ماکت گوگل پیکسل 6a ویژگی های ظاهری این گوشی را نشان می دهد

به گزارش افق بسطام، با وجود اینکه هنوز ماه ها تا عرضه گوشی گوگل پیکسل 6a فاصله داریم، ولی تا همین حالا جزئیات زیادی از این گوشی فاش شده است. به لطف رندرهای منتشر شده، با خیال راحت می توانیم درباره طراحی این گوشی صحبت کنیم. بعلاوه گفته می گردد پیکسل 6a از تراشه اختصاصی گوگل موسوم به تنسور بهره می برد ولی دوربین اصلی آن مشابه دوربین اصلی سری اصلی پیکسل 6 نخواهد بود. شب گذشته تصاویر ماکت آلومینیومی این گوشی منتشر شد که جزئیات ظاهری مربوط به بدنه را تأیید می نماید.

ماکت گوگل پیکسل 6a ویژگی های ظاهری این گوشی را نشان می دهد

یکی از افشاگران که در زمینه انتشار ماکت های فلزی گوشی ها سابقه زیادی دارد، این تصاویر را منتشر نموده است. به عنوان مثال در این عکس ها شاهد ماژول دوربین مشابه سری اصلی پیکسل 6 هستیم و جای دقیق حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هم تایید شده است. مانند تصاویر رندر، در عکس های مربوط به ماکت این گوشی هم اثری از جک هدفون دیده نمی گردد. باید خاطرنشان کنیم نسل های قبلی گوشی های میان رده گوگل با جک هدفون و حسگر اثر انگشت فیزیکی راهی بازار شده اند.

به طور کلی این گوشی از نظر ظاهری به گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو شباهت زیادی دارد. بر اساس گزارش های منتشر شده، این گوشی از نمایشگر تخت 6.2 اینچی بهره می برد که این یعنی نسبت به نمایشگر 6.4 اینچی پیکسل 6 میزان نسبتا کوچک تری دارد. بعلاوه ظاهرا میزان بدنه آن به 152.2 در 71.8 در 8.7 میلی متر می رسد که البته اگر ماژول دوربین را هم حساب کنیم، با ضخامت 10.4 میلی متری بدنه روبه رو خواهیم شد.

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، این گوشی قرار است با تراشه گوگل تنسور از راه برسد که اولین تراشه اختصاصی شرکت گوگل محسوب می گردد. این تراشه از دو هسته Cortex-X1 با سرعت 2.80 گیگاهرتز، 2 هسته A76 با سرعت 2.25 گیگاهرتز و 4 هسته A55 با سرعت 1.80 گیگاهرتز بهره می برد. Mali G78 MP20 به عنوان پردازنده گرافیکی آن انجام وظیفه می نماید. این تراشه از مودم ساخت سامسونگ بهره می برد که در بخش بیرونی تراشه تعبیه شده است. بعلاوه برخلاف اسنپدراگون 8 نسل 1 و Dimensity 9000 مدیاتک که تراشه های 4 نانومتری هستند، گوگل برای این تراشه به فناوری ساخت 5 نانومتری بسنده نموده و ساخت آن هم به سامسونگ محول شده است.

با توجه به استفاده تراشه مشابه با گوشی های سری اصلی پیکسل 6، از نظر عملکردی تفاوت چندانی بین این گوشی ها دیده نخواهد شد. بعلاوه گفته می گردد گوگل برای گوشی پیکسل 6 دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی را در نظر گرفته است. ضمناً دوربین سلفی آن هم از سنسور 8 مگاپیکسلی بهره می برد. این یعنی از نظر دوربین اصلی و سلفی، عملا تفاوتی بین پیکسل 6a و پیکسل 5 وجود ندارد.

گوگل طی سال های گذشته برای گوشی های خود روینمودهای متفاوتی را امتحان نموده است. اما در این میان، قیمت گوشی های سری پیکسل a همیشه پایین تر از گوشی های پرچم دار این شرکت بوده است. این یعنی با توجه به قیمت 599 دلاری پیکسل 6، بدون شک پیکسل 6a با قیمت پایین تر از آن راهی بازار خواهد شد. اما در خصوص تفاوت قیمت این گوشی هنوز نمی توانیم صحبت کنیم و احتمالا با قیمت بین 400 تا 500 دلار روبه رو خواهیم شد.

از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم که گوگل گوشی پیکسل 5a را فقط راهی دو کشور ژاپن و آمریکا نموده است. بنابراین معلوم نیست که آیا برای پیکسل 6a هم این رویکرد تکرار می گردد یا نه.

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1800

به "ماکت گوگل پیکسل 6a ویژگی های ظاهری این گوشی را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکت گوگل پیکسل 6a ویژگی های ظاهری این گوشی را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید