مدیران دستگاهای اجرایی ذیربط باید موانع مرتبط با بخش اشتغال و فراوری را شناسایی نمایند

به گزارش افق بسطام، خبرگزاری خبرنگاران- استاندار مازندران با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی در بودجه سال 1400 کل کشور، گفت: قطع گاز و برق واحدهای فراوریی و صنعتی استان در سالی که به وسیله رهبری معظم انقلاب با عنوان فراوری، پشتیمانع زدایی ها و پشتیبانی نام گذاری شده است، منطقی و توجیه پذیر نیست .

مدیران دستگاهای اجرایی ذیربط باید موانع مرتبط با بخش اشتغال و فراوری را شناسایی نمایند

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری،سیدمحمود حسینی پور در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران اضافه کرد: با نظارت فرمانداران و تشکیل کارگروه ویژه متشکل از نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت، واحدهای فراوری با هدف استمرار فعالیتشان می توانند 30 درصد هزینه گاز و برق مصرفیشان را در زمان دریافت قبض پرداخت و بقیه را به صورت قسط بندی در مدت یک سال بازپرداخت نمایند .

استاندار مازندران گفت: می توان با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان مازندران، موضوع کاهش قیمت حامل های انرژی واحدهای فراوریی و صنعتی مازندران را که صادرات محور نیستند، در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و در صورت تصویب، مسائل و موانع موجود این واحدها برطرف می گردد .

حسینی پور با تاکید بر این که گاز و برق مصرفی واحدهای فراوریی و صنعتی بدهکار استان به هیچ عنوان نباید قطع گردد، اضافه کرد: باید با اتخاذ راه حل درست و اصولی، علاوه بر کاهش مسائل فراروی واحدهای فراوریی و صنعتی، زمینه و بستر لازم را برای دستیابی به اهداف مورد نظر در این بخش بویژه در اشتغال، افزایش بهره وری و بهبود وضع مالی فراهم کرد .

وی تاکید نمود: مدیران دستگاهای اجرایی ذیربط باید موانع مرتبط با بخش اشتغال و فراوری را شناسایی و پس از طرح مسائل واحدهای فراوریی و صنعتی تعطیل و یا نیمه فعال در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، نسبت به آن راه حل ارایه دهند .

استاندار مازندران با بیان اینکه محیط زیست استان باید همراه و همگام با دیگر دستگاه های اجرایی ذیربط در جهت رشد و توسعه بخش مالی کشور گام های موثرتری بردارد، گفت: کارشناسان محیط زیست نیز باید با خودداری از اعمال هرگونه سلایق شخصی، در صدور گواهی تایید استقرار واحدهای فراوریی و صنعتی اهتمام بیشتری داشته باشند .

حسینی پور لازمه توسعه بیش از پیش مازندران در بخش های مختلف را حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و رونق بخشیدن واحدهای فراوریی و صنعتی دانست و اضافه کرد : با برطرف بعضی موانع اداری و تسهیل گری، می توان زمینه توسعه بیش از پیش این استان فراهم کرد .

وی ادامه داد: در شرایط سخت مالی، واحدهای فراوریی و صنعتی فعال نباید دغدغه ای نسبت به قطع گاز و برق مصرفی خود داشته باشند و باید تمام توان و همت خود را صرف فراوری بیشتر و شکوفایی کشور نمایند .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1864

به "مدیران دستگاهای اجرایی ذیربط باید موانع مرتبط با بخش اشتغال و فراوری را شناسایی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران دستگاهای اجرایی ذیربط باید موانع مرتبط با بخش اشتغال و فراوری را شناسایی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید