مهار آتش سوزی در کوه رنج ممسنی فارس

به گزارش افق بسطام، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ممسنی فارس گفت: آتش سوزی منطقه کوه رُنج در منطقه جوزار این شهرستان با تلاش مردم، نیروهای منابع طبیعی و دوستداران طبیعت اوایل بامداد امروز مهار شد.

مهار آتش سوزی در کوه رنج ممسنی فارس

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بهنام امیران رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ممسنی فارس گفت: آتش سوزی در کوه رُنج از عصر چهارشنبه دوم تیرماه 1400 بنا به تحقیقات اولیه از طریق افراد محلی که در آن منطقه در حال تولید زغال غیر مجاز بودند شروع شد.

امیران مطرح نمود: آتش سوزی منطقه کوه رُنج در منطقه جوزار این شهرستان با تلاش مردم، نیرو های منابع طبیعی و دوستداران طبیعت اوایل بامداد شنبه مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ممسنی فارس ادامه داد: در عملیات مهار، 2 کوره زغال غیر مجاز که در محل بود شناسایی و معدوم شد و نیرو ها با هدف پایش بیشتر و جلوگیری از بروز آتش سوزی های تازه در محل ماندند.

وی گفت: در مکانی دیگر حدود ساعت دو بعد از ظهر جمعه در حاشیه باغ ها عده ای ناشناس به صورت عمدی جنگل را آتش زدند که ده ها اصله درخت بلوط قدیمی و هزاران درختچه و بوته از بین رفت و خاکستر شد.

امیران اضافه نمود: اندازه وسعت این آتش سوزی 60 هکتار بود که در حال حاضر علیرغم اینکه آتش سوزی کاملا مهار شده نیرو های مردمی و اداری در محل حادثه برای احتیاط حضور دارند. امیران گفت: از مسئولان امنیتی و قضایی تقاضایی شناسای و برخورد با آتش افروزان منابع طبیعی را داریم.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 158 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 1556

به "مهار آتش سوزی در کوه رنج ممسنی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهار آتش سوزی در کوه رنج ممسنی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید