید در اشکال، طعم، میزان و رنگ های متفاوتی پیدا کنید و همان چیزی را انتخاب کنید که طبق سلیقه خودتان باشد.

مواد اولیه این غذای خیابانی ویتنام، شیر نارگیل، برنج و حبوبات شیرین شده، ژله، انواع میوه و … است. شاید هیچ چیز مانند این دسر نتواند شما را از گرمای هوای ویتنام نجات دهد.

چه یک نوع دسر ویتنامی است که بیشتر به یک نوشیدنی و شربت خنک شباهت دارد

گوی کوون (Gỏi cuốn)، اسپرینگ رول

یکی از بهترین و پرطرفدارترین غذاهای خیابانی ویتنام، اسپرینگ رول است. این غذا به نوعی غذای ملی ویتنام به شمار می رود و تا حدی به دلمه شباهت دارد. ویتنامی ها مواد مختلفی از قبیل گوشت، سبزیجات، میگو و … را در ورق های نازکی از برنج می پیچند.

نوع اصلی این غذای ویتنامی به صورت خام مصرف می شود اما بعضی از افراد نیز این رول ها را ابتدا سرخ و سپس سرو می نمایند.

بان ترانگ نوونگ (Bánh tráng nướng)، پیتزای ویتنامی

پیتزای ویتنامی از بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین است که بین جوانان ویتنامی هواداران زیادی دارد. این غذا با استفاده از خمیر برنج و موادی مانند گوشت، تخم مرغ، سبزیجات و … بر روی آتش پخته می شود. وجود سبزیجات تازه و بعلاوه ترکیب سس مایونز و چیلی، طعمی خاص به این غذای خیابانی ویتنام می دهد.

کا فه ترونگ (Cà Phê Trứng)، قهوه تخم مرغی

ویتنام یکی از بهترین کشورهای فراوری نماینده قهوه است و نحوه خاص دم کردن قهوه به وسیله اهالی ویتنام در جهان معروفیت دارد. اما یکی از تجربه هایی که تنها در ویتنام با آن روبرو خواهید شد، قهوه تخم مرغی است. این غذای خیابانی ویتنام از ترکیب قهوه سیاه، زرده تخم مرغ و شیر تغلیظ شده تهیه می شود و بیشتر مانند یک دسر است تا نوشیدنی.

ویتنام یکی از بهترین کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا و حتی جهان برای تجربه کردن طعم های استثنایی و خاص است. غذاهای خیابانی ویتنام نمادی عینی از فرهنگ متنوع و مجذوب کننده این کشور هستند که با استفاده از مواد اولیه طبیعی و تازه، بهترین و خوشمزه ترین غذاها را تهیه می نمایند.

منبع: ققنوس
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1703

به "تور ویتنام: غذاهای خیابانی ویتنام که نباید از دست دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ویتنام: غذاهای خیابانی ویتنام که نباید از دست دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید