فرق هاشور با میکروبلیدینگ و نحوه انجام هرکدام

به گزارش افق بسطام، خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - ابروها نقش بسیاری در زیبایی چهره ایفا می نمایند، از این رو بیشتر خانم ها به دنبال روش هایی برای تقویت ابرو و ترمیم آن می گردند. هاشور و میکروبلیدینگ دو روش جدید هستند که می تواند ابروهایی پرپشت و زیبا برای شما به ارمغان بیاورد، اما سوال این است که فرق هاشور با میکروبلیدینگ در چیست؟ هر روش برای چه افرادی مفید است؟ اگر این پرسش ها ذهن شما را نیز درگیر نموده است، با ما همراه باشید. در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

فرق هاشور با میکروبلیدینگ و نحوه انجام هرکدام

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.

  • میکروبلیدینگ چیست؟
  • هاشور ابرو چیست؟
  • تفاوت هاشور و میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدنیگ روشی نوین که با استفاده از راه های تبلیغاتی توانسته در فضای مجازی هواداران زیادی را به خود اختصاص دهد. این روش جدید دائمی نیست و الهام گرفته از دو روش تاتو و هاشور است.

برای انجام این روش حتما باید از یک فرد آموزش دیده یاری بگیرید. در میکروبلیدینگ با استفاده از نوعی قلم که سوزن های ریز و بهم پوسته دارد، هاشور هایی ریز و کرکی شکل در لا به لای مو های ابرو به طور نامنظم در جهت رویش مو اضافه می گردد. پس از بی حسی موضعی قلم زدن ابرو ها شروع شده و در لابه لای موها خطوطی با تزریق رنگ گیاهی به بافت پوست به وجود می آیند.

در میکروبلیدینگ پوست برش های ریزی در سطح پوست ایجاد می گردد. این یاری می نماید تا میزان بیشتری از رنگ را به لایه های زیرین پوست انتقال پیدا کند. البته در این روش شاهد خون ریزی بسیار محدود و کمی نیز هستیم.

هاشور ابرو چیست؟

یکی از روش های ایمن برای طراحی دائم ابرها، هاشور است. بعضی هاشور را با تاتو اشتباه می گیرند، در حالی که این دو متفاوت هستند. تاتو تکنیک های متفاوتی مانند سایه ابرو، ماژیکی کردن ابرو، تکنیک نقطه ایی، هاشور زدن و… داردف در این میان تکنیک هاشور ابرو هواداران زیادی دارد. در روش هاشور از یک قلم دستی ساده که تیغ های سوزنی شکلی به آن متصل است استفاده می گردد. پس از بی حسی سوزن به رنگ آغشته می گردد و با کشیدن و فشار مناسب رنگدانه ها به درون پوست تزریق می شوند.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب هاشور ابرو؛ هر آنچه باید در خصوص هاشور ابرو بدانید

فرق هاشور با میکروبلیدینگ چیست؟

1. اولین فرق هاشور با میکروبلیدینگ در دوام و ماندگاری آن ها است. هاشور به مدت 2 الی 3 سال ماندگاری دارد، اما میکروبلیدینگ تنها 6 ماه دوام دارد.

2. کسی که برای اولین بار میکروبلیدینگ انجام داده است بعد از گذشت یک ماه ریزش رنگ دارد و مجدد باید ترمیم کند. در این روش، چون نمی توان برای تثبیت، رنگ را به زخم ها و خراش های قبلی وارد کرد در کنار این خراش ها خطوطی دیگر ایجاد می گردد به همین دلیل تثبیت رنگ به خوبی انجام نمی گردد.

3. در روش میکروبلیدینگ خراش چندین باره پوست باعث ایجاد اسکار و جای زخم می گردد که با هر بار ترمیم این موضوع تشدید می گردد در صورتی که در هاشور ابرو فقط بار اول پوست آسیب می بیند و چون فاصله تعداد دفعات ترمیم طولانی است آسیب شدیدی مانند میکروبلیدینگ به پوست وارد نمی گردد.

4. فرق هاشور با میکروبلیدینگ در روش کار آن ها است. در روش میکروبلیدینگ به وسیله یک قلم به صورت دستی رنگ به سطح پوست تزریق می گردد، اما در روش هاشور یک قلم که دارای موتور برقی است این کار را انجام می دهد.

5. در روش میکروبلیدینگ زخم های ایجاد شده سطحی هستند و خون ریزی کمتری دارند، اما در روش هاشور نسبت به میکروبلیدنگ خونریزی کمی بیشتر است.

6. در روش میکروبلیدینگ نسبت به روش هاشور طرح ابرو ها بسیار طبیعی تر به نظر می رسد.

7. تفاوت دیگر این دو روش این است که در هاشور از جوهر (INK) استفاده می گردد، اما در میکروبلیدینگ از رنگدانه (PIGMENT) استفاده می گردد.

8. درد ایجاد شده در زمان هاشور بسیار بیشتر از درد در هنگام انجام میکروبلیدینگ است. بعضی درد میکروبلیدینگ را مشابه برداشتن ابرو توصیف می نمایند.

9. روش هاشور یک روش دائم است، اگر زمانی تصمیم به پاک کردن آن بگیرید جای آن باقی خواهد ماند، اما در میکروبلیدینگ چنین نیست و بعد از گذشت 6 ماه الی یک سال ابرو ها به حالت قبل باز می گردند.

10. در روش هاشور با گذشت زمان و تغییر مد شما نمی توانید مدل ابروی خود را عوض کنید، اما مزیت برتر میکروبلیدینگ این است که می توانید مدل ابروی خود را به راحتی تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: انواع مدل تاتو ابرو و نکاتی که باید رعایت کنید

سخن آخر…

همانطور که مطالعه کردید هاشور و میکروبلیدینگ هر دو روش های نتیجه بخشی هستند، اما این مهم است که شما انتظار چه نتیجه ای را دارید. اکنون با در نظر دریافت فرق هاشور با میکروبلیدینگ می توانید بهترین روش را برای زیباتر کردن ابروهای خود انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم پیش از آنکه هر کدام از این روش ها را انتخاب کنید مطلب انواع مدل سایه ابرو (موقت و دائمی) را نیز مطالعه فرمایید. در انتها نباید فراموش کنید که نظرات و پیشنهادات خود را به وسیله بخش نظرات و پرسش ها با ما و سایر همراهان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1485

به "فرق هاشور با میکروبلیدینگ و نحوه انجام هرکدام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرق هاشور با میکروبلیدینگ و نحوه انجام هرکدام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید