قوانین نو و دردسرساز خطای هند علیه علیرضا فغانی

به گزارش افق بسطام، دیشب و تحت شرایطی که بازی با یک گل به نفع پرتغالی ها دنبال می شد، در یک صحنه داخل محوطه جریمه، توپ به دست خیمنز، مدافع اروگوئه برخوردی داشت و این برخورد باعث به وجو آمدن جنجال مجددی بر سر قوانین تازه فیفا برای خطای هند شد. دیل جانسون، ناظر ارشد VAR در ESPN صد درصد متقاعد شده بود که نباید در دقیقه 89 روز دوشنبه علیه خوزه ماریا خیمنس پنالتی گرفته می شد.

قوانین نو و دردسرساز خطای هند علیه علیرضا فغانی

او می نویسد: IFAB سال گذشته هندبال را از بین برد و بسیاری از عبارت ها را حذف کرد تا آن را کمتر پیچیده کند. اما همراه با آن، توضیحاتی طولانی ارائه شد تا معین گردد چه زمانی یک بازیکن نباید برای برخورد توپ با دستش جریمه گردد؛ حتی اگر بازوی او از بدن دور باشد.

یکی از این مثال های خاص زمانی را پوشش می دهد که شرایط بازو و دست برای حمایت (یاری) هنگام افتادن یا هنگام بلند شدن از زمین است. مهم نیست که توپ قبل از تماس با زمین به دست برخورد کند.

خیمنز به وضوح از بازوی چپ خود برای حمایت استفاده می نماید زیرا او برای به چالش کشیدن فرناندز تکل می زند و خود را به زمین پرتاب می نماید و این باید با استثنا پوشش داده گردد. این تقریباً مشابه نمونه ای است که IFAB صادر نموده است.

نظر من این است که این صحنه پنالتی نبود؛ چرا که خیمنز دست خود را برای یاری گرفتن در سقوط بدنش به پشت برده بود و بعلاوه، برونو فرناندز بعد از این برخورد می توانست توپ را برداشته و به سمت دروازه حریف به حرکت خودش ادامه بدهد.

منبع : خبر ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1990

به "قوانین نو و دردسرساز خطای هند علیه علیرضا فغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین نو و دردسرساز خطای هند علیه علیرضا فغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید