کمبود وقت باعث افزایش شدید خطای دندان پزشکان می گردد

به گزارش افق بسطام، نتایج یک آنالیز نشان می دهد دندان پزشکان اگر از نظر زمانی تحت فشار بیش از حد قرار بگیرند، دقتشان را تا حد زیادی از دست می دهند و به جزئیات مهمی در عکس های گرفته شده از دندان ها بی توجهی می نمایند.

کمبود وقت باعث افزایش شدید خطای دندان پزشکان می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از تک اکسپلوریست، نتایج یک آنالیز نشان می دهد دندان پزشکان اگر از نظر زمانی تحت فشار بیش از حد قرار بگیرند، دقتشان را تا حد زیادی از دست می دهند و به جزئیات مهمی در عکس های گرفته شده از دندان ها بی توجهی می نمایند.

آنالیز که در این زمینه در دانشگاه Plymouth انگلیس اجرا شده، نشان می دهد که در صورتی که دندان پزشکان وقت کافی برای آنالیز عکس های گرفته شده از دندان های آسیب دیده نداشته باشند، در 67 درصد موارد بخش هایی از دندان ها که باید ترمیم شوند را به طور کامل تشخیص نمی دهند و در 40 درصد موارد هم به خوبی متوجه همه جزئیات پوسیدگی دندان نمی شوند.

اما در شرایطی که هیچ یک از 40 دندان پزشک شرکت نماینده در این تحقیق با کمبود وقت روبرو نبودند، همگی به خوبی از همه جزئیات مربوط به پوسیدگی ها و آسیب دیدگی ها آگاه شدند.

محققان می گویند با افزایش محدودیت زمانی، میزان استرس و نگرانی دندان پزشکان افزایش می یابد و لذا آنها تمرکز خود را از دست می دهند و از همین رو به هیچ عنوان نباید به آنها برای تشخیص سریع فشار آورد. این اولین بار است که تحقیقی با چنین موضوعی در خصوص عملکرد دندان پزشکان انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ofoghebastam.ir شناسه مطلب: 52

به "کمبود وقت باعث افزایش شدید خطای دندان پزشکان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود وقت باعث افزایش شدید خطای دندان پزشکان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید