ناتوانی کانادا در ریشه کنی بیماری ساده اسکوربوت

به گزارش افق بسطام، کانادا علیرغم ادعاهای فراوان در زمینه ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به مردم، هنوز پیروز به ریشه کنی بیماری اسکوربوت که ناشی از کمبود ویتامین سی است، نشده است.

ناتوانی کانادا در ریشه کنی بیماری ساده اسکوربوت

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، بیماری اسکوربوت که زمانی به بیماری دزدان دریایی مشهور بود هنوز در کانادا وجود دارد و این در حالی است که با ارتقای سطح تغذیه و بهداشت در بسیاری از مناطق دنیا رفع شده است.

از جمله نشانه های این بیماری می توان به کبودی پوست، ضعف عمومی، کم خونی ، بیماری لثه ، خونریزی، افتادن دندان ها و حتی مرگ در صورت عدم تشخیص و درمان آن اشاره نمود.

آنالیز های محققان دانشگاه مک مستر نشان می دهد که هم اکنون 52 نفر در بیمارستان های مختلف کانادا به علت همین بیماری و کمبود ویتامین سی تحت درمان هستند. شرایط 13 نفر از این عده وخیم است.

نکته جالب اینکه بخش عمده این افراد به علت سوء تغذیه به بیماری اسکوربوت دچار شده اند. از جمله عوامل سوء تغذیه این افراد می توان به مواردی همچون استفراغ مداوم، محدودیت در دسترسی به رژیم غذایی هدفمند، بیماری روانی ، انزوای اجتماعی و وابستگی به دیگران برای تامین غذا اشاره نمود.

محققان اسکوربوت را بیماری می دانند که نباید در دنیای مدرن با وجود انواع مواد غذایی رخ دهد، اما ابتلای مردم کانادا به این بیماری نشان می دهد که دولت این کشور در زمینه حمایت از افراد آسیب پذیر برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت پیروز نبوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 484

به "ناتوانی کانادا در ریشه کنی بیماری ساده اسکوربوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتوانی کانادا در ریشه کنی بیماری ساده اسکوربوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید