معرفی 7 مورد از محبوب ترین غذاها برای وعده ناهار

به گزارش افق بسطام، صحبت از غذا و خوراکی های ایرانی همواره مجذوب کننده است و اینکه کدام یک از آن ها پرطرفدارتر است همواره جای بحث دارد.

معرفی 7 مورد از محبوب ترین غذاها برای وعده ناهار

بسیاری از افراد تعصب خاصی بر روی بعضی از غذاها دارند اما در این میان بعضی از غذاها هستند که در میان تعداد زیادی از افراد محبوب هستند. بعضی از این غذاها محلی هستند و در شهر یا استان خاصی پخته و سرو می شوند و بعضی از آن ها مانند قورمه سبزی، دیزی و غیره در همه شهرها هوادار دارند. ما در ادامه به چند غذای محبوب برای ناهار می پردازیم. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع خرید زعفران یا ریشه زعفران می پردازیم.

خورشت قرمه سبزی

خورشت قرمه سبزی با سبزیجات معطر، فراوان، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در بعضی نقاط ایران لوبیا چیتی و سفید) و گوشت قرمه شده گوسفند، گوساله یا بره پخته می گردد. بسیاری از افراد و حتی جهانگرد ها علاقه خاصی به قورمه سبزی دارند. پخت این خورشت خوشمزه احتیاج به زمان بیشتری در مقایسه با دیگر غذاها دارد و هر چه خورشت با حرارت کمتر و زمان طولانی تر پخته گردد به اصطلاح جا می افتد و خوشمزه تر خواهد شد. خورشت قرمه سبزی را با برنج ساده یا زعفرانی می خورند. برای تهیه و خرید زعفران یا ریشه زعفران هم می توانید از زعفران ایرانی بهره ببرید که عطر و طعم فوق العاده ای دارد. قیمت انواع زعفران با توجه به وزن یعنی گرم و مثقال آن معین می گردد که برترین زعفران حال حاضر در شهر مشهد کشت می گردد.

زرشک پلو

یکی دیگر از برترین غذاهای ایرانی که بسیار پرهوادار است زرشک پلو است. زرشک پلو معمولا با مرغ سرو می گردد اما در آن از زرشک، زعفران و برنج سفید استفاده می گردد. علاوه بر طعم بسیار عالی و خوشمزه، این غذا ظاهری بسیار زیبا و مجلسی هم داشته و برای مهمانی ها مناسب است. زرشک پلو با مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است و در جهان نیز معروفیت زیادی پیدا نموده است. برای زرشک پلو شما احتیاج دارید تا یک زرشک خوب را تهیه کنید. قیمت خرید حضوری یا خرید اینترنتی زرشک به کیفیت، زمان برداشت آن و وزن زرشک دارد. زرشک پفکی برند مجتهدی، سحرخیز و برادران حسینی در حال حاضر از برترین برندهای ایرانی هستند که شما با استفاده از آن ها می توانید یک زرشک پلوی عالی تهیه کنید.

فسنجان

گزینه محبوب دیگر برای ناهار فسنجان است. این غذا مجلسی بوده و در اغلب مهمانی ها و عروسی ها حضور دارد. بعلاوه این غذا از ترکیب گردوی آسیاب شده، رب انار و گوشت مرغ یا کوفته قلقلی تهیه و پخته می گردد. این غذا هم مانند قرمه سبزی احتیاجمند زمان پخت مناسبی است و باید حتما با حرارت کم پخته گردد. در هر شهری این غذا یک شیوه پخت متفاوت دارد. بعضی جاها آن را ترش تر و بعضی آن را ملس می خورند. گاهی اوقات به خورشت کمی شکر اضافه می نمایند تا کاملا شیرین گردد.

آبگوشت

آبگوشت هم یکی دیگر از خوشمزه ترین و پرهوادارترین غذاهای نونی برای ناهار است که معمولا در تمام شهرهای ایران دارای دستور پخت تقریبا یکسانی است. این غذا به علت مواد مغذی و چربی مفیدی که دارد؛ برای ناهار زمستانی هم گزینه فوق العاده ای است. در پخت یک آبگوشت سنتی ساده از گوشت گوسفندی، دنبه گوسفند، لوبیا سفید، نخود، پیاز، گوجه فرنگی، سیب زمینی و طعم دهنده های مختلفی مانند ادویه، فلفل و غیره استفاده می گردد.

آلبالو پلو

آلبالو پلو یک غذای محبوب برای ناهار و با ظاهری زیبا و رنگارنگ است. این غذا یک گزینه مجلسی محسوب شده و در بسیاری از مهمانی و مراسم های رسمی سرو می گردد. آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است و آن را می توان همراه با گوشت قرمز (کوفته قلقلی) و هم با گوشت مرغ درست کرد. درست کردن آلبالو پلو احتیاج به تجربه و مهارت خاصی دارد و معمولا افراد با تجربه آلبالو پلو را برای وعده ناهار تهیه می نمایند.

باقالی پلو

یکی دیگر از غذاهای محبوب باقالی پلو است که عمدتا با ماهیچه تهیه می گردد. این غذا مجلسی و بسیار لذیذ است. علاوه بر ایرانی ها، باقالی پلو در فهرست غذاهای ایرانی مورد علاقه جهانگرد ها نیز وجود دارد. برای تهیه این غذای ایرانی خوشمزه شما احتیاج به موادی مانند باقالی، برنج سفید، سبزی پلو و زعفران و ماهیچه دارید. شما به غیر از ماهیچه می توانید از گوشت مرغ هم بهره ببرید. معمولا ماهیچه یا مرغ را در این غذا در کنار ظرف برنج سرو می نمایند.

خورشت قیمه

خورشت قیمه یکی از خورشت های قدیمی و خوشمزه ایرانی است و معمولا خانم های ایرانی به خوبی آن را تهیه می نمایند. طرز تهیه قیمه مجلسی کار سختی نیست و برای تهیه این خورشت، شما به گوشت گوسفندی یا گوساله، لپه، پیاز، رب گوجه فرنگی و لیمو عمانی احتیاج دارید. برای عطر بیشتر غذا می توانید از انواع ادویه و به خصوص دارچین بهره ببرید. با استفاده از دارچین عطر خورشت شما بسیار بیشتر می گردد. استفاده از گلاب ایرانی در خورشت هم عطر و طعم غذای شما را بسیار عالی می نماید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1887

به "معرفی 7 مورد از محبوب ترین غذاها برای وعده ناهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 7 مورد از محبوب ترین غذاها برای وعده ناهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید